Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Non illigitamus carburundum!

Av Fia - 20 januari 2009 11:08

Det är en märklig tid vi lever i.

U.S.A har fått sin första svarta precident.

Trots att bensinmotorn funnits hundra år (tror jag) har bilindustrin inte lyckats tillverka en stark motor som drar lite bensin utan gör istället bilar som drar ännu mer.

Människor världen över hittar hela tiden nya saker, eller urgamla, att använda som anledning för att utföra omänskliga handlingar mot andra folk och verkar helt oresonliga inför försök att helt enkelt bara sluta kriga...

Kanske är det helt enkelt en del av människans natur att förgöra sig själv...


Själv koncentrerar jag mig på de i min närhet. Det påverkar ju inte läget i Israel eller Gaza och knappast i de terrorhärjade afrikanska länderna där folkmord och etnisk utrensning sker dagligen på en nivå som nästan får förintelsen under andra världskriget att blekna... Men man måste ju börja någonstans!

I mitt gästbloggande här har jag bjudit på det ena desperata inlägget efter det andra i mina försök att stävja den terror som pågår mot allt fler medlemmar i det som jag kallar min familj. Inläggen har inte haft någon som helst inverkan på frekvensen av kommentarer eller mängden samtal som mina familjemedlemmar får ta emot. Det senaste i detta är att någon, anonym som vanligt, försökt lägga till min son på msn. Denne någon hade väldigt mycket att säga om mig tydligen och tillade att min son är lika illa som jag.

Personligen gör det mig mest irriterad och möjligen förbannad att någon kan lägga sådan oerhörd energi på något så destruktivt och ointressant som att ideligen, anonymt, försöka skada mig genom att ge sig på mina familjemedlemmar. Om någon har så ont av mig så borde det ju vara mig de ska ge sig på men jag antar att det är lättare den andra vägen. Att göra illa människor i min omgivning är ju ett effektivt sätt att skada mig.


De här människorna som ägnar sig åt ovan nämnda handlingar påpekar gärna att Ann-Sofie slår in kilar i sprickorna som uppstått i min och min dotters relation och håller Ann-Sofie ansvarig för det som sker i just den frågan. Ingenting kunde vara längre från sanningen. Ann-Sofie blandar sig överhuvudtaget inte i MINA beslut i sådana frågor. Detta innebär ju att de som ringer och skriver allehanda vedervärdiga personangrepp till henne är riktigt fel ute och det enda de uppnår är att själva sabotera försöken jag och min dotter gör för att försöka lappa ihop det som går att rädda.

Eftersom ovan nämnda person/personer ägnar sig åt att använda sig av information som bara kan ha kommit ifrån min dotter eller mitt ex (då jag slutat informera alla i min närhet om vad jag skriver eller säger till dem i telefon eller sms) sätter de ju just min dotter och mitt ex i en misstänkt situation och det förbättrar ju inte precis tillitet oss emellan och försvårar radikalt alla försök att göra en svår situation lite lättare. Å andra sidan kanske det är just vad man är ute efter!?


Till dig L, som säger att du inte läser här, Jag älskar dig och saknar dig och vill inget annat än att du kommer hit så vi kan hitta en gemensam grund att stå på igen.

Till N, min stora duktiga grabb, Du är fantastisk alltid men ännu mer när du faktiskt skärper dig!

Jag tillägger här att min son inte läser detta men jag är tämligen övertygad om att han får reda på vad som står här ändå!

Till F, sonens flickvän... Ja, jag vet att du läser här. Varför vet jag inte. Du är välkommen och har hela tiden varit välkommen i vår familj. Du är en del av N. Därför påpekar jag här att ärlighet och lojalitet är två saker jag värdesätter. Gör vad du vill med den informationen.

Till er som gärna kommenterar paranoida röda trådar et cetera: Paranoid är ett ord som oftast används gällande vanföreställningar om förföljelse och misstänksamhet mot personer i omgivningen. Några vanföreställningar förekommer inte i detta fallet eftersom vi faktiskt tar emot alla dessa samtal och bloggkommentarer. Misstänksamma blir vi naturligtvis mot vissa personer i vår omgivning då de uppringande faktiskt kan citera delar av sådant jag pratat med vissa personer om.


Ann-Sofie!

Det är med stor sorg jag ser att du mår allt sämre av den terror som riktas emot dig. Det gör ont in i själen på mig. Jag älskar dig och beundrar ditt tålamod och hoppas att du ser att det är mig idioterna vill åt genom att använda dig. Vifta bort dem så gott du kan! Nu när de inte har något påtagligt att tjafsa om tar de till så fula grepp de kan... ett tecken på desperation tror jag! Stå på dig och tänk på att du har både mig och N vid din sida i detta!

 Dagens rubrik är tillägnad dig min älskade Ansjovis!


För er som inte orkar slå upp det på nätet eller någon annan stans så betyder det ungefär; Don´t let the bastards grind you down!


Jag, Stefan, är klar för denna gången. Jag önskar alla en bra dag och avslutar här. 

3...2...1...POFF!



 
 
Ingen bild

maria

20 januari 2009 17:50

nej inte första, Linc var den första;)

 
Ingen bild

Stefan

20 januari 2009 19:11

Hmm om Lincoln var det första SVARTA presidenten i USA så vet du något jag missat, Maria, och då önskar jag att jag får en fingervisning till var jag kan läsa mer om detta så jag kan lära mig något nytt. :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards