Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Vuxna människor!?

Av Fia - 8 mars 2009 22:28

Jag, Stefan, säger hej till alla Er som förtjänar det!


Nytt påhopp i en av de senare bloggarna!

"Lina" skriver att jag kan lämna hunden jag har problem att få omhändertagen under min semesterresa till dess "rättmätiga ägare"?? Jag ställer då frågan till denne Lina; Vem är hunden ifrågas rättmätiga ägare? Vet du det Lina? Jag tror att denne Lina som en gång kallade mig sin bror ska göra det som hon i en annan diskussion med mig en gång sa att hon ALLTID gör, nämligen källforskar och tar reda på fakta innan hon uttalar sig.

Jag tror att denne Lina fortfarande har mitt mobilnummer OCH min msnadress och hon är välkommen att höra av sig till mig för att diskutera vidare men jag tror inte det blir aktuellt. Lina vet nämligen inte vem som är ägare till hunden. För att inte framstå som en komplett idiot bör nog denne Lina ägna sig mer noggrant åt källforskning innan hon öppnar sitt lätt opportunistiska gap.

Med tanke på den blinda lojalitet denne Lina ägnar sig åt genom att uttala sig om saker som hon faktiskt inte vet något om är det lätt, med tanke på vad jag känner till om henne, att börja tro att hon kanske har något med de otrevliga samtal som rings till oss också. Otrevliga saker det där när man tänker på det. Jag har ett brev från en gemensam vän, till denne Lina och mig, där det skrivs en del uppseendeväckande saker om just det ämnet.

Kanske dags nu att låta mig vara ifred med kvinnan jag älskar och låta oss leva vårt liv som vi vill utan inblandning ifrån Er, det vill säga min föredettas bundsförvanter. Det ni ägnar er åt leder inte till något gott.

Ni gör inte heller min föredetta eller vår dotter en tjänst genom att uttala er i sak som ni inte känner alla fakta i när ni säger att ni uttalar er för deras skull.

Så, kära Lina, du som vet vem som är rättmätig ägare till den omdiskuterade hunden... Ring mig så kan vi prata om det direkt istället för via Ann-Sofies blogg. Eftersom det här handlar om mig och om händelser som har med mig att göra är det en sak som bör diskuteras med just mig då Ann-Sofie faktisk inte har med saken ifråga att göra.


Jag lovade denne Lina, när vi bröt vår vänskap med varandra, att inte läsa eller skriva inlägg i hennes blogg och hon lovade mig detsamma gällande denna. Jag höll mitt löfte och gör det fortfarande eftersom jag inte är intresserad av att umgås med människor som vänder kappan efter vinden. Det tar för mycket av min värdefulla tid. Tid jag kan ägna åt att glädjas åt min familj, mina hundar, mitt hem och både gamla och nyvunna vänner. Sådana finns det gott om i den här mannens liv har jag upptäckt!


Jag har en skuld att betala denne Lina och kanske ligger den delvis till grund för det agg hon över en natt fick mot mig och hittils har jag betalt ALLA mina skulder även om det tar lång tid. Jag kommer även att betala den jag har till Lina! När jag kan. Så kära gamla vän som inte är vän längre....BACKA! Som din man sa till mig. :o)

Låt Ann-Sofie och hennes blogg vara ifred.

Har du, Lina, frågor kring ägande i mitt förra äktenskap så är du välkommen att ställa dem till mig via telefon eller msn men inte här och inte till Ann-Sofie för hon har inte med det att göra.


Ann-Sofie!

Det blir bra med båten och min ansjovis!

Älskar dig och saknar där jag sitter mitt i natten på jobb.

Pusselipuss

(stora karln framstår en smula patetisk nu men tycker som uggla sjöng i en populär låt; det skiter jag i!)


Varför träna bodybuilding om man ändå inte får på sig jackan efteråt!?





 
 
Ingen bild

Lina

9 mars 2009 08:28

Nej Stefan, det är inte jag som ringer era påstådda samtal. Jag skrev under icke-anonym och står för vem jag är och vad jag tycker.
Däremot så har du gått över en gräns som misstänkliggör mig offentligt, vilket är den starka graden av förtal. Inte nog med att du misstänkliggör mig offentligt, du dessutom har publicerat det hela. Det är inte ok, Stefan. Jag förstår du är besviken på mig, men jag gjorde ställningsstagande efter mitt hjärta och för vad som var så uppenbart för mig. Och nej, jag har inte ditt mobilnummer kvar, inte heller Fias. Och ja, jag inväntar att du betalar mig skuld.
Ber dig revidera ditt ovanstående inlägg, annars skickar jag kopian på detta inlägg vidare där det hör hemma.

Brottsbalk (1962:700)
ANDRA AVDELNINGEN
Om brotten

3 § Den som smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom, dömes, om gärningen ej är belagd med straff enligt 1 eller 2 §, för förolämpning till böter.
Är brottet grovt, dömes till böter eller fängelse i högst sex månader.

 
Ingen bild

Stefan

9 mars 2009 16:51

Tänkte du själv på den paragrafen i samma brottsbalk när du i din kommentar grundlöst misstänkliggör mig för stöld av nämnda hund? Du uttalar med ogrundad säkerhet att nämnda hund har en annan rättmätig ägare än jag! Då skulle jag följdaktligen ha stulit min hund?


Du säger att du förstår att jag är besviken... Besviken är inte starkt nog! Du säger också att du valt efter ditt hjärta!? Jag vet INGEN i varken min före dettas eller min bekantskapskrets, som känner oss båda, som baktalat den du säger dig vara vän till i så grova ordalag som du gjort så sitt inte och göm dig bakom din dator och sprid lögner som du själv borde ha svårt att tro på! Jag har fler sådana saker på lager om du vill ge dig in i en pajkastning med polisanmälningar och dylikt. En del har jag till och med på papper. Det är dessutom så, Lina, att jag hade aldrig kommenterat Dig om det inte var så att Du återigen stack in näsan där den inte hör hemma. Så ytterligare en gång citerar jag Din man och säger vänligt men till yttermera visso bestämt, BACKA! Du är inte intresserad av att vara vår vän så därför är det direkt obegripligt att du faktiskt är inne och läser den här bloggen. LÅT OSS VARA I FRED!

Vänligt men bestämt

Stefan

 
Ingen bild

Väninna till Lina

9 mars 2009 22:45

Den gången då du stack hem till Linas vän i Malmö OINBJUDEN då ? Gick runt som ett fjån och luktade i ljussläckare, skrek att vi skulle hålla käft och jagade oss ända fram till triangeln, även om vi bad dig att lämna lina och oss ifred, så sket du i det, vad säger det om dig som person egentligen ?
Och jag är säker på att så fort Lina fått sina pengar, så håller hon sig på avstånd, för papparollen verkar inte vara din starka sida precis !!!

 
Ingen bild

Stefan

9 mars 2009 23:40

Hej "Väninna"!
Det här blev ju pinsamt....FÖR DIG!
Den Lina som jag verbalt duellerar med för tillfället och som jag är skyldig penga är INTE min dotter!!! Min dotter har fått sina pengar nämligen. Dessutom heter inte min dotter Lina! Även om hon tycker om att kalla sig det. Min dotter har försäkrat måååånga gånger att hon inte har med det som pågår mot oss att göra ifråga om telefonsamtal och otrevliga blogginlägg och jag har vid flertalet tillfället sagt att jag tror att det någon av hennes kamrater. Det är en misstanke som du, "Väninna", just stärkte! Jag vet ju vilka tre som faktiskt var där den där kvällen som du kommenterar och faktum är att jag har tillräckligt på fötterna nu för att göra en skälig polisanmälan mot er och sen får polisen avgöra vem av er som är inblandad och vem som inte är det. Du, "Väninna", har precis satt din kompis, det vill säga min dotter, i en jobbig sits. Just en snygg kompis du är!
För övrig vill jag kommentera något som jag knappast är skyldig att förklara för dig. Jag som min dotters vårdnadshavare och förälder i form av far i den situationen var tvungen att ta reda på var min dotter skulle befinna sig med tanke på att hon inte hade pengar och påstod att hon inte hade mat och hennes mor vid tillfället var i England och den enda kontaktperson i form av vuxen satt och deppade över att ha blivit dumpad av någon pojkvän. Det var alltså min förbannade skyldighet att följa efter min dotter OCH att se till att hon inte tog en buss till någon plats jag inte känner till. Jag vet inte hur dina föräldrar fungerar men jag hoppas att, när jag får tag på dem och förklarar situationen för dem, de ser till att detta får följder för dig.
Tänk efter innan och om du ska läsa här...Läs noga innan du kommenterar, slyngel!
vänligen
Stefan

 
Ingen bild

Hmm..

10 mars 2009 10:16

Jag tycker mest att det du gör är pinsamt.
Du skriver att det har kommit nya påhopp de senaste dagarna osv, men varför ta upp det här, så att alla ser ?
Jag tror ju knappast dom slutar bara för att ni sitter och skriver om hur synd det är om er..
Är det någon sorts uppmärksamhetsförsök, för jag försår verkligen inte varför hela världen ska ta del av att folk ringer hem till er ?

 
Ingen bild

Ann-Sofie

10 mars 2009 10:49

Till Hmm...

Intressant att du tror att hela världen läser vår blogg..;)
Det är inte alls synd om oss, det är däremot en del av vårt liv, påhoppen, samtalen till oss båda som dessutom min oskyldiga dotter nu får hantera då hon råkar svara.

Vad jag vet kan en blogg innehålla just vad som helst. Vår handlar om vår vardag, andra skriver om sina blommor....
Tycker man en blogg är ointressant är det ju en god idé att lägga den energin på att läsa något som tillfredställer en...bara ett litet insider tips.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards