Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Det här är Stefan...

Av Fia - 17 juni 2009 21:11

På bilden en ganska trött Stefan... Trött för att jag kvällen när bilden togs dansat hela natten med min älskade vackra Ann-Sofie. Min kämpe. Det är en beslutsam kvinna min Ann-Sofie.

Bilden kan också representera hur trött jag blir av andra orsaker! Det finns en flicka som kallar sig för Ida som vet vad jag pratar om.... Henne är jag nämligen väldigt trött på. Hon uttalar sig ideligen om saker som bara min dotter kan ha berättat för henne och jag tror faktiskt att hon förvränger min dotters ord till något som blir ännu fulare än vad de var ifrån början. Något som inte gagnar dotterns relation till sin far.... men det är nog syftet tror jag!

Hursomhelst så skriver denna Ida ofta kommentarer i denna bloggen. Kommentarerna innehåller nästan alltid elakheter och personangrepp som saknar grund och de är alltid riktade mot fel person. Idas kommentarer kommer inte att publiceras. Det här är en blogg som från början handlat om kärlek och så ska den få göra igen. Har du Ida något att framföra gällande min dotters känslor får du gärna ringa mig och prata om det... Skriv och fråga om mitt nummer så får du det! Det är mycket bättre än att du vädrar dina åsikter om hennes känslor här på ett offentligt forum.

Så av respekt för din kamrat, dvs min dotter, tycker jag du ska lägga av!

Tystnade ifrån människor som denna ida har hållt i sig i några veckor och ett ögonblick där kändes det som om det fanns hopp för lite lugn och ro och därigenom en möjlighet att så småningom kunna prata med dottern igen men... Jag, Stefan, känner inte att jag kan göra det så länge det pågår en vendetta. Tråkigt tycker jag eftersom jag saknar min dotter oerhört mycket. Jag önskar verkligen att alla som inte har med det här att göra låter oss som det faktiskt handlar om lösa saker på egen hand. Ni eller du som uttalar er ideligen om vad min dotter tycker eller inte tycker har knappast hört båda sidorna av saken ni för verbalt krig om. Tröttsamt tröttsamt tröttsamt!!!


Bortsett ifrån ovanstående är jag för närvarande i något som känns som harmoni och lycka...

Nytt jobb med trevliga arbetskamrater. Nyvunna vänner med gemensamma intressen. Det blir mycket kickboxning och musik framöver känns det som. Äntligen får jag spela på min gitarr när jag känner för det och inte bara när det passar andra. Ekonomin ljusnar och kärleken blomstrar och huset börjar bli färdigt! Jag har beslutat mig för att försöka använda den trappan som jag själv har svetsat ihop. Det kan bli snyggt ( hoppas jag ). Vi har fått en ytterdörr som ska muras in i den trasiga väggen. Det blir ett hästjobb men jag har ju som sagt bra vänner som gärna hjälper till om jag ber dem.

Nu ska stora karlen avsluta och ägna sig åt något så infantilt, men så himla roligt, som att titta på den första Harry Potter filmen och avsluta kvällen med lite mys i soffan med min älskling!

Önskar jag hade lite goda nötter att smaska på men å andra sidan har jag låtit bli sånt en längre tid nu och det börjar märkas.


En sann gentleman är någon som vet hur man spelar säckpipa, men låter bli.
Hej på er!

S

 
 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

17 juni 2009 22:36

Min älskade, mitt allt!
Som vanligt är dina ord både vackra och kloka!
Nu, i ditt nya liv där du får vara den du är och göra det du vill är det en gåva att bla få höra dig spela gitarr och höra dig sjunga.
Välkommen till livet där du är den bästa!!!

http://mittinnersta.bloggagratis.se

 
LitenJag

LitenJag

17 juni 2009 23:23

Ni är kämpar båda två och jag älskar er massor!! Jag kan inte förstå varför det finns idoter som uttalar sig om sånt som de inte har någon aning om...vem gagnar det? Till er som inte har nåt vettigt att säga: håll käften eller skaffa er ett liv! Mina vänner ger ni fan i!

http://imitthuvud

 
Fredrik Jacobsson

Fredrik Jacobsson

22 juni 2009 08:48

*kramar*

Livet är för kort för bråk och för barnens skull skall vi vuxna vara ett gott föredömme. vet hur det kan vara men som vuxna så ska inte barnen komma ikläm. Kloka ord från denna där Stefan ;P
*kramar* till dig :)

http://jaegopgandalf.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards