Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

StäddagBådeUteOchInne

Av Fia - 7 augusti 2009 08:33

Idag städar jag vidare...igen. Det är jag mot byggdammet och emellanåt går vi en jämn match. Men mitt mål idag är att eliminera det, alltihopa :)

När det är gjort tänker jag pyssla lite i trädgården och samla ihop ännu lite mer skräp både i trädgården och i garaget så vi kan fylla släpet när det är dax, vilket borde vara väääääldigt snart.

Så nu sätter den här lallan fart och tar dagens första soppa...ja jag är på banan igen. Tre veckor tänkte jag ta den här gången....det är ju så kul att kasta kläder och köpa nya. Har avklarat en vecka och är alltså inne på andra.

Så efter soppan, ett snabbt telefonsamtal till älskade ungarna och lite morgonmeditation på trappan med en kopp te så sätter den här dagen igång på allvar.

Det är givetvis si så där kul när min älskade inte är hemma men han har en kort dag idag så vi ses snart. Dessutom vet jag ju att han har bra dagar på jobb eftersom han triv som fisken i vattnet.


Kanske hinner jag med att planera den stora kräftskivan som närmar sig här hemma. Och dessutom sätter det en del press på oss att vara iaf nästan klara med badrummet!

Åh vad livet är ljuvligt...och dammigt!


Lägger upp tre bilder på det finaste jag har. Bilderna på barnen tog jag när de var här hemma häromdagen. Bilden på Stefan är vid Stens Huvud där han glatt och en smula pedagogiskt berättar om utsikten för flickan som bor hos oss. Det är en fin man min man.


Amor Vincit Omnia

 
 
Ingen bild

malin

7 augusti 2009 13:27

hihi jag vet inte vad som tagit åt mig men jag sorterar och städar har kommit halvägs i ett rum (snyggt blir de). men jag sortera barnens rum 3 lådor som skulle upp på vinden så länge. när min snälla make skulle hjälpa mig så tömde baren 1 låda så resultatet blev noll kändes de som.. men jag får lite insperation av dig och känner press att när ni kommer å hälsar på någon gång så ska här vara iordning.. tror du på de hihihihi men jag försöker både med ena och de andra
ha de bra kram på er alla

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

7 augusti 2009 15:55

Kära Malin!

Jag trivs i andras röra det vet du. Det är bara hemma jag är löjligt pedant!
Vi ses ju på kräftskivan och då lovar jag ett städat och mysigt inrett tält i trädgården :)
Kram älskade vän!

http://mittinnersta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards