Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Non mihi, non tibi, sed nobis.

Av Fia - 20 januari 2009 15:25

Tack älskade Stefan för en klok, vacker och tänkvärd blogg.

Du är en underbar man som är värd det bästa. Med dig är livet en underbar gåva. Tack för den vackra gåvan.


Dagens blogg tänker jag tillägna både ditt och datt.

Men för att FÖRTYDLIGA vad jag gör ute i vårt garage med prylar som inte ska vara där. Jag flyttar, stökar undan, puttar på, lyfter upp och tar faktiskt ingen hänsyn till vems det är. Jag kastar inget av en enda enkel anledning, vissa av sakerna skulle jag inte ta i med tång och jag skulle inte ta mig tid att köra och lämna det på tippen. Den skiten får ägarinnan själv ta hand om. Hur det ska gå till vet vi inte för in på vår tomt kommer hon inte. Och tills dess att Stefan och hon kommit överens om något tänker jag flytta vidare på sakerna. Och att ens tro att jag inte tittar på det jag flyttar är en fantasi. Jag har sorterat foto och lagt i kassar som ska vidare. Eftersom att eländet är i vårt hem är det ju inte så att jag blundar när jag tittar igenom vad vi ska spara och inte.

Alltså, jag kastar inget men jag rör i, tar på och funderar över vissa snuskigheter. Så snälla, LÄS ordentligt om ni nu tvunget ska läsa min blogg...för er egen skull.


Vad gäller Stefans relation till sin dotter finns det inte så mycket att säga mer än att han verkar vara en man det är okej att spotta på, tampa på och bete sig hur man vill emot. Och har man växt upp med den bilden är det särkert svårt att ändra ett beteende. Men det går att lära gamla hundar att sitta.....se på de tre vi har där hemma som börjar bli riktigt duktiga hundar.

Givetvis vill vi alla i familjen att de har en fungerande relation men den måste ske hemma hos oss, i vårt hem, inte ute på "säker mark". Det är den enda ståndpunkten jag har. De får helt enkelt lära sig att umgås och inte sitta på café och annat i malmö. Och i min värld får man inte säga vad och hur man vill till människor, speciellt inte till sina föräldrar. Men allt har sin tid, och tid har vi i vår familj.


För övrigt är livet just nu lite för skönt...med undantag på samtal från galningar som pladdrar en massa strunt.

Resan till Egypten närmar sig, det ska planeras stor 30 års fest med nära och kära, det ska köpas korsett, det ska renoveras och det ska målas kök.

Och lagom till våren köper vi lavendel och sätter i vår rabatt och njuter av att det äntligen är ljusare tider.


Och slutligen....

Tack älsklingen för dina underbara händer och läppar och dina sköna ord.

Du är den vackraste själ jag mött.


Amor Vincit Omnia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards