Alla inlägg under augusti 2009

Av Fia - 18 augusti 2009 13:53

Förra sommaren fick våra söta tibbar tre bedårande valpar.

Här hemma gick de under namnen: Gert, Selma och Pricken. Alla tre gav vi bort då det inte var valpar vi hade planerat att vi skulle ha.

De skänktes till vänner som vi vet tar väl hand om dem och där vi alltid kan hälsa på dem. Gullungen Gert kom till Malin och bor idag på en stor gård och lever ett skönt liv. Igår var vi och hälsade på min kära vän och henns ungar och givetvis även Blixten, som han blev döpt till av familjen barn.

En busig kille som har det så himmelens bra där.

Nu när vi vet hur fantastiska valpar Totte och Penny får så vi fick en smula blodad tand....allt har dock sin tid.


Lägger in två bilder på fina Blixten och fortsätter mitt städande.

Av Fia - 18 augusti 2009 08:12

Barnen är på dagis och Älsklingen jobbar ett par timmar på dagen. Själv tänker jag göra det jag älskar och njuter av...STÄDA!


Det är mycket som är på gång och mycket som händer just nu. Framförallt är älsklingsungarna hemma och det är något vi är så glada över.

Dessutom var vi hos vår kära Malin igår och hälsade på "vår" valp som hon fick av oss förra sommaren. En ståtligt kille har det blivit och det blev mycket mys och bus. Vi var lite extra stolta över våra finfina vovvar Totte och Penny som är föräldrar till honom.

Bilder på finfinfa Blixten kommer ikväll.


Nu ska jag städa och lyssna på lite städvänlig musik....typ som i dagens länk. Och se fram emot kvällens träningspass i kickboxning. Snart är det dax att börja tävla tror jag minsann.


Kärlek till alla!

Av Fia - 17 augusti 2009 10:56

För min del har det varit en helg på jobb. För älsklingen har det varit en helg med små busungar. Men de hälsade på mig på jobb i lördags och kom en smula tidigare igår för att mysa och busa i den stora trädgården.

Så dagens blogg blir en bildblogg med ett axplock av våra stunder tillsammans.

Av Fia - 14 augusti 2009 23:18

Idag var vi och hämtade de små underbara liven på dagis. Det blev en kort stund för min del eftersom jag gick på mitt helgpass kl 16 idag och slutar 16 på söndag. Men de kommer och hälsar på mig på jobb imorgon och säkert busar de i den stora trägården. Dessutom blir flickan som har bott hos oss glad när de kommer. Det har varit en spännande dag för henne att flytta till sitt nya boende. Men hon finner sig väl tillrätta och att jag dessutom jobbar med henne hela helgen känns uppenbart bra för henne.


Min älskade Stefan renoverar vidare på vårt badrum och det börjar likna just ett badrum.....iaf om man fantiserar en smula. Det ska ringas elektriker som får dra lite sladdar men sen är det inte så mycket mer kvar.

Och förutom renovering har han busungarna hemma hos sig hela helgen. De verkar ha haft en mysig kväll med bad i poolen, filmtittande och god middag. Inte konstigt att de älskar honom så mycket.


Jag har en lugn kväll på jobb, som alltid annars och snart är det dax att sova tror jag. Eller så borde jag gjort det för en stund sedan....

Oavsett, jag somnar med en skön känsla i kroppen idag.


Till älsklingen!

Tack! Det finns verkligen inget annat ord än just Tack! Du är underbar!

Av Fia - 12 augusti 2009 12:53

När mörkret hade lagt sig igår och huset var städat, hundarna rastade, flickan sov och jag hade duschat släckte jag alla lampor och tände alla stearinljus jag kom över. Satte på Reiki musik och njöt av livet och längtade efter att Stefan skulle öppna dörren och säga att han var hemma.

Plötsligt stod han där, vacker och underbar och konstaterade att det var så mysigt hemma med alla ljus.

Vi hade ett par timmar i soffan med prat om allt som händer i våra liv. Och det var spännande att höra hur hans dag på jobb varit då de hade haft en handledare där hela dagen som hade gett honom massvis med bra feedback. Han är en underbar man min man :)

När natten hade blivit sen satte vi oss på trappan på framsidan och njöt av månen som lyser över vår by, av tystnaden och varandra.

Natten blev morgon insåg vi när vi varma och lyckliga somnade tätt intill.


Idag är en avslappnad dag och om en stund ska jag till jobb...ett jobb jag älskar och vet att jag är omtyckt på. Ett jobb där jag ofta får höra att jag gör ett "fantastiskt" jobb. För mig är det inte mer än att jag ser barnen för dem de är och behandlar dem som jag vill att man behandlar mina egna barn. Det är mina stjärnor barnen på jobb. Jag är tacksam över att jag har ett jobb jag älskar.

Imorgon ska vi börja skola in flickan på mitt jobb och snart flyttar hon in där. Det har varit stundtals tuffa veckor men vi har haft ett underbart stöd från socialtjänsten. Det känns bra att veta att hon ska bo på ett bra boende och att jag kommer träffa henne ofta.


Njöt av nattens minnen när jag vaknade idag. Telefonen ringde och det var vår kära C som ringde för att säga hej från sin semester.

Sen blev det mycket pussar, nojsande, fnitter, gosande och filosoferande i sängen innan vi tog tag i den här dagen. Efter en sådan start kan ingen dag bli dålig. Tack älskling!


Dagens slutord går till vår finfina vän Malin!

Tack för ett par trevliga timmar i soffan igår. Du är en fin kvinna och en underbar vän. Vi ses ju på måndag och då ska vi träffa "vår" valp som du fick av oss för ett år sedan. Han som av din söta son fick namnet Blixten...:)

Heja dig och du är bäst!

Älskar dig!!




Av Fia - 11 augusti 2009 11:05

Så tog min älskade och vår inneboende flicka en tur till Elgiganten igår när jag jobbade. Och gissa om jag blev glad idag när jag kom hem från jobb. En alldeles ny fin dammsugare! Åhh så lycklig pedanten i mig är! Och så lycklig jag är över att min man är så löjligt underbar!

Tack älskade för att du tog dig tid mitt i renoveringen att köpa en så fiiiiin dammsugare till mig.

Idag ska jag städa och le lite mer än vanligt. För jag är så glad för min dammsugare. Ja och så är jag glad för att på fredag hämtar vi hem barnen, även om jag ska jobba hela helgen och inte ser dem förren på söndag kväll. Jag är glad för att jag har en så fin man, för att mina vänner är så löjligt underbara, för att kräftskivan verkar bli en stor och härlig fest och för att badrummet börjar bli just ett badrum. Dessutom har vi beslutat oss att intreda det lite lantligt i fransk stil....HURRA!


Nu ska flickan städa, lyssna på bra musik och vädra!


Lägger in en låt med Madness, en grupp jag inte ens visste fans men som min älskade spelade när vi renoverade här hemma en dag. En låt satte sig i mitt huvud och just när orden " I would give you everything for just the smile you bring " kysste min älskade mig ömt och varmt i nacken och det gav mig orka att rolla vidare på väggen som aldrig verkade ta slut.


Jag är så lycklig!

Av Fia - 8 augusti 2009 09:34

Idag är det dax att måla gamla matrummet, det rummet där trappan nu sitter.

Och när det är klart ska det stora ekskåpet få sin dos av färgen som dominerar här hemma just nu...VITT!

Har jag tur kan jag slipa lite trappsteg ikväll för att i veckan måla trappan vit.

Min älskade Stefan slutar i eftermiddag och då ska han regla upp väggarna till nya badrummet som nu blir så mycket större än det lilla vi hade tidigare.


Det är med glädje jag donar här hemma idag.

Vårt lilla hus börjar bli just så som vi vill att det ska vara. Lantligt och vackert

På fredag kommer de älskade små liven, sessan och prinsen.

Vi har en kräftskiva här hemma i början av nästa månad och det ska bli fantastisk trevligt att blanda vänner från förr och våra nya vänner.

Dessutom är vi lyckliga och friska och tacksamma över det liv vi idag har.

I högtalarna blir det nog mycket av vår gemensamma favorit, eller snarare en av dem...Bon Jovi. Det går liksom ännu lite lättare att måla när jag lyssnar på honom.


Dagens låt är till min älskade! Videon är dessutom inspelad i staden jag så många gånger återvänt till och till fonta di trevi där jag mer än en gång kastat ett mynt. Rom, underbara Rom! Dit ska jag ta med dig min kära älskling! Det är mitt andra hem och att du dessutom kan tänka dig att en dag köpa ett hus och bosätta dig där med mig så som jag pratat om i snart 10 år gör saken bara ännu skönare.


Kära Stefan!

Du är vad alla kvinnor borde få uppleva och njuta av varje dag.

Vacker, klok, rolig, romantisk, en sju jäkla älskare, musikalisk, fantastisk kock, en underbar pappa och extrapappa, en god vän och en vacker själ.

Grattis till mig som drog vinstlotten. 




Av Fia - 7 augusti 2009 21:25

...och det är min älskades förtjänst!

Efter att ha jobbat ett dagpass kom han hem, fixade med trappan, satte den på plats och åt lite middag med mig och flickan.

Innan det var dax att åka tillbaka till jobb tog han ett dopp i poolen och efteråt njöt vi av att livet ler så vackert mot oss just nu. Och han var värd en cigarr och en god kaffe tyckte jag.

Dagens bilder värmer långt in i märgen på mig och jag är löjligt tacksam och lycklig!


Dörr till badrummet är införskaffad idag, en vit spegledörr. Snart blir det badrum som heter duga här i huset. Och plötsligt inser jag att vi hinner vara klara med mycket innan den härliga kräftskivan i början av september här hemma.


Älsklingen min!

Tack för en snabbvisit hemma. Tack för sköna kyssar och kramar.

Jag är fortfarande så där mysigt kär i dig som jag var i början och det är så skönt att vi är två som njuter på våra härliga moln.

Älskar dig!!




Ovido - Quiz & Flashcards