Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

LillaFörvirrade"Ida"

Av Fia - 3 augusti 2009 09:00

Jag måste erkänna att jag ler lite åt dina kommentarer. En del är så löjliga så jag låter bli att publicera dem.

Men du verkar ha koll på min menscykel...bor du i min libresselåda?

Om jag hade mens i egypten menar du då att jag inte kunde bli med barn efter det? Hur tänkte du där? Och oavsett vem du är, "ida", en vän till dottern eller en något förvirrad kvinna runt de 40 eller en förvirrad flicka  så är det nog så att du tyvärr ofta har otur när du tänker.

Vad du missar är att vi var två som förlorade ett barn.  Ett barn som för oss var högst verkligt. 


Så kära lilla "Ida". Du gör bort folk du anser dig skydda, de två individerna framstår som löjligt patetiska....för att inte tala om hur du framstår. Men det är klart är du en av dem, vilket är högst troligt så är det ju inte så många som kan framsåt som löjliga.

Så för allas skull, men framförallt för de barn som brydde sig om att de förlorade ett syskon så låt vår sorg vara ifred.

Det här gör bara att de små barnen i familjen får en ännu större distans till den de så stolt kallade sin storasyster.  Så låt dem få sörja utan att ni använder ett oskyldigt liv i er smutskastning. Det visar hur små ni/du egentligen är och det är så sorgligt.


Till er våra kära vänner som finns där hela tiden...TACK!

Till de små liven i familjen, sessan och prinsen...ni lyser upp vår tillvaro!

Till det lilla livet som bodde i mig en kort tid och sen lämnade oss....vi saknar dig!

 
 
Ingen bild

malin

3 augusti 2009 21:02

vad jag visst kunde man ha mens när man vänta barn. hur kunde annars min nästkusins mamma vänta henne som hade mens i 7 månader och sen efter 2 mån kom hon ut ....... då fattar jag inget

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

3 augusti 2009 22:39

Kära rara Malin!

Det har ju hänt förr så din släkting är inte unik. Jag för min del verkar ha en liten förvirrad själ som leker menscykel. Och OM jag hade mens i egypten, kunde jag då inte bli med barn EFTER egypten?..*ler lite rått*
Vad jag vet är det ett par månader mellan mars och sommaren...eller?

Puss min vän, från oss båda!

http://mittinnersta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ramiza

9 augusti 2009 10:06

Kommentar till Ida !!!
Du verkar vara en olycklig själ !!! Lev och låt leva !!
Ramiza

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards