Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

FestplaneringOchPorrsurfande

Av Fia - 13 februari 2009 00:17

Så är det snart slut på livet som tjugo-någonting. I mars blir det till att ändra tvåan till en trea. Och ska man nu fylla 30 kan man ju se till att göra det med stil. Att fylla 30 i Egypten på det finfina hotellet känns heeeeeelt okej :) och att se till att fira det i goda vänners lag med en stor fest hemma efteråt känns ännu bättre.

Det blir en stor fest med MYCKET att äta och dricka, lekar, bus och massor av gos. Alla nära och kära vänner kommer att bli inbjudna. Barn och hundar får se till att vara någon annan stans den kvällen. Som fina Z skrev i inbjudan till deras stundande fest..."barn och hundar är söta men får hålla sig någon annan stans just denna kväll" Så blir det även i lilla huset på landet när jag ska fira att jag har fyllt år. Barnen är antagligen hos sin pappa annars är de hos sin mormor och morfar. Hundarna får bo någon annan stans under festen.

Det är med glädje jag ser fram emot de närmsta veckorna i vårt liv här ute på landet.

Det ska fixas, målas, donas, flyttas, byggas och framförallt ska vi snart åka till Egypten. Och nu ska jag ta och beställa lite kläder till oss som vi ska ha med oss på resan. Jag är ju lite tokigt förtjust i La Redoute så det får bli en stor order kläder, badkläder och annat mys.


Och som ett kort tillägg till något jag fick en kommentar om i ett av alla tokiga telefonsamtal.

"Du vet att Stefan har porrsurfat va?"

Jaha säger jag då. Hoppas han valde de lite bättre sidorna. Även jag porrsurfar, det kan väl vara trevligt. Framförallt gör vi det gärna tillsammans. Alltså, i min värld är det helt okej. Kan vi slippa kommentarer om det nu?

Stefan får görna titta på porr både med och utan mig. Men mysigast är när vi gör det tillsammans.

Slut på det samtalet nu eller?


Till Stefan!!

Du är värd det bästa av det bästa. De vackraste orden, handlingarna och tankarna. Allt annat är något du ska lägga åt sidan, låta bli att lyssna på. En dag, en vacker dag inser de vad de har förlorat. Då står jag och vi här i din närhet fortfarande vid din sida. Vi vet att du är en vacker man rakt igenom.

 
 
Ingen bild

förfärad

13 februari 2009 01:31

det borde finnas lagar om vilka som får skaffa barn och ej... ni hade ju definitivt stått på min "ej-lista" -att ni bara orkar.

 
Ingen bild

Ann-Sofie

13 februari 2009 12:11

Kära förfärd....
Ja visst vore det bra om det fanns lagar för vem som får skaffa barn och inte.
Jag är helt säker på att porrsurfande föräldrar faktiskt skulle få tillhöra kategorin som är bra föräldrar. Eller har sexlivet med barnuppfostran att göra?
Men din tanke är god, för barnen skull om inget annat.
Tur för oss att vi vet att vi är bra föräldrar då ju. Närvarande, stabila och trygga. Det mår våra barn bra av.
Tjohopp.

 
Ingen bild

Hehe

13 februari 2009 14:48

Förfärad:
Håller med dig, framförallt när man vet att mannens dotter läsa härinne.
Ja närvarande förälder verkar du knappast vara med tanke på att du var och varannan vecka skriver om att de befinner sig hos mormor/morfar.

 
Ingen bild

Ann-Sofie

13 februari 2009 15:01

Hehe...

Att mannens dotter läser här inne får vi väl tacka någon vuxen i hennes omgivning för eftersom det är på det viset hon har fått adressen hit.
Intressant det där med mormor och morfar och var och varannan vecka. Nej varannan vecka är de hos sin pappa. Så som det brukar vara vid delad vårdnad. De är alltså inte våra barn som bestämmer var de ska vara utan vi vuxna.
Och vad är det vi skriver som är så förfärnade för en flicka på snart sjutton år att läsa? Att hennes pappa äntligen lever ett friskt liv? Det var väl på tiden.
Hon gör ett val när hon läser här. Hon vill bli behandlad som en vuxen och antagligen anser hon sig klara av att läsa här.
Fortfarande vågar ni inte skriva under med namn något till och med stora dottern har klarat av att göra här. Tyder nästa på en smula mer mognad.
Men det är kanske så när man har något att dölja..*Ler*
Så i fortsättningen, anonyma inlägg som tyder på viss inblandning från det belarmade torget i malmö och dess omnejd publiceras inte om de inte är undertecknade med ett namn
Själv njuter vi vidare.

 
Ingen bild

Camilla

13 februari 2009 15:24

Nu kommer jag använda ett språk jag inte är stolt över. Det är sååå JÄVLA trist att jag sjunker till samma låga nivå som krypen som kommenterar här inne och gör allt för att spy galla och förpesta. Men jag är bara människa... Nu får NI FAN GE ER!!!!! Låt Ann-Sofie och Stefan VARA IFRED!!!!! Jag kan inte förstå vad porrsurfande har med att göra om man lämplig/olämplig som förälder. Jag är helt övertygad om att ni lixom JAG oxå porrsurfar. 99% gör det, det är inget fult, det är inte farligt, man skadar ingen genom att titta på porr. Det spelar ingen roll om man är VD eller busschaufför. Alla är vi sexuella varelser. Min älskling är VD och världens bästa pappa. Å gissa vad??? HAN porrsurfar... Kanske skulle ta upp det med aktieägarna och SOC... Hur kan han vara en bra pappa och samtidigt leda ett företag när han på fritiden porrsurfar... Asså ursäkta mig "förfärad" ooh "hehe" vilken värld lever ni i??? Jag tycker Ann-Sofie är så STARK som ens låter er komma till tals här. Ni är enligt mig inte värda det. Vad får ni ut av att vara ELAKA, AVSKYVÄRDA????? Mår ni bra av det? Sover ni gott på nätterna? Ni kommer inte ens komma tbx som kackerlackor i nästa liv. FY FAN FÖR ER!!!!!!!
Ann-Sofie, snälla låt inte dessa typer förstöra det vackra och fina du och Stefan har. Ta hand om varandra!
Hoppas ni får en UNDERBAR helg och gör som jag porrsurfa vettja.
Kram Camilla

 
Ingen bild

he he

13 februari 2009 15:47

Gemensam vårdnad innebär att man delar ANSVAR inte nödvändigtvis tiden, det är möjligen rättvist för de vuxna, men inte alltid för barnen. Du skriver ofta hur det är du som vuxen som bestämmer...var kommer barnens vilja och önskemål in? och om du nu har barnen hos pappan varannan vecka och hos mormor och morfar annan tid... när är du förälder? ja, dottern kanske själv har hittat hit, men du vet om det och väljer att ändå skriva som du gör ?! och när jag läser här inser jag en sak... det är fler än jag som undrar om det är ett så "friskt liv" ni lever där man fläker ut sin sexualitet framför sina barn...

 
Ingen bild

Ann-Sofie

13 februari 2009 16:18

Tänk att denna hehe inte kan underteckna med sitt namn.
Måste tänka tillbaka och fundera lite...när var mina barn hos sin mormor och morfar sist?
Kankse bör du gå tillbaka och läsa på lite extra. Läser du en gång till ser du kanske att det levs ganska mycket svenssonliv med dagis lämnande och mys på helgerna.
Vad vi gör den andra veckan kan inte spela någon roll, då är vi barnfria.

Delad vårdnad innebär inte heller att EN förälder bestämmer. I mitt fall fungerar den delen med mitt ex utmärkt. Barnen ska träffa oss lika mycket och de mår bra av det. Det är inte barnen som sätter reglerna, även om vi om och om ser bevis på det omkring oss. Och det blir ju lika illa varje gång.

Det friska livet?? Det är det livet vi lever varje dag.

 
Ingen bild

malin

13 februari 2009 17:08

hejsan
måste säga tack camilla du satte orden i munen på mig. håller helt och hållit med dig.
Ann-Sofie och Stefan ni är goa och mysiga på alla sätt, och vad jag vet är ni bra föräldrar.
Tänk i stället på alla barn som blir misshandlade. lägg ner er kraft där så får vi nog stopp på de snart. mycket bättre.
kramar malin
trevlig alla hjärtansdag på er, ge er en extra stor gosig kram till varandra från oss

 
Ingen bild

Stefan

13 februari 2009 20:23

jaa kära antagonister!!
Jag har personligen ägnat 13 år åt vårdnadstvist om min son som jag haft ensam vårdnad om större delen av hans liv. Det har gjorts socialutredningar på längden och på tvären och man har vänt ut och in på mig. Därigenom har jag således skaffat mig en ganska gedigen erfarenhet gällande sådana frågor och "fiser i Er generella riktning" när ni ägnar er åt semantik. Delad vårdnad och gemensam vårdnad är bara två benämningar på samma sak och säger inte ett smack om hur mycket barnen vistas hos den ena eller den andra föräldern. I mitt fall har jag gemensam vårdnad om min dotter men hålls fullständigt utanför utom när det passar att slänga i ansiktet på mig att jag inte vet något om skolgång och dylikt längre. Det är självklart att jag inte vet något om det när jag inte får svar på frågor i just det ämnet. Gör det mig till en frånvarande förälder? Nä, knappast. Det gör mig till en förälder som inte får information eller svar på frågor från de som faktiskt sitter på svaren. Hur det än är ifråga om tid barnet tillbringar hos den ena föräldern så är det ju faktiskt just föräldrarnas sak att främja umgänget med den andra föräldern.
Ah fan! Nu gick jag ju in i det där ändå... Jag stoppar där men säger att vill någon av de annonyma besserwissrarna, som förmodligen är vad de dricker och troligtvis oftast handlar chokladdryck på sibylla, vill diskutera det här närmre så finns jag tillgänglig både i person och via telefon... Ni gör förmodligen som vanligt när jag svarar istället för Ann-Sofie och flåsar bara i luren då!

Vad gäller min dotters läsande här på bloggen så vet jag att det är antingen hennes mor eller vår gemensamma vän som pekat på länken till bloggen. Till min dotter kan jag bara säga att hon inte bör läsa på denna sidan för här står inget hon har vare sig nytta av eller behov av att läsa. Jag kan även säga grattis till henne för att hon förmodligen insett att jag faktiskt är en människa med egna intressen och inte en pappfigur i ett fotoalbum. Eftersom min dörr alltid är öppen för henne kommer hon nog att lära känna mig så småning om igen trots att vi kommit en bit bort från varandra det sista året.

Ann-Sofie är en människa som faktiskt bara vill alla människor väl och hon håller oftast tyst om det inte är så att något fruktansvärt orättvist eller dumt händer. Ändå har "vänner" till min tidigare familjkonstellation bestämt sig för att straffa just Ann-Sofie för beslut som ingen annan än jag tar. DETTA MÅSTE UPPHÖRA!!!!!!
Älskade, goa och vackra Ann-Sofie, det är jobbigt att inte vara hemma ikväll. Jag saknar dig och jag kan inte porrsurfa på jobbet! Jag skyndar mig hem imorgon bitti!

Älskar dig!
Non Illigitamus Carborundum!
eller som Pink Floyd sjön:
Together we stand... Divided we fall.... with them all
puss puss puss

ett ps till Malin och Camilla!
You go girls! Go get them :o)
tack tack tack det värmer

S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards