Alla inlägg under februari 2009

Av Fia - 19 februari 2009 20:47

Vilka underbara dagar jag har på skolan. I dag fick jag dessutom jobba tillsammans med min älskade. Vi hade en skön dag med "våra" killar.

Älskling, du är underbar med dem.


Planerar lite inför den stora festen vi ska på i helgen. Det ska firas underbar vän som fyllt 35. Vi ska hitta något att ha på oss som passar in på festens tema....ROCK. Blir nog skinnkorsett, svarta byxor, tuperat hår, läderhalsband och högklackat för flickans del.

I present tänker vi köpa en flaska VäldigtGottTillVäldigtSnuskigtDyrtPris eftersom det är en av våra underbaraste vänner.


Och till M.....nu har du att fundera på va :) Och till dig viskar jag tyst...ja så är det. Och för det är jag underbart lycklig. Men det är bara du som vet hittils.....:0)

Du är en underbar vän.


Kram från flickan som svävar på underbara moln och som längtar.

Av Fia - 18 februari 2009 20:33

Alla andra ord är överflödiga just nu!


Älskling, Ja, Ja, Ja!!!!

Av Fia - 17 februari 2009 21:29

Just denna dagen är en smula mer underbar än vanligt.

Dels var dagen som lärare underbar, givande, kärleksfull och spännande.

Största belöningen kom när dagen var slut och en av mina elever i glädje utropar i korridoren inför elever, personal och Stefan att "Ann-Sofie, hon är den bästa läraren man kan ha. Jag sa att jag inte kan räkna och skriva, nu har hon lärt mig båda delarna och jag är så glad...."

Då blir mitt hjärta och min själ lycklig. Och jag vet att torsdag och fredag den här veckan ska ängnas åt just matte och svenska och så ska vi sticka vidare på vår gemensamma halsduk som antagligen slutar som en miniatyr grytlapp. Och så ska vi sätta färg på våra innersta tankar.

Mina pojkar är mina stjärnor!!!


Vad som mer gör just denna dagen till en lite extra speciell dag är att jag fick veta utan att veta. Det har värmt mycket.

Känslan som just nu har krupit sig in i hjärtat på mig är varm och underbar.

Jag vet att vi båda går genom eld för varandra och att vi är hemma.

Du är en underbar livskamrat Stefan!

Älskar dig!

Anjovis.


Av Fia - 16 februari 2009 23:48

....ska vikariera som lärare i morgon. Och inte för vilka ungar som helst utan för de små pojkarna i de stora männens kostymer.

Det står matte, svenska och skapande på morgondagens schema.

De andra två dagarna på skolan jobbar jag med samma fina pojkar och i korridorerna finns även min älskling lite här och där. Ska bli kul att jobba tillsammans men ändå inte. För är det något vi gillar och gör bra så är det att jobba tillsammans. Något vi båda varit emot tidigare, att jobba med den man lever tillsammans med. Men det var innan vi mötte den sanna kärleken.


Nu ska fröken Ann-Sofie krypa ner i sängen och sova en skön natts sömn tätt intill mitt allt, min älskade Stefan.


Till Stefan!

I dag när du körde med barnen till dagis såg jag vilken fantastisk familj jag har. När ni kom hem i kväll och vi åkte och handlade tillsammans allihopa var jag en stolt och lycklig kvinna. Du är en underbar man, pappa och förebild.

Vi älskar dig allihopa....eller som fina lilla söta prinsessan sa ikväll när ni hade kramats godnatt, " jag älskar stefan i hela mitt hjärta".

När Mamma mu var färdigläst tänkte hon en stund och lättade sitt vackra lilla hjärta igen..." mamma, jag tror jag låter bli att gifta mig med stefan så du kan göra det fast jag tycker så mycket om honom. Men det är mest din Stefan ju...."

Hon är klok vår lilla tjej här hemma.

Tack för att du är så underbar mot oss alla.





Av Fia - 16 februari 2009 14:33

....och det gör mig till en ännu lyckligare kvinna.


Av Fia - 14 februari 2009 20:49

...sa sonen om vår hund Totte idag. Ganska kul sagt av en kille om mest går och speglar sig och konstaterar att han är skitsnygg i sitt nyklippta hår.

Det är ett gäng söta hundar vi har. Och det går att lära gamla hundar att sitta, se på våra. Från tokhundar med noll koll till sötnosar med ganska bra koll på livet.


Nu är det skön kväll i alla hjärtans tecken. Barnen sover som alltid vid den här tiden. Mamma mu är avklarad och de är pussade på.

Vi har haft en skön dag vår vackra familj.

I morgon ska vi ta en lång promenad med våra fina vovvar och sen ska det badas hundar så det står härliga till med löddret.

Det är en duktig liten flingster vi har när hon blir borstad och bäst sköter hon sig i mattes knä. Hon går från förvirrat yrväder till söt vovve. Men att hon heter Flingan fattar hon inte. Men har man en vovvekompis vid namn Flisan blir det klart förvirrande. Men Penny lyssnar hon till....:)


Till Camilla och Malin, vilka fina inlägg i gårdagens blogg. Tack ni vackra själar. Och till mitt allt min älskade. Ditt inlägg innehöll sanningar rakt igenom och du är en klok man. Älskar dig, i evighet.

Din Anjovis.




Av Fia - 13 februari 2009 00:17

Så är det snart slut på livet som tjugo-någonting. I mars blir det till att ändra tvåan till en trea. Och ska man nu fylla 30 kan man ju se till att göra det med stil. Att fylla 30 i Egypten på det finfina hotellet känns heeeeeelt okej :) och att se till att fira det i goda vänners lag med en stor fest hemma efteråt känns ännu bättre.

Det blir en stor fest med MYCKET att äta och dricka, lekar, bus och massor av gos. Alla nära och kära vänner kommer att bli inbjudna. Barn och hundar får se till att vara någon annan stans den kvällen. Som fina Z skrev i inbjudan till deras stundande fest..."barn och hundar är söta men får hålla sig någon annan stans just denna kväll" Så blir det även i lilla huset på landet när jag ska fira att jag har fyllt år. Barnen är antagligen hos sin pappa annars är de hos sin mormor och morfar. Hundarna får bo någon annan stans under festen.

Det är med glädje jag ser fram emot de närmsta veckorna i vårt liv här ute på landet.

Det ska fixas, målas, donas, flyttas, byggas och framförallt ska vi snart åka till Egypten. Och nu ska jag ta och beställa lite kläder till oss som vi ska ha med oss på resan. Jag är ju lite tokigt förtjust i La Redoute så det får bli en stor order kläder, badkläder och annat mys.


Och som ett kort tillägg till något jag fick en kommentar om i ett av alla tokiga telefonsamtal.

"Du vet att Stefan har porrsurfat va?"

Jaha säger jag då. Hoppas han valde de lite bättre sidorna. Även jag porrsurfar, det kan väl vara trevligt. Framförallt gör vi det gärna tillsammans. Alltså, i min värld är det helt okej. Kan vi slippa kommentarer om det nu?

Stefan får görna titta på porr både med och utan mig. Men mysigast är när vi gör det tillsammans.

Slut på det samtalet nu eller?


Till Stefan!!

Du är värd det bästa av det bästa. De vackraste orden, handlingarna och tankarna. Allt annat är något du ska lägga åt sidan, låta bli att lyssna på. En dag, en vacker dag inser de vad de har förlorat. Då står jag och vi här i din närhet fortfarande vid din sida. Vi vet att du är en vacker man rakt igenom.

Av Fia - 12 februari 2009 00:49

I  köket glänser nu kaffamaskinen, kvarnen och en del annat tjofräs.

Det blev en underbar cappuccino till mig och stor latte till Stefan.

Kanske en smula toklyxigt i vårt lilla kök men ska man så ska man ordentligt.

Och jag fick äntligen mitt lilla vackra bord från 1800 talet ställt framför fönstret. Där ligger nu mina böcker jag just nu läser, mina penslar, och vackra ljuslyktor i gammeldags shabby stil och min bärbara så klart. I fönstret står buren från Madame Stoltz med en liten hjärta på tråd i och i hela fönstret lyser stjärnorna upp vårt rum så där varmt och mysigt.

Jag fick ett litet kontor så där plötsligt. Min älskling är en underbar man som kör en extra runda för att göra mig glad. Tack älsklingen!

Ett kontor behövs verkligen nu när jag ska planera dagar för pojkarna på skolan där jag jobbar lite nu och då, när det ska fixas med ljusbeställningar och när det ska målas tavlor till påskrundan.

Nu tänker jag se till att somna en smula tidigare än i natt.

Kastar av mig kläderna och kryper ner tillsammans med min underbara Stefan.


Till Stefan!

Tack för en skön dag. Vi är effektiva så det förslår.

Och med dig är livet extra vackert.

Och har du inget att fundera över så klura på vad du ska ha på dig på festen med ROCK tema. Vad matchar skinnkorsetten jag ska låna av vackra A?

Trallalallalala.




Ovido - Quiz & Flashcards