Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

DrömmerOssBortEnSmula

Av Fia - 30 januari 2009 23:53

Snart dax att krypa ner i sängen. Barnen sover gott i sina nybäddade sängar och jag och min älskade sitter och förlustar oss i vår kommande semester.

Hittade lite bilder från hotellet vi ska bo på. All inclusive så klart och en resa till Kairo. Massor med snorklande lär det bli och en tur med delfiner.

Det är inte alls långt bort nu....vi längtar.

Det blir älsklingens första semester på 17 år..GALET. Nu ska han på semester så det ryker om det. Världen är ju mer än ön han sett på längden och tvären.

Stora sonen ser fram emot resan och det ska bli skönt att komma iväg och att fira min 30 års dag med min familj.

Snart dax att köpa lite nya kläder inför resan till oss alla tre. Hurra för shopping. Och på tal om just shopping gjorde jag finfina fynd idag.


Nu ska flickan krypa ner och invänta älsklingens varma läppar mot min hud.

I morgon tar vi nog en tur till stora malmö och leker på någon lekplats och träffar fina vännerna.


Över och ut för ikväll och till Stefan säger jag med ett leende på läpparna...

JAG ÄLSKAR DIG OCH NJUTER AV VARJE SEKUND VI HAR TILLSAMMANS.

 
 
Ingen bild

malin

31 januari 2009 08:07

så fint de är önska jag var nerpackad i en väska. hoppas ni får de bra där nere och kan slappna av de behöver ni. många kramar

 
Ingen bild

Ville

31 januari 2009 09:34

Min familj har inte heller varit på semester på sjutton år... alla har inte de ekonomiska förutsättningarna att göra sådant... tittar på era bilder och drömmer med...

 
Ingen bild

Camilla

2 februari 2009 00:29

Det ser helt underbart ut och jag tvivlar inte en sekund på att ni kommer få det toppen. 17år utan sem.... wow... Jag är en väldigt lyckligt lottad person. Jag är uppvuxen med minst 2 utlandsresor per år och minst 2 resor inom Sverige per år. Sen jag blev vuxen så har det blivit mer utlandsresor. Jag tror inte det bara har med ekonomi att göra utan även prioriteringar.
Jag prioriterar att leva helt enkelt. :-)
Kramisar Camilla

 
Ingen bild

Ville

2 februari 2009 10:32

Allt kan inte prioriteras... då måste man ha något som går att välja bort! Vi är ganska många som nätt och jämt klarar att ro runt vardagen och som får nöja oss med små utsvävningar om några alls. Lycklig kan ju den vara som inte ens kan förstå att det är så, då har man ju aldrig behövt uppleva det. Alla är inte födda med samma förutsättningar! Min tid kommer, men jag är inte där än. Har andra saker som berikar min tillvaro dock och har uppnått mycket annat som andra kansek inte fått möjlighet att göra. Ha det bra på er resa!

 
Ingen bild

Ann-Sofie

2 februari 2009 15:32

Får väl klämma in ett par ord här...
Camilla är och det vet jag en jordnära människa som inte tar något för givet. Hon tillägger dessutom att hon är lyckligt lottad.
Själv har jag växt upp på ungefär samma sätt men det har aldrig inneburit att jag mycket väl kan förstå känslan av att inte ha tillgång till det livet jag har levt.
Däremot har jag uppfostrats till att ALDRIG ta något för givet och jag har alltid varit enormt tacksam.
Vad gäller Stefans 17 år utan semester har det nog inte alltid handlat om att det inte har funnits pengar. Men pengarna försvann på diverse flaskor med alkoholhaltigt innehåll och han hade ingen position där han kunde bestämma.
Idag är han en fri man och han är ENORMT tacksam över den stundande resan som både han och stora sonen dagdrömmer om lite nu och då.
Jag vet inte hur det är att vara fattig, men jag saknar inte medkänsla för de som är det.

 
Ingen bild

"den stora dottern"

2 februari 2009 20:40

Ni har så många gånger spydigt påstått att jag sitter och läser denna bloggen, och också bett mig att läsa noggrant. Nu har jag gjort det.
Vill bara säga en sak som är väldigt viktig! Trots alla diskussioner jag har med pappa, så blandar jag ALDRIG in dig annsofie, ALDRIG! Men nu måste jag säga att jag tycker det är himla märkligt att du kan tala om vart pengarna i vårt hushåll gick flera år innan du ens hade promenerat in i bilden!
antar att det nu kommer bli en massa bråk kring denna kommentar, men jag har inte sagt något fel =) tack och hej/ Linn

 
Ingen bild

Ann-Sofie

2 februari 2009 23:04

Till stora dotter, Linn.
Var pengarna gick finns det mer än en som har berättat, bla din pappa och fler i er närhet.
Fakta inget skitprat, två skilda saker.
Annars ett klokt inlägg av dig.

 
Ingen bild

he he he...

3 februari 2009 09:32

Det handlar ju inte bara om var pengarna går, de måste komma in också, något din "långa älskling" inte varit så delaktig i, har bott nära familjen under ett antal år och vet väldigt väl vem som stod för ansvarstagande och inkomst!!! De alkoholhaltiga dryckerna du beskriver var en mkt liten del av deras annars långa liv tillsammans! Jag har idag inte kontakt med någon av dem, men vet en hel del saker som du aldrig beskriver i din blogg, bl a om hur saker fungerat efter deras separation. Har nämligen visat sig att du och jag Ann-Sofie, har en del gemensamma bekanta i vårt förflutna! kanske något jag ska börja blogga om...?

 
Ingen bild

Ann-Sofie

3 februari 2009 18:36

Kära he he he.
Ja snälla blogga om våra gemensamma bekanta...snälla. Jag ser fram emot den bloggen.
Och vad gäller Stefan och förra fruns tidigare liv så hör jag vad gemensamma vänner säger och framförallt vad de två männen jag lever med säger. De var om något mitt i det. Minns du?
Så, hur som haver. Ser fram emot en blogg om gemensamma bekanta.
Lycka till.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards