Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

UnderbarKvällMedMinÄlskade

Av Fia - 12 augusti 2009 12:53

När mörkret hade lagt sig igår och huset var städat, hundarna rastade, flickan sov och jag hade duschat släckte jag alla lampor och tände alla stearinljus jag kom över. Satte på Reiki musik och njöt av livet och längtade efter att Stefan skulle öppna dörren och säga att han var hemma.

Plötsligt stod han där, vacker och underbar och konstaterade att det var så mysigt hemma med alla ljus.

Vi hade ett par timmar i soffan med prat om allt som händer i våra liv. Och det var spännande att höra hur hans dag på jobb varit då de hade haft en handledare där hela dagen som hade gett honom massvis med bra feedback. Han är en underbar man min man :)

När natten hade blivit sen satte vi oss på trappan på framsidan och njöt av månen som lyser över vår by, av tystnaden och varandra.

Natten blev morgon insåg vi när vi varma och lyckliga somnade tätt intill.


Idag är en avslappnad dag och om en stund ska jag till jobb...ett jobb jag älskar och vet att jag är omtyckt på. Ett jobb där jag ofta får höra att jag gör ett "fantastiskt" jobb. För mig är det inte mer än att jag ser barnen för dem de är och behandlar dem som jag vill att man behandlar mina egna barn. Det är mina stjärnor barnen på jobb. Jag är tacksam över att jag har ett jobb jag älskar.

Imorgon ska vi börja skola in flickan på mitt jobb och snart flyttar hon in där. Det har varit stundtals tuffa veckor men vi har haft ett underbart stöd från socialtjänsten. Det känns bra att veta att hon ska bo på ett bra boende och att jag kommer träffa henne ofta.


Njöt av nattens minnen när jag vaknade idag. Telefonen ringde och det var vår kära C som ringde för att säga hej från sin semester.

Sen blev det mycket pussar, nojsande, fnitter, gosande och filosoferande i sängen innan vi tog tag i den här dagen. Efter en sådan start kan ingen dag bli dålig. Tack älskling!


Dagens slutord går till vår finfina vän Malin!

Tack för ett par trevliga timmar i soffan igår. Du är en fin kvinna och en underbar vän. Vi ses ju på måndag och då ska vi träffa "vår" valp som du fick av oss för ett år sedan. Han som av din söta son fick namnet Blixten...:)

Heja dig och du är bäst!

Älskar dig!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards