Alla inlägg under maj 2012

Av Fia - 19 maj 2012 12:07

Det är något speciellt när mannen man älskar pratar om att skaffa barn.

När mannen som en gång trodde att han var färdig med att skaffa barn plötsligt verkar ha en stark längtan, starkare än någonsin.

Själv går jag mest och myser och lyssnar.


Livet ler och snart är det sommarlov!!

Av Fia - 14 maj 2012 16:31

Jag insåg i helgen vilken klok dotter jag har. Hon har funderat och vill ha samma efternamn som mig och Stefan. För mig var det viktigt att förklara att hon inte ska ta bort sin pappas efternamn. I så fall får hon ha både hans och mitt. "Men jag vill iallafall kalla mig Bodström".

Stefan blev rörd och stolt och nu får vi väl se till att dra i pappersprocessen så att hon och hennes lillebror får ha mitt och Stefans efternamn också. Det blev så tydligt att hon just nu funderar mycket på livet och de som finns runt henne. Liten har blivit stor och jag är en mycket stolt mamma.

Att få dela barnens uppväxt med Stefan gör mig lycklig och tacksam.

Mannen som busar med dem, spelar fotboll, sjunger, läser sagor, tar dem på utflykter, är på alla föräldramöte och utvecklingssamtal och icke att glömma, varenda avslutning i skolan. Det är en fin extrapappa de har och deras kärlek till varandra är vacker.


Ovido - Quiz & Flashcards