Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

StoraFinaSonenOchEkonomi

Av Fia - 17 januari 2009 20:24

Dagens inlägg får handla om två helt skilda saker.


Fina stora sonen i huset har varit på vårt café idag och ska vara där imorgon också. Han är så duktig och vi är stolta över honom. Det var så skönt att få hem honom i kväll och ha honom vid middagsbordet.

Tittade in på hans rum för en stund sen och småpratade lite. Han är som sin fina pappa en vacker själ och en vacker man.

Fina N, vi älskar dig.


Så var det då dagens ämne nummer två....ekonomi.

Det ifrågasätts att jag kan tänka mig köpa ett sommarhus, att mina barn bara har dyra märkeskläder, att vi köper massor till vårt hem osv osv.

Men att jag inte löser Stefans skulder. Då undara jag, vad vet folk om det?

Vad jag DÄREMOT har sagt är att jag INTE betalar pengar till hans barn. Det får de lösa själv. Nu har lönen hans dotter ska ha sen länge tillbaka blivit något folk påpekar och tydligen är det något som gör att folk kan bete sig lite som de vill när de känner för det.

Så nu tänker JAG lösa hans skuld till dottern i hopp om att han ska slippa bli kallad div snuskiga saker när det inte går som folk vill. Och kanske, kanske kan vi få lite mer lugn och ro.

Jag tar mycket men inte att mannen jag älskar blir tilltalad på div kränkande sätt. Vare sig av vuxna eller barn. På det sättet blir även resten av hans familj illa behandlade.

Nu är ekonomibiten avklarad hoppas jag.


Till mannen i mitt liv, till min frände säger jag som jag brukar...

Jag älskar dig härifrån till stjärnorna och tillbaka11

 
 
Ingen bild

Jossan

18 januari 2009 13:39

Så vitt jag vet så lever hans mamma, så sluta med att försöka ta den rollen. Börja med att ta hand om dina egna först.
Ha det gött.

 
Ingen bild

Ann-Sofie

18 januari 2009 15:10

*ler lite trött och smågäspar*
Ja Jossan Stora sonens mamma lever i allra högsta grad och de har en fantastikst fin relation.
Det gör inte att inte jag kan älska honom. Precis som som Stefan inte behöver låta bli att älska mina barn trots att deras pappa lever.
Och vad gäller mina barn så vet jag inte hur du tänker...*ler* Min fina barn mår bara bra och frodas som de ska. Men det vet du väl allt eller inget om...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards