Alla inlägg under mars 2009

Av Fia - 12 mars 2009 12:59

Äntligen, äntligen har jag fått min älskade katalog.

Älskar när den där stora påsen ligger i min flygstol och väntar på mig på båda hållen.

Det ska beställas GUCCI solglasögon, en och annan parfym till Stefan, en drös Clinique artiklar till mig, ett par lukta gott till mig och en och annan god konjak och whisky.

Och som vanligt tar jag med mig en tom väska ner för att stoppa shoppingfynden i. Måste ju dessutom handla till mina två busungar så de får presenter när vi kommer hem.


Idag är en avslappnad, på gränsen till slö dag. Städar lite, har skurit till tapet i hallen vi tapetserade igår och nu inväntar en stunds tråkig skrivbordsgöra med bla händelserapport till jobb och fixande inför resan.

Imorgon kommer de två busarna och vi ska ha en myshelg eftersom detta är sista helgen innan vi åker. De ska bli extra ompysslade av oss. Film, mys, extra god mat och pyssel.


Borde dessutom ta tag i inbjudningskorten till min 30 års fest. En fest då det ska firas med nära och kära och vi ska äta och dricka gott långt in på morgontimman och leka en och annan lek.

Det finns inget som att ha huset fyllt med våra underbara vänner. Och det som gör oss lite extra glada är att våra vänner är många plötsligt. Nära vänner på stefans sida som han "tog med sig in i vår relation" och vänner jag har tagit med mig. Och framförallt vänner vi har träffat tillsammans och skapat en nära relation med.

Livet är så mycket enklare, ljusare och vackrare sen vi möttes den där kalla natten.


Till min älskade, iviriga Stefan!

Det är en fröjd att se din lycka varje dag. Att höra dig räkna ner dagarna, att inse att detta är något du drömt om så länge.

Välkommen till livet älskling, det är så här det är att leva, må bra och att vara älskad.

Resan vi pratar om att göra till Indien kan vi inte göra med vår båt. Men jag vet ett och annat smultronställe på västkusten jag ska visa dig. Ställen där jag har lagt till med segelbåt många gånger.

Livet är så här vackert vännen och jag är så glad att vi gör de här resan tillsammans.

Amor Vincit Omnia!!

Av Fia - 11 mars 2009 23:32

....eftersom att den har inneburit något stort och vackert. Något som gör mig lite extra rosig om kinderna.

Efter det blev det en bit mat ute i malmö innan vi mötte upp min älskade, älskade Z. Tack för att du är du och för alla varma kramar, ord och din närvaro. Vi älskar dig så både jag och Stefan!!! Glöm ALDRIG det vännen.

Det hanns med en tur till lilla krogen där vännerna och vi möts varannan vecka. Idag var det mycket som surrade i lilla skallen som gjorde mig lyclig så det var lite så att vi mest ville åka hem och mysa.

Nu är vi äntligen hemma. Passet är hämtat, det är tapetserat i hallen där uppe, vi har njutit av en ledig dag och samtidigt hunnit vara nyttiga och passionerade.

Nu kryper jag upp i soffan med mannen i mitt liv.....


Till dig min älskling!

Tack, tack, tack. Det var spännande, underbart, fnissigt och jag är en lycklig kvinna. Älskar dig.

Din Anjovis

Av Fia - 10 mars 2009 20:12

Vår söta vän kom ut till oss på landet idag för en morgonfika. Det slutade med en låååång fika som varade en smula sent in på eftermiddagen.

Men det är väl lätt så att tiden rinner iväg när man är i fina vänners sällskap.

Resten av eftermiddagen har ägnats åt hemligheter, spacklande av väggar och mys i soffan.

Imorgon blir det malmö för att hämta pass, fixa med det som fixas ska ;0) och för en middag på tu man hand. Inget är som att slå sig ner vid ett bord på ett ställe där det serveras god mat och bara luta sig tillbaka med mannen i mitt liv.

Livet är just nu härligt och mitt i natten satt vi och letade båt att köpa och få njuta i och med. Och så ska det fixas jägarexamen så vi och fina vännerna kan starta jaktlag. Jo, den här cityfjollan har alltid haft en fot i myllan så det ska nog gå bra :0).


Vad gäller galna kommentarer, folk som gör bort både sig själv och andra kommer vi hädanefter endast att publicera inlägg som inte är av destruktiv kom och hjälp mig karaktär och från folk som inte har ett grumligt hjärta.


Nu ska den här flickan fundera lite över morgondagens bestyr.


Till min vackraste älskade Stefan!

Dina blickar, dina frågor och din famn var just vad en flicka som den här behövde idag. Älskar dig, härifrån till stjärnorna och tillbaka.

Ann-Sofie



Av Fia - 8 mars 2009 22:28

Jag, Stefan, säger hej till alla Er som förtjänar det!


Nytt påhopp i en av de senare bloggarna!

"Lina" skriver att jag kan lämna hunden jag har problem att få omhändertagen under min semesterresa till dess "rättmätiga ägare"?? Jag ställer då frågan till denne Lina; Vem är hunden ifrågas rättmätiga ägare? Vet du det Lina? Jag tror att denne Lina som en gång kallade mig sin bror ska göra det som hon i en annan diskussion med mig en gång sa att hon ALLTID gör, nämligen källforskar och tar reda på fakta innan hon uttalar sig.

Jag tror att denne Lina fortfarande har mitt mobilnummer OCH min msnadress och hon är välkommen att höra av sig till mig för att diskutera vidare men jag tror inte det blir aktuellt. Lina vet nämligen inte vem som är ägare till hunden. För att inte framstå som en komplett idiot bör nog denne Lina ägna sig mer noggrant åt källforskning innan hon öppnar sitt lätt opportunistiska gap.

Med tanke på den blinda lojalitet denne Lina ägnar sig åt genom att uttala sig om saker som hon faktiskt inte vet något om är det lätt, med tanke på vad jag känner till om henne, att börja tro att hon kanske har något med de otrevliga samtal som rings till oss också. Otrevliga saker det där när man tänker på det. Jag har ett brev från en gemensam vän, till denne Lina och mig, där det skrivs en del uppseendeväckande saker om just det ämnet.

Kanske dags nu att låta mig vara ifred med kvinnan jag älskar och låta oss leva vårt liv som vi vill utan inblandning ifrån Er, det vill säga min föredettas bundsförvanter. Det ni ägnar er åt leder inte till något gott.

Ni gör inte heller min föredetta eller vår dotter en tjänst genom att uttala er i sak som ni inte känner alla fakta i när ni säger att ni uttalar er för deras skull.

Så, kära Lina, du som vet vem som är rättmätig ägare till den omdiskuterade hunden... Ring mig så kan vi prata om det direkt istället för via Ann-Sofies blogg. Eftersom det här handlar om mig och om händelser som har med mig att göra är det en sak som bör diskuteras med just mig då Ann-Sofie faktisk inte har med saken ifråga att göra.


Jag lovade denne Lina, när vi bröt vår vänskap med varandra, att inte läsa eller skriva inlägg i hennes blogg och hon lovade mig detsamma gällande denna. Jag höll mitt löfte och gör det fortfarande eftersom jag inte är intresserad av att umgås med människor som vänder kappan efter vinden. Det tar för mycket av min värdefulla tid. Tid jag kan ägna åt att glädjas åt min familj, mina hundar, mitt hem och både gamla och nyvunna vänner. Sådana finns det gott om i den här mannens liv har jag upptäckt!


Jag har en skuld att betala denne Lina och kanske ligger den delvis till grund för det agg hon över en natt fick mot mig och hittils har jag betalt ALLA mina skulder även om det tar lång tid. Jag kommer även att betala den jag har till Lina! När jag kan. Så kära gamla vän som inte är vän längre....BACKA! Som din man sa till mig. :o)

Låt Ann-Sofie och hennes blogg vara ifred.

Har du, Lina, frågor kring ägande i mitt förra äktenskap så är du välkommen att ställa dem till mig via telefon eller msn men inte här och inte till Ann-Sofie för hon har inte med det att göra.


Ann-Sofie!

Det blir bra med båten och min ansjovis!

Älskar dig och saknar där jag sitter mitt i natten på jobb.

Pusselipuss

(stora karln framstår en smula patetisk nu men tycker som uggla sjöng i en populär låt; det skiter jag i!)


Varför träna bodybuilding om man ändå inte får på sig jackan efteråt!?





Av Fia - 8 mars 2009 22:25

Idag föll mina tårar för din skull. På ett kort ögonblick rusade massvis med år revy framför mig. Samtidigt grät jag för att jag så väl vet vad du går igenom. Jag vet precis hur det känns och hur det faktiskt kommer att kännas.

Jag vet så väl hur det känns att se sina änglar sova tryggt när man i sitt hjärta vet vad som komma skall.

Jag vet så väl hur ensam man kan känna sig oavsett hur många som finns runtomkring en.

Jag vet så väl hur konstigt det känns när man står där en dag och allt ter sig så totalt annorlunda.

Livet blir sig aldrig likt, någonsin. MEN, livet kan bli så mycket lättare för alla inblandade.

Jag älskar dig, är stolt över dig och jag och Stefan finns här HELA vägen och långt efter det. Alltid är du min vackraste vän och syster. Alltid tar jag dig och dina vackra änglar under mina vingar.

Hittade en låt som jag lyssnade mycket på när jag tog mitt beslut. Den berörde och många tårar fälldes under promenaderna med hunden till och från dagis och där emellan.

Vad jag försöker säga så här i korthet vilket inte är lätt eller ens möjligt är att du är stark och du har alltid mig och Stefan hos dig.

Älskade frände, du är en vacker, klok, rolig, busig och underbar kvinna. För det älskar jag dig, alltid.


Din medsyter och vän.


Av Fia - 8 mars 2009 17:13

Nu är ritningen på utbyggnaden av huset klar och när det blir lite varmare sätter vi igång. Ska bli härligt med utbyggnaden och allt vad den innebär för oss. Och så blir den just som vi vill ha den.


Sitter med en smula spackel i håret och är nöjd med resultatet i hallen. I morgon kommer den fina tapeten upp och snart är det dax att plocka fram rollers för att måla de två stora rummen där nere. Har vi tur med klockan i morgon hinns det kanske t o m med att handlas färg.


Idag förlustar jag mig med något jag älskar, dvs STÄDA. Det rensas i lådor och skåp och stora svarta säcken har plockats fram. Inget är som känslan av att kasta och göra plats i skåp och lådor för nya fynd :0) .


Tittade på lite bilder och hittade en från i julas som lilla prinsessan tycker mycket om och en bild på de vackra rosorna vi fick av A och R första gången de var här. Bilder som påminner om vackra saker och händelser.

Julen som firades med fina släkten och fina familjen. Middagen med nya vännerna som utvecklades till en underbar vänskap.


Just nu ler världen mot oss och vi är evigt tacksamma. Och vi längtar så det bultar i våra hjärta. Vi är en smula otåliga....;0)


Till dig min älskade!

Ja, ja, ja. Hittar vi någonstans att lägga i båten kör vi direkt.

Du, jag, havet och fina båten...*ler varmt och ser möjligheterna*

Älskar dig.

Anjovis.


Av Fia - 7 mars 2009 23:35

Dagen började med att vi tog en skön sovmorgon jag och min älskade. Inga barn var hemma och det var skönt att krypa tätt intill och småslumra tillsammans.

Vi tog oss till Malmö och handlade en del till elen på övervångingen. Hittade dessutom en jättefin tapet att sätta uppe i hallen mellan barnens rum. En enkel lite beige med små vackra vita blommor.

Vi tog en god lunch ute och satt en stund och tittade på folket som stressade runt omkring oss.

Väl hemma tog vi tag i städning och tvättande och nu är huset skinande rent och tvätten snart klar.

Vi tittade på en FANTASTIKS film, " Slumdog Millionaire " och i stunder både skrattade och grät jag.


Annars är allt så där skönt som det är när det som sker just nu sker.

Tax free katalogen har kommit och det ska beställat smink från Clinique, solglasögon från CHANEL en del finfina parfymer och annat smått och gott. Inget är som den stora påsen som ligger och väntar i flygstolen, både på vägen ner och hem.

Dagarna tickar ner och snart är det dax. Det ska bli fantastikst skönt att lämna mobilerna hemma, inte tänka på jobb och att få njuta av MIN resa. Resan JAG har valt resesällskap till, resan där jag valt utflykter, hotell och annat som står på schemat. Ibland är livet lite extra skönt.

Nu kryper jag upp i soffan med mina två killar, Stefan och vår tokiga Totte.

Och så klurar vi vidare på vem som ska passa sista hunden på vår resa. Har du en vcka över så rekomnderas att du hojtar till. Annars får tokhunden ta in på hundhotell....vilket iof inte är så illa.


Lilla Anna älskar Långa farbrorn :0)


Av Fia - 6 mars 2009 08:43

...och reflekterar över de senaste dagarna.

Det har varit fullt upp på jobb och på kvällarna har det varit bus med småfolket som i kväll blir hämtade av sin pappa på dagis för en vecka med honom. Nu är det min "lediga" vecka och då hinns det alltid med en hel del. Jag tillhör den kategorin som faktsikt tar till vara på min vecka utan barnen. Och jag kan njuta av att vara "ledig".

Tillbaka till veckan som har gått.

Förutom att det har jobbats en del med fina pojkarna har det hunnits med att gå på min första hårdrocks konsert. Fina vännen A hade ordnat bästa platsena via sitt jobb och vi hade en härlig kväll tillsammans med Z och A på Malmö arena. Jag är en allätare och kan uppskatta en del hårdrock och jag blev GLATT överraskad över hur bra Judas Priest faktiskt är. Framförallt är Robert Halford en man som utstrålar glädje och karisma. Jag måste säga att det kanske bor en liiiten gnutta hårdrockare i mig ändå :0)

Det har fixats pass till Stefan och stora sonen, det har beställts kläder till resan och så har jag shoppat en ny mobil.

Var en smula trött på den jag hade och jag inser att jag är lite tokig som alltid köper nya och tröttnar lika snabbt. W891 har flyttat till stora sonen som blev en glad kille.

Själv grejar jag en del med in nya ROSA fina mobil, Samsung SGH-F480.

Och så har det bestält en del böcker från trevliga butiken Adlibris. Hittade äntligen "berättelsen om O så den är på väg hem till mig tillsammans med en del kul böcker till barnen.

Idag är det en skön hemma dag tillsammans med de fyrbenta vännerna och ikväll när underbara Stefan kommer hem blir det nog en tur ut för middag.


Dagens blogg avslutar jag med ett par rader till dig min älskade och två finfina bilder :0)


Bara du och jag vet, med snudd på den varmaste själen.

Bara du och jag vet hur vackert det är.

Bara du och jag........och det är inte så bara det.

Tack älskling och jag längtar så jag spricker.

*räknar ner dagarna*

Din Ann-Sofie



Ovido - Quiz & Flashcards