Alla inlägg under juni 2009

Av Fia - 17 juni 2009 21:11

På bilden en ganska trött Stefan... Trött för att jag kvällen när bilden togs dansat hela natten med min älskade vackra Ann-Sofie. Min kämpe. Det är en beslutsam kvinna min Ann-Sofie.

Bilden kan också representera hur trött jag blir av andra orsaker! Det finns en flicka som kallar sig för Ida som vet vad jag pratar om.... Henne är jag nämligen väldigt trött på. Hon uttalar sig ideligen om saker som bara min dotter kan ha berättat för henne och jag tror faktiskt att hon förvränger min dotters ord till något som blir ännu fulare än vad de var ifrån början. Något som inte gagnar dotterns relation till sin far.... men det är nog syftet tror jag!

Hursomhelst så skriver denna Ida ofta kommentarer i denna bloggen. Kommentarerna innehåller nästan alltid elakheter och personangrepp som saknar grund och de är alltid riktade mot fel person. Idas kommentarer kommer inte att publiceras. Det här är en blogg som från början handlat om kärlek och så ska den få göra igen. Har du Ida något att framföra gällande min dotters känslor får du gärna ringa mig och prata om det... Skriv och fråga om mitt nummer så får du det! Det är mycket bättre än att du vädrar dina åsikter om hennes känslor här på ett offentligt forum.

Så av respekt för din kamrat, dvs min dotter, tycker jag du ska lägga av!

Tystnade ifrån människor som denna ida har hållt i sig i några veckor och ett ögonblick där kändes det som om det fanns hopp för lite lugn och ro och därigenom en möjlighet att så småningom kunna prata med dottern igen men... Jag, Stefan, känner inte att jag kan göra det så länge det pågår en vendetta. Tråkigt tycker jag eftersom jag saknar min dotter oerhört mycket. Jag önskar verkligen att alla som inte har med det här att göra låter oss som det faktiskt handlar om lösa saker på egen hand. Ni eller du som uttalar er ideligen om vad min dotter tycker eller inte tycker har knappast hört båda sidorna av saken ni för verbalt krig om. Tröttsamt tröttsamt tröttsamt!!!


Bortsett ifrån ovanstående är jag för närvarande i något som känns som harmoni och lycka...

Nytt jobb med trevliga arbetskamrater. Nyvunna vänner med gemensamma intressen. Det blir mycket kickboxning och musik framöver känns det som. Äntligen får jag spela på min gitarr när jag känner för det och inte bara när det passar andra. Ekonomin ljusnar och kärleken blomstrar och huset börjar bli färdigt! Jag har beslutat mig för att försöka använda den trappan som jag själv har svetsat ihop. Det kan bli snyggt ( hoppas jag ). Vi har fått en ytterdörr som ska muras in i den trasiga väggen. Det blir ett hästjobb men jag har ju som sagt bra vänner som gärna hjälper till om jag ber dem.

Nu ska stora karlen avsluta och ägna sig åt något så infantilt, men så himla roligt, som att titta på den första Harry Potter filmen och avsluta kvällen med lite mys i soffan med min älskling!

Önskar jag hade lite goda nötter att smaska på men å andra sidan har jag låtit bli sånt en längre tid nu och det börjar märkas.


En sann gentleman är någon som vet hur man spelar säckpipa, men låter bli.
Hej på er!

S

Av Fia - 17 juni 2009 10:36

....är en fantastisk låt som passar så bra in på något sätt ;0)

Ibland får dårarna återfall och hör av sig igen, en regnig dag, på födelsedagar och vad det nu kan vara. Kanske får vi spela upp den här fantastiksa låten för de sargade själarna då.

Till dess så njuter vi av den här hemma, en tokigt bra låt!

Av Fia - 15 juni 2009 23:21

Idag låg vi länge i sängen innan vi steg upp och tog tag i dagen.

Först tog vi oss till malmö för att fira min älskade mormor på hennes 94 års dag. Därefter körde vi hem till älskde Z och firade hennes minsting på hans 2 års dag.

Det blev bus med ungarna, pussar och en massa trevliga kommentarer om att "halva jag är borta". Det är fortfarande ovant....och mer blir det som försvinner, i en rasande takt.

För mina nyfikna vänner en bit bort lägger jag in en bild tagen idag.


Nu ska jag se klart BABEL och sen ska det kramas kudde.


Kärlek till alla!

Av Fia - 15 juni 2009 08:20

I lördags tog vi oss hem till älskade vännen Z för en kväll på rockklubben hon talat sig varm om. Vi packade väskan med kläder, smink, gin och ett par flaskor tonic. Ingen gör Gin och tonic som min älskling ;0)

Eftersom att jag numera bara har nya kläder i min garderob packade jag ner ett par olika ombyten så fick Stefan och Z vara smakråd.

Tog mig en liten portion pasta och fick nästan magknip...men med drinkarna gick det bättre.

Hoppade i duschen och njöt av att mina käraste älskingar trivs så bra tillsammans. Det flamsades och skrattades ute i köket när de rörde i kastrullerna och blandade drinkar.

Att välja kläder var som vanligt ett gissel. Men det slutade med Z`s tights även dessa i storlek 38 och tunikan jag fick av henne. Och så de svarta skorna/stövlarna med söta döskallar på sidan från mysiga affären Shock i malmö.


Att återge kvällen och natten tar allt för lång tid så vi sammanfattar...

Vi var där när de öppnade kl 23 och gick hem när de stängde kl 05.

Vi dansade hela tiden, skrattade, pussades, blev plåtade av mingelfotografen som tyckte att vi var så söta  och jag fick ännu en gång se Stefan dansa som en gud och jag var en stolt flicka hela kvällen.


Idag är det läkarbesök och besök på tippen som gäller. Och jag gick på kuren direkt igår efter min lilla utsvävning och det känns underbart. Det var skönt att äta Stefans goda middag i lördags och ack så goda drinkarna både hemma och ute var. Det var trots allt första gången på 10 veckor. Men jag tänker köra ett par veckor till innan jag hoppar av.


Lägger in bilden på Z och mig och inser att när klockan är 04 ser man inte alltid så pigg ut som man kanske känner sig :0) Men det är ändå en bra bild och den utstrålar just den kärlek vi känner för varandra.

Tack min älskade vän!

Och Stefan, tack min underbara älskling för en fantastiks lördag och en underbar dag igår.



Av Fia - 13 juni 2009 13:23

är en sån där löjligt lyckilg dag då jag mest går runt och ler.

Stefan fyllde år igår och det var en dag som var fylld med kärlek.

Kvällen avslutades med kaffe och hembakad prinsesstårta som avnjöts tillsammans med kära svärmor och hennes fantastiska man.

Det var för övrigt första gången jag åt någonting på 10 veckor. Tog en liiiiten bit men insåg att jag inte är så förtjust i sötsaker längre, och mätt blev jag också. Men den var god :0)

Det blev småprat om både lättsamma och allvarliga saker i sköna sofforna.

Och den stora buketten med blommor de hade med sig står så fint i matrummet och viskar att nu är det sommar.


När kvällen började bli natt vaknade "Toker". För det är antagligen viktigt för henne att ha sista ordet och gärna förstöra Stefans fina och viktiga dagar. Den här gången fungerade det inte så bra. Istället tyckte vi nästan synd om henne och undrade om hon ens var nykter. Konstigt det där med vuxna som inte förstår orden..."jag vill inte ha med dig att göra och dra åt helvete". Till slut blev det iaf tyst och vi avnjöt en bra film och kröp sedan ner i varma sängen framför kaminen som så skönt spred sin värme och det där lite magiska ljuset. Tidigt på morgoen idag somande vi, lyckliga, varma, svettiga och euforiska.

Kärleken är en otroligt vacker gåva och vi är så lyckliga att vi får uppleva den sanna kärleken!


Ikväll bär det av till malmö och rockklubben tillsammans med våra fina vänner. Det blev en lugn födelsedag igår för min älskade med blomma på sängen och mys resten av dagen. Det tar vi igen med råge idag.


Kärlek!

Av Fia - 12 juni 2009 15:06

Idag vaknade Stefan upp till "vi gratulerar" framfört av mig, sessan och prinsen. Dessutom fick han givetvis den obligatoriska brickan med macka, kaffe och nyplockad blomma från trädgården.

Det blev en skön morgon vid frukostbordet tillsammans med ungarna innan vi lämnade dem på dagis.

Sen begav vi oss för att handla ingredienser till tårtan och så fick vi köpt linolja till det nylagda golvet i vårt sovrum.


Sessan och prinsen blir hämtade av sin pappa på dagis idag för en vecka tillsammans med honom. Själv ska vi mysa och njuta tillsammans idag för att imorgon gå ut i malmö med älskade vännen Z. Något säger mig att det blir en underbar, mysig, galen och låååång natt. Just som det ska vara!


Till Stefan den vackraste mannen på vår jord!

Grattis, grattis, grattis!!

Du är värd det bästa och jag är så glad att du äntligen, precis som jag får uppleva livets goda sidor.

Varje dag tillsammans med dig är en gåva och det värmer mitt hjärta så innerligt att du idag är en stark man som inte tar skit från någon. Att du vet att du är värd det bästa.

Du är älskad av så många! Och du förgyller mitt och ungarnas liv!

Grattis igen, du underbara man och jag längtar redan....;0)


Din Anjovis!

Av Fia - 11 juni 2009 11:45

Min älskade vän, min frände. Den vackraste och klokaste kvinnan i världen. Igår delade vi något som gjorde ont i oss båda.

Hon led av att det lilla livet i henne inte längre fanns och jag led för att hon led och för att jag vet hur ont det gör.

Det var trots det en dag fylld med kärlek, skratt, fniss och mycket allvar.

När min vackra Stefan kom på kvällen fylldes henns stora lägenhet med ännu mer kärlek.

Dessutom fylldes min väska med en tunika som hon inte längre använder och som var i storlek 38 ?!?! Ovant att klädstorleken inte börjar på en 5:a eller en 4:a längre. Dessutom fick jag ett par kängor/stövlar från "Shock" i malmö. Svarta med döskallar på :0)

*ler lite och inser att även en romantisk lulllull sessa kan ha dem på sig*

Så när vi intar dansgolvet på rockklubben i helgen är det väl just de jag har på fötterna antar jag. Får lägga undan stilettklackarna och den lilla kortkorta...eller så behåller jag den kortkorta...*ler finurligt*


Till mina älsklingar, min underbara Stefan och till vackraste Z!

För er skulle jag precis som för mina två barn gå genom eld och jag älskar er så det i stunder verker i mitt hjärta av lycka. Utan er vore livet en smula färglöst.


Jag lever min dröm och jag är så tacksam!

Av Fia - 8 juni 2009 21:37

Kärleken som fyller mitt liv just nu är överväldignade.

Vänner som ofta hälsar på, deras fina barn, träning, Stefan som lägger nytt furugolv i vårt blivande sovrum, lillsessan som skriver små kärleksbrev till oss, Stefan som älskar mig och framförallt passionerat med mig.

Våra nya jobb, resorna vi planerar och som är på gång, festerna och kvällarna ute med våra vänner i sommar verkar bli många, Stefan som fyller år och som äntligen i sitt iv blir firad och uppvaktad på riktigt när det är hans dag.

Livet är underbart och oavsett om jag nyper mig i armen eller ber någon annan göra det så förändras det inte och jag vaknar inte upp ur en dröm. Jag lever en underbar dröm!


Till fina M som kom på en fika med sina fina barn idag.

Du är en underbar vän och din roliga och söta kommentar värmde...."ska du gå ner mycket till?  halva du är ju borta"!!!

Älskar dig!


Till älskade Stefan!

Du är underbar och snart är vårt sovrum färdigt. Älskar, älskar älskar dig!!!


Ovido - Quiz & Flashcards