Alla inlägg under februari 2009

Av Fia - 11 februari 2009 05:16

...av livet sitter jag här och inser att nu måste jag försöka sova. Klockan ringer om tre timmar.

Men hur lätt är det att somna när man ägnat kvällen åt trevligheter med vänner och sen älskat länge och passionerat med sin älskade i tre timmar och klockan plötsligt visar tidig morgon?

När man har legat där i sängen med sin älskades armar runt sig och han berättat hur mycket han älskar mig, hur stolt han är över mig, att jag gör honom hel och massa andra saker som bara vi behöver veta.

Hur ska en kvinna kunna bara lägga huvudet på kudden och sova då?


Ute är det vitt, alldeles vitt. Plogbilen kör fram och tillbaka. I köket sover våra tre hundar skönt och här i vår säng sitter jag med den bärbara och reflekterar lite över dagen.

Nu ska jag däremot avsluta den något vimsiga bloggen, lägga huvudet på min älskades bröst och somna med den där lyckliga och utmattade känslan som infinner sig när vi har älskat.

Kärlek, lycka och harmnoni.


Stefan!

Dina ögon när vi älskar är vackra, djupa, kärleksfulla och intensiva.

Dina händer som smeker mig när du är där bakom mig och älskar mig.

Din fantastiska kropp och själ är vacker och det är med kärlek jag säger att jag är en stolt kvinna.

Amor Vincit Omnia....det är vi levande bevis på älskling!


Av Fia - 10 februari 2009 22:53

I dag har varit en skön dag med mys, fix och donande.

Vi har hunnit med att vara nyttiga, kärleksfulla och träffa ett par av våra kära vänner.

Jag begav mig på lite minipartaj med finfina M, tack söta du för en skön kväll och intressanta tankar. Du är en fantastisk kvinna!!

Efteråt när Stefan hade hämtat upp mig åkte vi hem till kära "svågern" och hans fina sambo i deras lilla hus på landet och fikade bullar och pratade strunt.

Nu är vi äntligen hemma och ska dona lite för att sen somna skönt tätt intill.

I morgon ska det rensas skit i garaget igen så mina saker kommer in och så att vi kan isolera där och sätta upp råsponten som ska målas vit.

Mycket å gång och det är ENORMT spännande och roligt.

Tror jag ska ta tag i mina akvarell färger och måla lite.


Dagens låt är för övrigt den vår vän Camilla försökte länka till oss igår när hon skrev om vår vackra kärlek.

Orden hon använde var...

"Ta hand om varandra.

Här kommer en låt som jag älskar. Passar nog in på er oxå. Handlar om att hitta rätt till slut."

Tack fina du för vackra ord och tankar. Trots avstånd och det faktum att vi ÄNNU inte mötts så värmer du våra själar.


Av Fia - 9 februari 2009 08:43

....runt kl fem av att min älskade försiktigt och ömt tog mig tätt intill.

Försiktigt, vackert och ömt älskade vi till fåglarnas lite morgontrötta kvittrande utanför fönstret och till solen som inte riktigt hade vaknat.

Där och då när två blev ett stod världen stilla, alldeles stilla.

I min älskades armar låg jag tryggt och älskade varenda sekund av livet.

Efteråt kröp vi som vi alltid gör när vi ska somna tätt intill, nakna och varma. Utan att vi märkte det sov vi nöjda och lyckliga till klockan en timma senare väckte oss. Men att ta sig ur sängen var liksom en extra underbar känsla idag. Pussade min älskade och önskade honom en skön dag på jobbet och viskade att jag längtar efter att dörren öppnas i eftermiddag då han är hemma igen.


Med all den här fantastiska energin ska jag ta mig an dagens två projekt.

Smala ihop lite till av det som ska hämtas i helgen och när jag är klar med det ska jag göra en tankehörna till min älskade.

Vad är en tankehörna kan man fråga sig.

Kanske visar jag bild på den imorgon, kanske väljer vi att bara ha den här hemma i vårt hem. Vi får se.


Stefan, du berör varje sekund.

I dina armar är jag extra lycklig. Du bär mig och min själ till höjder vi inte visste fanns. Du är en underbar livskamrat och älskare.

Dagens låt är en vacker låt och vi gillar den båda två.

Låtens avslutande ord beskriver så väl hur det är att älska med dig.

Vi gör det med kärlek, inlevelse och närvaro. Ibland skrattar vi, ibland fnissar vi, ibland gråter vi. Vi älskar som om det vore sista gången. Just för att det är en gåva att älska och älskas.

"Let me hold you for the last time

It´s the last chance to feel again"


Din Anjovis.

Av Fia - 8 februari 2009 23:33

Idag var jag och älsklingen duktiga så det förslår.

Vi har rensat garagae sen tidig morgon till sen kväll. Sorterat varanda liten pinal vi kommit nära. Kastat, sparat, packat och allt vad vi har gjort.

Fnissat åt tokiga bilder, konstiga saker och andra ibland tokigheter.

När allt var klart för idag åkte vi hem till älskade vännerna i byn brevid och drack en sen kvällskaffe. Det är alltid lika skönt att sätta sig i deras kök, mysa med deras två stora vackra vovvar, skratta och njuta av samvaron.

En underbar familj som vi är glada lämnade göteborg....så vi får njuta av dem här nere.

Nu ska jag fixa, plocka in de sista barnböckerna vi samlade ihop idag och sätta up på barnens rum.

I morgon ska jag fortsätta städandet, är hemma hela dagen och ska mysa och njuta.


Funderar lite över kommande stora festen....ska man överraska massor eller bara lagom?


Stefan, du är vacker, klok och hela min kropp längtar efter att få ligga nära i kväll som alla andra vackra kvällar och nätter.

Älskar dig.


Av Fia - 7 februari 2009 13:29

Älsklingen är iväg och jobbar idag.

Själv låg jag kvar i sängen en stund och tittade i taket. Har aldrig riktigt förstått det där med att sova bort en hel dag.

Kokade en kopp te, gav våra fina hunar lite mat, tog en tur med dem och kom hem och satte igång.

Det städades i källaren som nu plötsligt är ett rum man kan gå i. Saker är kastade och en del satta snyggt på hyllorna. Jag struntade i att sätta prylarna i färgkombination och bosktavsordning där nere :).

Tog ett litet tag i garaget och kastade en del skräp även där. Men det är ett tokigt stort projekt så imorgon drar vi i skiten tillsammans.

Ska ta tag i lådan med fotografi där vi har sorterat en smula. Det får bli lite olika högar. En stanna i lådan hög, en sätta in i album hög, en lägga i en påse och be att få bli hämtad så snart som möjligt och en kasta.

När det är klart tar jag en städning här nere och på mina barns rum. Sätter sonens bilar i ordning i hyllan, lägger legot i sina fina korgar, bäddar rent sängen och vädrar. Likadant på dotterns prinsessrum.

De liksom sin mamma föredrar rent och prydligt. Och de är duktiga mina änglar. Varje kväll plockar de undan och gör fint på sina rum.

När det är klart ska jag förbereda för älsklingens överrasking.

Har lagt fram alla ljus som ska tändas. I vanliga fall har vi "bara"  runt 20 ljus tända på kvällen. Ikväll blir det nog runt 60 st.

Han ska känna sig en smula extra välkommen hem i kväll min älskade.

Det är han värd mannen i mitt liv.


Amor Vincit Omnia!

Av Fia - 6 februari 2009 21:10

Plötsligt har vi stora projekt att ro i hamn på kort tid. Vi är spända och förväntansfulla och längtar.

De två små barnen i famljen åkte till sin pappa idag och det innebär att helgen ska vikas åt att städa, rensa och kasta från garage och källare. Älsklingen jobbar i helgen så det är jag som rotar runt där ute. Massor att kasta och det är så befriande. När det är klart ska det isoleras garage och sättas råspont där inne.

Har jag ork i helgen tar jag tag i köksluckorna. Har hittat jättesöta knoppar till skåp och lådor i porslin. Och så ska det om ett par veckor in ny kyl och frys. Ut med det gamla och in med det nya.

Får nog sätta roller i handen på kära vänner tror jag så stora rummet, matrummet och vårt sovrum blir målat.

Tänk vad livet är märkligt...och alldeles UNDERBART.


Välkommen älskade liv.



Av Fia - 5 februari 2009 21:40

Hans varma hand mot min kropp. Hans ögon som talar till mig och jag både ser och känner vad han vill.

Där och då, i det vackra ögonblicket när två blir en så älskar han med mig på samma sätt som han alltid gör. Men kärlek, inlevelse, råhet, ömhet och inlevelse. Timmarna rinner alltid iväg och plötsligt är det tidig morgon. Då är det så underbart att krypa tätt intill, varma, svettiga och lyckliga och få somna. Jag är en lycklig kvinna som har mött en passionerad man som älskar mycket, ofta och länge. Jag är bortskämd men aldrig tar jag det för givet.


Och för att spä på den sköna känslan i livet så ringde chefen från pojkarnas skola. Hon vill ha mig på sin plats när hon är iväg....och en del annars också.

Oj vad det rasslade till, för oss båda.

Vi är på helt rätt väg älskade.


Nu ska flickan släcka dotterns lampa, lägga täcket om båda barnen och sen somna skönt.

Av Fia - 4 februari 2009 21:33

2009 blir ett år med nya möjligheter och nya äventyr.

En del är redan bokade och klara andra ligger framför våra fötter. Och det är med stor tillit till livet och annat stort som jag tryggt går in i dessa förändringar.

Familjen kommer se annorlunda ut och våra dagar likaså.

Det ska framförallt målas vardagsrum, piffas det sista i köket och snart omvärdera huset vilket kommer ge oss en töntigt låg månadskostnad.

Resan till egypten ligger framför oss och i sommar tar stora sonen studenten och jag tänker packa med mig Stefan på en spa resa till Sunne efter det.

Mina barn ska få en minisemester med mig och Stefan eftersom de inte ska med till egypten. Och mitt i allt detta ska det firas massor.

Först är det älskade vännen Z´s man som ska har 35 års fest med tema...ROCK. Därefter ska jag, Z med man och Stefan går och se Judas Priest på malmö arena, jag ska fira 30 års dag med dunder och brak. Och i samma veva ska vi fira Stefans förra svåger som fyller 50. Han är värd en finfin present precis som Z´s man, och stora sonen när han tar studenten.

De små hemligheterna börjar växa sig stora och går snart inte att hålla hemliga. Det är en underbar resa vi gör tillsammans jag och min långa älskling.


Nu ska jag skissa och spåna, ska det målas vitt eller ej. Ska det vara mattor eller ej. Ska det vara neutralt eller hur ska vi göra?

Hur vi än gör älskade Stefan blir det här underbart bra.

Tack för att du kan vill och vågar.


Amor Vincit Omnia

Ovido - Quiz & Flashcards