Alla inlägg under juni 2009

Av Fia - 6 juni 2009 21:14

Underbara älskade familjen, mina älsklingar.


Idag har jag och lillprinsen klippt gräsmattan, ungarna har målat med vattenfärger, det blev tavlor både till mig och Stefan.

På eftermiddagen kom vår fina vän C på fika och så passade hon på att klippa lillprinsen. Det blev många intressanta samtal, både jobb och det mest innersta.


Satt en stund på msn och pratade med älskade Z. Då hoppade Ronja upp i mitt knä och plötsligt skriver de till varandra. Det är en duktig flicka vår sessa som både läser och skriver och dessutom är löjligt bra på klockan....något jag ibland förbannar ;0).

Men under deras fina samtal inser sessan att Z kan se oss via vår cam och oj så lycklig hon blev. Vi tog en bild som hon ville skicka till "alla jag känner för du är den finaste mamman i helaste världen mamma" Så tja, detta är väl ett bra forum för att visa bilden hon tyckte mycket om.


Nu ska jag läsa lite i en av alla böcker jag fick från Adlibris igår, vika in de nya kläderna jag köpt och så ska jag njuta lite extra ikväll.


Kärleken är så löjligt vacker just nu!

Och till min fina familj....Ni är mitt allt!

Av Fia - 5 juni 2009 09:10

Att få älska och bli älskad så innerligt som jag blir är ibland överväldigande.

Satte mig och lyssnade på musik och av en slump hittade jag en av de låtar som vi i början av vår relation lyssnade mycket på, när vi hade insett att vi hade hittat hem.

Vi älskade till låten, somnade till den, vaknade till den, åt till den.....den berör och jag fäller sköna tårar av glädje när jag tänker på vilken lycklig kvinna jag är.


Inatt somande vi som alltid nära, nära. Varje sekund med Stefan är en stund av lycka. Jag är så tacksam att jag mötte en man som är vacker, rolig, trevlig, en underbar älskare, en fin pappa, en underbar förebild och vän till mina barn, en musikalisk jäkel, en eldig och passionerad individ och en fin vän till våra underbara vänner. Jag trodde aldrig i mina vildaste fantasier att det fanns en så underbar man på vår jord.


Underbara Stefan!

Tack för alla våra underbara dagar och nätter.

Tack för att du gör mig hel!

Tack för att du varje dag, hela tiden omfamnar och kysser mig och berättar hur mycket du älskar mig.


Det är med stor spänning jag ser fram emot det som är på gång nu.


Älskar dig!

Din Anjovis.

Av Fia - 4 juni 2009 23:57

Idag har varit en skön dag hemma med fina Stefan. Många av dagens timmar tillbringades i sängen, pussandes och nojsandes.

På eftermiddagen köpte vi furugolv som ska läggas på övervåning. Strax är allt klart där uppe :0)

Framtå kvällningen packade vi träningsväskan och begav oss till kickboxningsträningen. Det blev ett tufft pass och efteråt var vi genomsvettiga men skönt möra.

Tog oss till vår fina arbetskamrat och vän C som också tränar med oss. Det blev kaffe och skitprat i köket.

Väl hemma storstädade vi köket, rensade ut saker vi inte använder och kastade. Jag är i full gång med att måla väggarna i köket. Funderar över varför jag alltid kommer på att göra det så här sent.

Borde sova nu. Stefan börjar tidigt imorgon och jag ska jobba natt. Barnen kommer dessutom imorgon så de får en mysig kväll med sin kära Stefan.

Så summan av detta bör vara "kvinna se till att måla färdigt och kasta dig i sängen och mys med din man och sooooov"

Så snart, mycket snart är jag ute i köket igen med roller och den gräddvita färgen i högsta hugg.


Dagens underbaraste skratt fick jag när jag läste kära vännens blogg...*pekar ner på länkarna* Heja heja dig!


Amor Vincit Omnia


Av Fia - 3 juni 2009 19:35

....som fyller 4 år idag är en liten kille som är sjuk och eländig.

Han blev jätteglad för ryggsäcken han fick av mig och Stefan och log när jag berättade att på söndag blir det stort kalas när han är hemma hos oss och då får han de andra presenterna.

Trots sin höga feber var han en glad kille när jag var på snabbvisit hos barnens pappa och gratulerade min älskade lillprins.


Lägger in en bild på en trött och sjuk lillprins och hans stolta mamma.


Av Fia - 3 juni 2009 17:33

Idag för fyra år sedan såg du världen för första gången. Du var en efterlängtad son och framförallt en lillebror som sessan älskade från första stund.

Det är en fröjd att vara din mamma. Du är vår alltid lika glada, busiga och tokroliga kille. Med en stark vilja och ett kärleksfullt sinne är det en gåva att få vara din mamma.

Du har vuxit upp till en stor kille som ofta kramar om de du älskar.

Att få krypa upp i sängen på morgonen mellan mig och Stefan är bland det bästa du vet.

Att få pussas godnatt med dig är alltid lika mysigt.

Din varma lilla mun som så intensinvt pussas. Dina små varma händer som klappar på de du älskar, ditt kiknande skratt när vi busar, när Stefan busar och snurrar dig i luften, dina kramar du ger oss allihopa innan du går och lägger dig.

Hela du är ren kärlek!


Du har precis som din syster funnit dig i att du har två familjer och två hem. Du är lika älskad i båda dina hem älskade lilla buse!

Du är vår fina busunge och vi älskar dig innerligt allihopa!


Grattis älskade lillprinsen!


Av Fia - 2 juni 2009 16:33

Igår satte älsklingen upp staket och grindar och idag har vi ordnat det sista med den saken. Efteråt satte vi upp det nyinköpta partytältet. Trädgården är rensad, staket borttaget och uppsatt, klematis och tagetes planterade, lyktor utsatta och nu håller jag på att måla staket, gindar och stolpar faluröda. Vädret är en smula lurigt så jag funderar på att fortsätta måla i köket istället. Och eftersom jag mår en smula illa idag och hoppar över boxningen känner jag att jag iallafall får ta en joggingtur ikväll. Träning är något som lätt är beroendeframkallande. Och så länge jag är beroende av hälsosamma saker framför tex cigaretter och sprit så är jag en glad flicka.


Hörde av barnens pappa att lillprinsen är sjuk och hemma från dagis. Hoppas att han kryar på sig till imorgon då han fyller fyra år.

Saknar de små liven när de inte är här, samtidigt som jag faktiskt hinner njuta av mig själv, Stefan, våra vänner och så får jag gjort en massa. Så under veckorna de är hos oss är all vår tid deras.

I sommar ska de vara hos sin pappa i fem sammanhängande veckor. Vi kommer ses någon dag men de ska på en del resor och annat trevligt.

Jag är glad att oavsett hur deras pappas och min relation är så sätter vi alltid barnen i centrum. Vi pratar om barnen när det behövs, går på utvecklingssamtal tillsammans och annat man får försöka göra trots att man inte alltid vill. Har man en gång satt barn till världen är det vår förbannade skyldighet att reda ut alla situationer som kommer under deras uppväxt. Och framförallt pratar vi inte illa om varandra inför barnen. Sådant förgiftar barns sinne. Tänk att så många vuxna gör det än idag. Det är hemskt och äckligt!

Vi är två personen som en gång skaffade barn tillsammans. Vi må tycka mycket om varandra men vi är konsekventa, har samma regler för barnen och kommer så ha även i framtiden. Det är VI som bestämmer och INTE barnen. Det får de göra när de är 18 år......*och det sägs att tiden rusar dit*


Nu ska jag dona lite, planerara sonens kalas i helgen och pysslar vidare där ute.

Till mina fina älsklingar.....njut av solen och livet!

Amor Vincit Omnia


Av Fia - 1 juni 2009 15:32

Jag blev en smula fast i det här med tatueringar och håller på att skissa på fortsättningen på den jag gjorde i nacken. Så det blir nog en kombination av stefans och mina alster nästa gång...som verkar bli om ett par veckor.

Så länge lägger jag på begäran in en bild på Stefans fina drake som han gjorde samma dag som jag gjorde mitt hjärta.

En drake som enligt lillprinsen är en levande drake...."men han sover mest"



Ovido - Quiz & Flashcards