Alla inlägg under januari 2009

Av Fia - 30 januari 2009 23:53

Snart dax att krypa ner i sängen. Barnen sover gott i sina nybäddade sängar och jag och min älskade sitter och förlustar oss i vår kommande semester.

Hittade lite bilder från hotellet vi ska bo på. All inclusive så klart och en resa till Kairo. Massor med snorklande lär det bli och en tur med delfiner.

Det är inte alls långt bort nu....vi längtar.

Det blir älsklingens första semester på 17 år..GALET. Nu ska han på semester så det ryker om det. Världen är ju mer än ön han sett på längden och tvären.

Stora sonen ser fram emot resan och det ska bli skönt att komma iväg och att fira min 30 års dag med min familj.

Snart dax att köpa lite nya kläder inför resan till oss alla tre. Hurra för shopping. Och på tal om just shopping gjorde jag finfina fynd idag.


Nu ska flickan krypa ner och invänta älsklingens varma läppar mot min hud.

I morgon tar vi nog en tur till stora malmö och leker på någon lekplats och träffar fina vännerna.


Över och ut för ikväll och till Stefan säger jag med ett leende på läpparna...

JAG ÄLSKAR DIG OCH NJUTER AV VARJE SEKUND VI HAR TILLSAMMANS.

Av Fia - 27 januari 2009 19:01

Varje dag på vårt café innebär massor med folk och det är i stunder en smula stressigt, men alltid skitroligt.

Plötsligt idag stod min älskling i dörren med en av "sina" pojkar. Det skulle fikas espresso och semla. En trevlig stund med två fina män.

I morgon ska jag upp och hälsa på de små pojkarna i de vuxna männens kroppar. Ska bli trevligt.

Inser att livet just nu ler extra stort mot oss. Och vi är tacksamma varenda sekund.


Nu ska jag lägga in de hemgjorda klyftpotatisarna, steka fläskfilé och lyssna på lite skön musik.


Har dessutom hittat present till älsklingen till alla hjärtans dag.

Trallalallaaa.


Carpe Diem

Av Fia - 26 januari 2009 18:55

Vi börjar med att skilja M från M.


Men till fina, underbar och vackra M säger vi tack för en skön stund idag.

Du har en fin familj och vi tycker så mycket om er allihopa och att en av våra söta valpar bor hos er gör ju inte saken sämre. En busvovve som älskar att bo på landet.

Tack för fina ljusen med den underbara doften.

Tack för att du är du.

Och tack Stefan för alla skratt du bjöd oss på idag. Vi älskar dig.

Och älskling nu kopplar vi in maskinen på cafét och köper det efterlängtade porslinet. Visst är livet ljuvligt.


Carpe Diem



Av Fia - 24 januari 2009 15:38

Jag är under dina vackra vingar nu, i ditt hjärta och din ägo.

Du äger min kropp, själ och mitt innersta väsen.

I din ägo är jag lycklig, stolt och alltid där för dig.


Tack för att du visste och vågade.

Älskar dig.

Din flicka.

Av Fia - 24 januari 2009 13:50

Tar en kort paus i städandet.

Rensar i lådan med fotografier, dit vi båda liksom bara har lagt ner dem för att ta hand om det seeeen.

Tittar på bilder av mina barn som nyfödda, mitt bröllop, Stefan som liten, Stefans barn som små, bilder på våra x, på oss och allt vad det nu är.

Insåg om än mer att vi hela tiden väntade på varandra. Vi var där vi var i väntan på det sanna och äkta. Kärleken som gör en hel, känslan där man känner sig speciell, där man är viktig och där man inte är något man hackar på både mentalt och fysiskt.

Kanske fick vi ta skiten för att vi klarade det, för att vi var starka nog att till slut gå. Lämna det farliga bakom oss. Det där man förgör sig själv genom att låta sig trampas på.

Vi möttes den där kalla kvällen kanske just för att det var meingen.

Ingen av oss kunde dra i bromsen och vi visste båda att hjärtat hade hittat hem.

Jag är en lyckligk kvinna med Stefan vid min sida. Mannen som varje dag berör mig med sina ord, sin närvaro och sin kropp.

Mannen som flera gånger om dagen berättar att och hur mycket han älskar mig. Mannen som älskar att ha mig nära.

Vår resa har just börjat, samtidigt känns det som vi har kännt varandra ett helt liv. Vi vet båda att mycket ligger framför oss och vi är tacksamma och lyckliga över det som sker just nu.


Det spekuleras en del i om vi väntar barn och om vi ska gifta oss.

På det svarar vi enkelt med ett leende på läpparna:

Man kan aldrig säkert veta. Och vet man förtjänar man att veta. Och vi har båda lärt oss att man aldrig ska säga aldrig. Men om och när låter vi de som står oss nära veta först. Och det gäller både om vi bekräftar och dementerar.


Nu ska jag städa vidare, njuta av skön musik, sen hoppa i duschen och när fina stora sonen kommer hem ikväll tror jag vi tar bilen och åker ut och äter. Det är vi värda i vår lilla fina familj. Och det finns ju ett och annat att skåla för....även om man bara gör det med en ramlösa.


Att älska är att växa.



Av Fia - 23 januari 2009 17:33

Snart kommer min älskling hem från en liten utflykt till den snöbeklädda backen där man åker utför. Söt var han i hjälmen han hade på sig...log när han skickade ett snöigt sms till mig på jobb.


Barnen är hos sin pappa i en vecka nu. Det är tomt utan dem men det hinns med en hel del den "lediga" veckan. Tvätta, städa, gå på den obligatoriska middagen i malmö på den mysiga krogen, älska en smula längre på morgonen...ja och allt vad det nu är.

Kanske hinns det med att planera lite för den andra stora festen i år. Stora sonens student. Vi har fått i uppdrag att planera och sy ihop allt med hans mamma. Ska bli spännande.

Mössan är beställd och jag ska iväg i veckan och betala den tänkte jag.

Det blir en intensiv första del på året.

Jag fyller 30 och ska fira det med stor fest för vännerna, ett lite mindre kalas för släkten som blir en aning mer rumsrent och sist men inte minst, födelsedagen som firas i egypten.

Sonen som fyller år och ska firas, en drös finfina vänner, älsklingen fyller år och ska firas men i år bokar jag in oss på Selma Lagerlöf SPA i Sunne.

Han är värd det bästa min älskade. Och det är på tiden att någon ger honom det.


Nu ska jag städa lite, pyssla, damma och tvätta och vänta på att vackraste mannen kommer hem. Innan det hinner nog vår tokiga Totte få pälsen borstad en smula.


Amor Vincit Omnia



Av Fia - 22 januari 2009 12:37

Vi blir arbetskamrater i dubbel bemärkelse men ändå inte.

I dag fick jag bevis på att mina kunskaper och jag som person behövs på stället vi båda jobbar extra på, hos de små killarna i de stora kropparna.

Lyckan är total och vi har plötsligt ett ÄNNU underbarare liv.

Det blir nog lite extra mys ikväll med ungarna. Och i helgen ska stora sonen få mysas om lite extra.

Karma....ett vackert ord.


Till Stefan!

Tack för att du såg och visste.

Älskar dig.

Din Anjovis.

Av Fia - 21 januari 2009 11:15

Vaknade av att klockan ringde och kort därefter stod lilla sonen i huset vid vår säng och klappade Stefan på armen och viskade..."jag vill ha en macka". Sen försvann han upp på sitt rum och lekte med sitt Brio tåg.

Själv hade jag den där känslan i kroppen som man gärna får efter en natt då man suttit upp någon timma för länge framför kaminen och pratat om allt mellan himmel och jord. Försökte masa mig upp ur sängen då älskade älsklingen mumlar något om att "snälla kom och kryp in nära, tätt intill bara en liten stund till". Väl där var det svårt att gå upp igen. Att ligga där nakna, varma, morgontrötta och lyckliga är ett tillstånd som är svårt att lämna.

Men väl uppe hoppade jag i duschen och STefan fixade mackor till barnen och klädde på lillprinsen. Sen snabbt iväg till dagis, av med alla kläder och pussa mamma och pussa Stefan.

Nu är vi på vårt café och snart är det lunchrusning. V har haft massor att göra den sista tiden och det går riktigt bra för vårt lilla café.


Nu ska det fixas lite panini och semlor innan jag beger mig till barnmorskan.

Flickan är en lycklig flicka med massor av kärlek boende inom mig och runtomkring mig.

Tack älskling för en underbar morgon.


Anjovis.


Ovido - Quiz & Flashcards