Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

MycketGjortPåKortTid

Av Fia - 2 juni 2009 16:33

Igår satte älsklingen upp staket och grindar och idag har vi ordnat det sista med den saken. Efteråt satte vi upp det nyinköpta partytältet. Trädgården är rensad, staket borttaget och uppsatt, klematis och tagetes planterade, lyktor utsatta och nu håller jag på att måla staket, gindar och stolpar faluröda. Vädret är en smula lurigt så jag funderar på att fortsätta måla i köket istället. Och eftersom jag mår en smula illa idag och hoppar över boxningen känner jag att jag iallafall får ta en joggingtur ikväll. Träning är något som lätt är beroendeframkallande. Och så länge jag är beroende av hälsosamma saker framför tex cigaretter och sprit så är jag en glad flicka.


Hörde av barnens pappa att lillprinsen är sjuk och hemma från dagis. Hoppas att han kryar på sig till imorgon då han fyller fyra år.

Saknar de små liven när de inte är här, samtidigt som jag faktiskt hinner njuta av mig själv, Stefan, våra vänner och så får jag gjort en massa. Så under veckorna de är hos oss är all vår tid deras.

I sommar ska de vara hos sin pappa i fem sammanhängande veckor. Vi kommer ses någon dag men de ska på en del resor och annat trevligt.

Jag är glad att oavsett hur deras pappas och min relation är så sätter vi alltid barnen i centrum. Vi pratar om barnen när det behövs, går på utvecklingssamtal tillsammans och annat man får försöka göra trots att man inte alltid vill. Har man en gång satt barn till världen är det vår förbannade skyldighet att reda ut alla situationer som kommer under deras uppväxt. Och framförallt pratar vi inte illa om varandra inför barnen. Sådant förgiftar barns sinne. Tänk att så många vuxna gör det än idag. Det är hemskt och äckligt!

Vi är två personen som en gång skaffade barn tillsammans. Vi må tycka mycket om varandra men vi är konsekventa, har samma regler för barnen och kommer så ha även i framtiden. Det är VI som bestämmer och INTE barnen. Det får de göra när de är 18 år......*och det sägs att tiden rusar dit*


Nu ska jag dona lite, planerara sonens kalas i helgen och pysslar vidare där ute.

Till mina fina älsklingar.....njut av solen och livet!

Amor Vincit Omnia


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards