Alla inlägg under januari 2009

Av Fia - 20 januari 2009 15:25

Tack älskade Stefan för en klok, vacker och tänkvärd blogg.

Du är en underbar man som är värd det bästa. Med dig är livet en underbar gåva. Tack för den vackra gåvan.


Dagens blogg tänker jag tillägna både ditt och datt.

Men för att FÖRTYDLIGA vad jag gör ute i vårt garage med prylar som inte ska vara där. Jag flyttar, stökar undan, puttar på, lyfter upp och tar faktiskt ingen hänsyn till vems det är. Jag kastar inget av en enda enkel anledning, vissa av sakerna skulle jag inte ta i med tång och jag skulle inte ta mig tid att köra och lämna det på tippen. Den skiten får ägarinnan själv ta hand om. Hur det ska gå till vet vi inte för in på vår tomt kommer hon inte. Och tills dess att Stefan och hon kommit överens om något tänker jag flytta vidare på sakerna. Och att ens tro att jag inte tittar på det jag flyttar är en fantasi. Jag har sorterat foto och lagt i kassar som ska vidare. Eftersom att eländet är i vårt hem är det ju inte så att jag blundar när jag tittar igenom vad vi ska spara och inte.

Alltså, jag kastar inget men jag rör i, tar på och funderar över vissa snuskigheter. Så snälla, LÄS ordentligt om ni nu tvunget ska läsa min blogg...för er egen skull.


Vad gäller Stefans relation till sin dotter finns det inte så mycket att säga mer än att han verkar vara en man det är okej att spotta på, tampa på och bete sig hur man vill emot. Och har man växt upp med den bilden är det särkert svårt att ändra ett beteende. Men det går att lära gamla hundar att sitta.....se på de tre vi har där hemma som börjar bli riktigt duktiga hundar.

Givetvis vill vi alla i familjen att de har en fungerande relation men den måste ske hemma hos oss, i vårt hem, inte ute på "säker mark". Det är den enda ståndpunkten jag har. De får helt enkelt lära sig att umgås och inte sitta på café och annat i malmö. Och i min värld får man inte säga vad och hur man vill till människor, speciellt inte till sina föräldrar. Men allt har sin tid, och tid har vi i vår familj.


För övrigt är livet just nu lite för skönt...med undantag på samtal från galningar som pladdrar en massa strunt.

Resan till Egypten närmar sig, det ska planeras stor 30 års fest med nära och kära, det ska köpas korsett, det ska renoveras och det ska målas kök.

Och lagom till våren köper vi lavendel och sätter i vår rabatt och njuter av att det äntligen är ljusare tider.


Och slutligen....

Tack älsklingen för dina underbara händer och läppar och dina sköna ord.

Du är den vackraste själ jag mött.


Amor Vincit Omnia

Av Fia - 20 januari 2009 11:08

Det är en märklig tid vi lever i.

U.S.A har fått sin första svarta precident.

Trots att bensinmotorn funnits hundra år (tror jag) har bilindustrin inte lyckats tillverka en stark motor som drar lite bensin utan gör istället bilar som drar ännu mer.

Människor världen över hittar hela tiden nya saker, eller urgamla, att använda som anledning för att utföra omänskliga handlingar mot andra folk och verkar helt oresonliga inför försök att helt enkelt bara sluta kriga...

Kanske är det helt enkelt en del av människans natur att förgöra sig själv...


Själv koncentrerar jag mig på de i min närhet. Det påverkar ju inte läget i Israel eller Gaza och knappast i de terrorhärjade afrikanska länderna där folkmord och etnisk utrensning sker dagligen på en nivå som nästan får förintelsen under andra världskriget att blekna... Men man måste ju börja någonstans!

I mitt gästbloggande här har jag bjudit på det ena desperata inlägget efter det andra i mina försök att stävja den terror som pågår mot allt fler medlemmar i det som jag kallar min familj. Inläggen har inte haft någon som helst inverkan på frekvensen av kommentarer eller mängden samtal som mina familjemedlemmar får ta emot. Det senaste i detta är att någon, anonym som vanligt, försökt lägga till min son på msn. Denne någon hade väldigt mycket att säga om mig tydligen och tillade att min son är lika illa som jag.

Personligen gör det mig mest irriterad och möjligen förbannad att någon kan lägga sådan oerhörd energi på något så destruktivt och ointressant som att ideligen, anonymt, försöka skada mig genom att ge sig på mina familjemedlemmar. Om någon har så ont av mig så borde det ju vara mig de ska ge sig på men jag antar att det är lättare den andra vägen. Att göra illa människor i min omgivning är ju ett effektivt sätt att skada mig.


De här människorna som ägnar sig åt ovan nämnda handlingar påpekar gärna att Ann-Sofie slår in kilar i sprickorna som uppstått i min och min dotters relation och håller Ann-Sofie ansvarig för det som sker i just den frågan. Ingenting kunde vara längre från sanningen. Ann-Sofie blandar sig överhuvudtaget inte i MINA beslut i sådana frågor. Detta innebär ju att de som ringer och skriver allehanda vedervärdiga personangrepp till henne är riktigt fel ute och det enda de uppnår är att själva sabotera försöken jag och min dotter gör för att försöka lappa ihop det som går att rädda.

Eftersom ovan nämnda person/personer ägnar sig åt att använda sig av information som bara kan ha kommit ifrån min dotter eller mitt ex (då jag slutat informera alla i min närhet om vad jag skriver eller säger till dem i telefon eller sms) sätter de ju just min dotter och mitt ex i en misstänkt situation och det förbättrar ju inte precis tillitet oss emellan och försvårar radikalt alla försök att göra en svår situation lite lättare. Å andra sidan kanske det är just vad man är ute efter!?


Till dig L, som säger att du inte läser här, Jag älskar dig och saknar dig och vill inget annat än att du kommer hit så vi kan hitta en gemensam grund att stå på igen.

Till N, min stora duktiga grabb, Du är fantastisk alltid men ännu mer när du faktiskt skärper dig!

Jag tillägger här att min son inte läser detta men jag är tämligen övertygad om att han får reda på vad som står här ändå!

Till F, sonens flickvän... Ja, jag vet att du läser här. Varför vet jag inte. Du är välkommen och har hela tiden varit välkommen i vår familj. Du är en del av N. Därför påpekar jag här att ärlighet och lojalitet är två saker jag värdesätter. Gör vad du vill med den informationen.

Till er som gärna kommenterar paranoida röda trådar et cetera: Paranoid är ett ord som oftast används gällande vanföreställningar om förföljelse och misstänksamhet mot personer i omgivningen. Några vanföreställningar förekommer inte i detta fallet eftersom vi faktiskt tar emot alla dessa samtal och bloggkommentarer. Misstänksamma blir vi naturligtvis mot vissa personer i vår omgivning då de uppringande faktiskt kan citera delar av sådant jag pratat med vissa personer om.


Ann-Sofie!

Det är med stor sorg jag ser att du mår allt sämre av den terror som riktas emot dig. Det gör ont in i själen på mig. Jag älskar dig och beundrar ditt tålamod och hoppas att du ser att det är mig idioterna vill åt genom att använda dig. Vifta bort dem så gott du kan! Nu när de inte har något påtagligt att tjafsa om tar de till så fula grepp de kan... ett tecken på desperation tror jag! Stå på dig och tänk på att du har både mig och N vid din sida i detta!

 Dagens rubrik är tillägnad dig min älskade Ansjovis!


För er som inte orkar slå upp det på nätet eller någon annan stans så betyder det ungefär; Don´t let the bastards grind you down!


Jag, Stefan, är klar för denna gången. Jag önskar alla en bra dag och avslutar här. 

3...2...1...POFF!



Av Fia - 17 januari 2009 20:24

Dagens inlägg får handla om två helt skilda saker.


Fina stora sonen i huset har varit på vårt café idag och ska vara där imorgon också. Han är så duktig och vi är stolta över honom. Det var så skönt att få hem honom i kväll och ha honom vid middagsbordet.

Tittade in på hans rum för en stund sen och småpratade lite. Han är som sin fina pappa en vacker själ och en vacker man.

Fina N, vi älskar dig.


Så var det då dagens ämne nummer två....ekonomi.

Det ifrågasätts att jag kan tänka mig köpa ett sommarhus, att mina barn bara har dyra märkeskläder, att vi köper massor till vårt hem osv osv.

Men att jag inte löser Stefans skulder. Då undara jag, vad vet folk om det?

Vad jag DÄREMOT har sagt är att jag INTE betalar pengar till hans barn. Det får de lösa själv. Nu har lönen hans dotter ska ha sen länge tillbaka blivit något folk påpekar och tydligen är det något som gör att folk kan bete sig lite som de vill när de känner för det.

Så nu tänker JAG lösa hans skuld till dottern i hopp om att han ska slippa bli kallad div snuskiga saker när det inte går som folk vill. Och kanske, kanske kan vi få lite mer lugn och ro.

Jag tar mycket men inte att mannen jag älskar blir tilltalad på div kränkande sätt. Vare sig av vuxna eller barn. På det sättet blir även resten av hans familj illa behandlade.

Nu är ekonomibiten avklarad hoppas jag.


Till mannen i mitt liv, till min frände säger jag som jag brukar...

Jag älskar dig härifrån till stjärnorna och tillbaka11

Av Fia - 16 januari 2009 22:57

...köpa oss ett litet sommarhus vid havet.


Av Fia - 14 januari 2009 13:58

...eller vad man nu ska kalla det vi ska på i kväll.

Nu drar middagarna på den lilla krogen i malmö igång efter julledigheterna.

Nu är vi ett stort gäng som ses och som alla har samma intresse. Alltid lika kul och spännande. Vi har blivit ett stort gäng och det är en skön känsla att träffa de som är lika "tokiga" som vi och som percis som vi njuter av livet och det lilla extra.


Flickan är en lycklig flicka.


Av Fia - 13 januari 2009 10:43

...är med i årets Robinson.

Vi såg honom i tidningen idag jag och Stefan.

Äntligen får ett något hjärndött program substans, och då med råge till på köpet.

Heja heja dig fina lillebror.



Av Fia - 12 januari 2009 20:16

...på landet där kärleken växer och frodas.


Idag njuter jag av älsklingens vackra ord om och till mig i soffan efter en lång arbetsdag, av minnet till vår underbara stund i går när han kom hem från jobb och från känslan av att varje morgon få vakna i hans famn.


Amor Vincit Omnia

Av Fia - 11 januari 2009 20:01

...från deras fest.

Min fina söta älskling tittar så sött på mig och så där lycklig såg han ut mest hela kvällen.

Tack Stefan för att du är du.

Och tack söta A för bilden.


Amor Vincit Omnia

Ovido - Quiz & Flashcards