Alla inlägg under augusti 2009

Av Fia - 7 augusti 2009 08:33

Idag städar jag vidare...igen. Det är jag mot byggdammet och emellanåt går vi en jämn match. Men mitt mål idag är att eliminera det, alltihopa :)

När det är gjort tänker jag pyssla lite i trädgården och samla ihop ännu lite mer skräp både i trädgården och i garaget så vi kan fylla släpet när det är dax, vilket borde vara väääääldigt snart.

Så nu sätter den här lallan fart och tar dagens första soppa...ja jag är på banan igen. Tre veckor tänkte jag ta den här gången....det är ju så kul att kasta kläder och köpa nya. Har avklarat en vecka och är alltså inne på andra.

Så efter soppan, ett snabbt telefonsamtal till älskade ungarna och lite morgonmeditation på trappan med en kopp te så sätter den här dagen igång på allvar.

Det är givetvis si så där kul när min älskade inte är hemma men han har en kort dag idag så vi ses snart. Dessutom vet jag ju att han har bra dagar på jobb eftersom han triv som fisken i vattnet.


Kanske hinner jag med att planera den stora kräftskivan som närmar sig här hemma. Och dessutom sätter det en del press på oss att vara iaf nästan klara med badrummet!

Åh vad livet är ljuvligt...och dammigt!


Lägger upp tre bilder på det finaste jag har. Bilderna på barnen tog jag när de var här hemma häromdagen. Bilden på Stefan är vid Stens Huvud där han glatt och en smula pedagogiskt berättar om utsikten för flickan som bor hos oss. Det är en fin man min man.


Amor Vincit Omnia

Av Fia - 6 augusti 2009 14:02

...och vi älskar att bygga upp och pyssla. Vårt hus börjar ta form och för varje dag som går är där mindre att göra.....även om det är en hel del kvar!

Trappan flyttades igår med hjälp av våra kära vänner i grannbyn och vår kära arbetskmrat som blivit en mycket god vän.

Där är lite småjusteringar kvar men snart är det dax att måla rummet trappan är flyttad till vitt och slipa ner och måla trappan vit.

Och alldeles snart har vi ett sort badrum med mosaik och kakel och annat mys.


Älskade ungarna var här igår över dagen och trots att det donades en del med trappan hann vi med att äta god lunch tillsammans och mysa och bada i poolen. Lillprinsen hade något han ville säga till Stefan men han väntade länge och tillslut tog han mod till sig och gick fram till Stefan och sa : "Jag ÄLSKAR dig Stefan" Just där och då glödde mitt hjärta lite extra och jag var en smula lyckligare än vanligt.

Barnen har funnit sig i att "flickan" bor här och de tar väl hand om henne och det är skönt att se.


Idag handlar det om att städa, damma, bära ut bråte och städa lite till . Byggdamm är min värsta fiende och jag blir lätt tokig!

Lägger in ett par bilder på mat och tv rummet.....fler kommer när jag lagt upp dem i datorn.....och då lovar jag att leverera på soffhörnan.


Stefan!

Dra mig baklänges vad du är bra på att blogga!

Älskar dig!

Av Fia - 3 augusti 2009 09:00

Jag måste erkänna att jag ler lite åt dina kommentarer. En del är så löjliga så jag låter bli att publicera dem.

Men du verkar ha koll på min menscykel...bor du i min libresselåda?

Om jag hade mens i egypten menar du då att jag inte kunde bli med barn efter det? Hur tänkte du där? Och oavsett vem du är, "ida", en vän till dottern eller en något förvirrad kvinna runt de 40 eller en förvirrad flicka  så är det nog så att du tyvärr ofta har otur när du tänker.

Vad du missar är att vi var två som förlorade ett barn.  Ett barn som för oss var högst verkligt. 


Så kära lilla "Ida". Du gör bort folk du anser dig skydda, de två individerna framstår som löjligt patetiska....för att inte tala om hur du framstår. Men det är klart är du en av dem, vilket är högst troligt så är det ju inte så många som kan framsåt som löjliga.

Så för allas skull, men framförallt för de barn som brydde sig om att de förlorade ett syskon så låt vår sorg vara ifred.

Det här gör bara att de små barnen i familjen får en ännu större distans till den de så stolt kallade sin storasyster.  Så låt dem få sörja utan att ni använder ett oskyldigt liv i er smutskastning. Det visar hur små ni/du egentligen är och det är så sorgligt.


Till er våra kära vänner som finns där hela tiden...TACK!

Till de små liven i familjen, sessan och prinsen...ni lyser upp vår tillvaro!

Till det lilla livet som bodde i mig en kort tid och sen lämnade oss....vi saknar dig!

Av Fia - 2 augusti 2009 21:37

Hej Ida!

följ länken till "Svartvit-Greyzone"

Mvh

S

Ovido - Quiz & Flashcards