Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

MinÄlskadeMakeÄrSomEttBarn....

Av Fia - 4 februari 2011 23:29

...igen!


Först var det när biljetterna till The Wall  låg i brevlådan häromdagen. Då studsade och fnittrade han och var allmänt lycklig.

I dag var det dags igen :) Först när vi fick veta att det var ledigt på Hotell Savoy i slutet av Februari och vi äntligen fick bokat en natt där med middag och frukostbuffé. Sen var det när han insåg att hans nya mobil låg på Posten och väntade på honom. Min kommer nästa vecka så till dess får jag leka lite med hans...om han släpper den ur sikte vill säga.

Vi valde samma modell och ja kanske lite överkurs men vi tyckte att vi var värda det.

Nokia N8, en liten underbar historia för sig själv må jag säga. 12 megapixel HD- videokamera, fri röststyrd navigering i hela världen,  HD-videouppspelning på vår kompatibla widescreen-TV, kameran...som för mig är den viktigaste funktionen, en stor 12-megapixelsensor och Carl Zeiss-optik.

Det är skönt att kunna unna sig lite extra nu och då i livet.


Lägger in ett par bilder Stefan tog med sin nya telefon. Den trötta kvinnan som uppenbarar sig är på bättringsvägen vad gäller feber och annat skit.

På måndag är det dags för praktik igen. Har saknat de fina barnen de här dagarna när jag mest har legat framför brasan och sovit med hundarna. Snart är det tillbaka till skolan i Malmö igen. Saknar alla fina kursare. Tänker att 220 hp är en del att läsa och jag min nöt kommer lägga till så jag när jag är klar har gjort 330 hp. Men det är ju så kul!


Nu.....Godnatt och sånt!


  




  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards