Alla inlägg under december 2009

Av Fia - 18 december 2009 21:11

Det är så vackert med all snö! Här ute på vischan blir det drivor och ibland en smula kaos på vägarna. Tur då att vi njuter av ledigheten innan julen och allt som har blivit gjort de senaste dagarna.


Flitiga familjen Bodström har....

* Satt vitlaserad panel på väggarna i gästrummet/ateljén.

* Lagt nytt furugolv i ovannämnda rum.

* Byggt en halvvägg mellan trappan och det omtalade rummet.

* Julstädat

* Vitlaserat alla köksluckor och lådor och satt på de finfina porslinsknopparna.

* Handlat alla julklapparna till älsklingsungarna.

* Insett att julhandeln har fått ett antal tusen kronor av oss till barnens gåvor.

* Hämtat hem gullungarna för en veckas julmys.

* Byggt på hundarnas hundrastgård och rum i garaget.

* Shoppat bara för att det är löjligt kul.

* Satt vinterdäck på bilen.

* Fått antagningsbesked ang mina studier.

* Älskat och fnissat och varit löjligt nygifta ♥♥

* Planerat julfirandet med barnen som blir den 23


Livet är vackert och det spelas löjligt mycket julmusik just nu och glöggen värmer fint i kroppen och knoppen.



Älskade Stiffe!

Du är så vacker!

Älskar dig så!!

Din Lilla Anna.

  







Av Fia - 16 december 2009 22:10

Snö, snö, snö. Massvis med snö och mer kommer det mest hela tiden.

Vi har ägnat två dagar åt att sätta vitalserad panel (på väggen uppe i det rummet som ska bli ateljé/gästrum), regla upp för nytt golv och bygga en liten halvvägg. Imorgon kommer det nyinköpta furugolvet upp och sen är det bara väggarna kvar att måla, vita så klart.

Det ska som de andra rummen andas romantik, shabby och vackert.

Stefans lilla hus som när jag lärde känna honom mest var läskigt och liiitet har idag blivit ett vackert hem och som lillsessan så glatt säger...."med kristallkrona i badrummet"

Idag är huset inte bara Stefans, det är ju även fru Bodströms ;) och idag har vi 6 rum och till våren bygger vi ut så köket blir större och jag får min punchveranda. Livet är finfint!


Under renoveringen lyssnar vi på julmusik och njuter av vår första jul som gifta. Som herr och fru Bodström ♥♥♥


Hundarna var ute i trägården och njöt av all snö som har kommit. Penny blev tokig och gick och gömde sig. Flisan försökte äta upp alla flingor som föll till marken och Totte blev i vanlig orning när det är snö, alldeles tokig. Man kan nästan se hur han fnittrar vår fina kille.


Nu återgår jag till renoveringen, julmusiken och allt det där andra. Kanske stoppar jag en pinne i kaminen på vägen upp till min händiga man.


Kärlek!

  

        

Av Fia - 15 december 2009 12:56

.....hittade en bloggkommentar från vår älskade Jonny på Stefans blogg.

Den är så klockren så jag lägger den här också.

Du är fin och klok Jonny.

Vi älskar dig mycket!!!


Jag hoppas att en dag att din dotter kan skilja på mamma och pappa. Se deras goda sidor var för sig. Vilken vinst hon skulle göra. Älskad av två. Två kuddar att landa på när livet är svårt. Hör du Linn skärp dig. Och du Nicke. Du har bara en pappa var rädd om honom. Han blir inte yngre men för det så älskar han dig inte mindre. Låt nu ingen komma emellan. Du kan säkert ha båda.

Jonny "



Av Fia - 15 december 2009 10:26

Nu är vi hemma efter ett underbart dygn.

Det har badats kurbad och njutits av massage, bastat, ätit hälsosamma frukter, solat solarium, älskat, fnissat och älskat lite till.

På kvällen bjöd hotellet på taxi ner till den underbara restaurangen Store Thor. Där blev vi bjudna på en trerättersmiddag som heter duga. Och eftersom att middagen var betald bjöd vi oss själva på en flaska rött vin för löjligt många hundralappar :) Och gott var det minsann.

När middagen var avnjuten och klar gick vi hem istället för att ta den taxi som hotellet stod för. Det blev en underbar promenad hem i ett julmysigt Ystad.

Väl hemma somnade vi nära, tätt intill och om än mer lyckliga än vanligt.

När vi vaknade utvilade och lyckliga idag gick vi ner och åt av den underbara frukosten och konstaterade att livet är underbart och vi är så tacksamma att vi mötte varandra. Allt innan det var ett hån mot oss.

Lite bilder bjuder vi så klart på.

Nu ska fru Bodström snart iväg och kolla kurslitteratur och sen handla den sista julklappen till lillsessan.


Stefan!

Tack för ett underbart dygn.

Tack för att du är du och tack för att du äntligen inser ditt värde.

Tack för att du inte låter någon trampa på dig. Halleluja!

Puss!

          

  

  

  

  

        

  



Av Fia - 13 december 2009 15:28

Idag blir det mest bilder som får summera veckan som har gått.

Det har varit luciafirande på dagis med lillebror, avslutning på simskolan med sessan, Lussevaka i kollektivet Gökboet, shopping, julklappshandlande till barnen, pysslande hemma, donande inför skolstarten för fru Bodström och ikväll blir det middag ute.

Imorgon förmiddag checkar vi in på Ystad Spa och där väntar aromabad, massage och annat skönt innan det ska avnjutas en middag på kvällen.

Natten ska tillbringas i sviten, med jacuzzi på rummet.

Livet är en smula underbart!

Livet som fru Bodström är ännu underbarare!


  

  

  

  

        

      

  

Av Fia - 10 december 2009 23:26

Dax att hoppa i säng så att vi är pigga imorgon när det är luciafirande på skolan. Klockan 7 har tokarna lagt det och det är sååå tidigt för familjen Bodström. Men vi är spända på att se lillebror som tomtenisse och han har övat massor här hemma.

Det är som vanligt på fredagarna byte och imorgon är det barnens pappa som hämtar dem på skola och dagis. Men vi ses på lördag igen när sessan har uppvisning med simskolan. Då sitter vi där stolta och tittar på henne, jag, Stefan, hennes pappa och så lillebror så klart. Hon är en lycklig flicka som kan ha simuppvisning och samtidigt ha BÅDE sin mamma och pappa där OCH deras respektive. Fler borde kanske ta lärdom av det :)


Nu ska Fru Bodström sova och ladda batterierna inför tidig morgon, luciafirande, mat ute med min man och julklappshandling.


Amor Vincit Omnia!


Av Fia - 9 december 2009 22:14

Det får bli en kort blogg idag.

Det är mycket som händer just nu och det är så spännande och underbart.

Näst på schemat är luciafirande på dagis på fredag och lussefest i kollektivet Gökboet till helgen. 

På måndag tar vi oss till Ystad SPA och kurbad för ett dygn i deras svit, med bubbelpool på rummet :)

Desstuom bjuds det på trerätters middag på kvällen när vi har njutit av de inbokade spabehandlingarna.

Tack våra älskade arbetskamrater för er fina bröllopspresent. Den är välbehvölig.

Kanske tar vi tag i julklapparna på tisdag. Det ska handlas julklappar till älsklingsbarnen, till varandra och en och annan vän.


Nu ska jag mysa i soffan i skenet av alla levande ljus. Kanske leker jag med min nya leksak , en Sony Ericsson W995.  Ikväll tänker jag tända ljusen i sovrummet och älska intensivt och länge med min man. Jag är så lycklig!

Och det är med kärlek jag minns natten mellan den 8 och 9 december för två år sedan när Stefan och jag mitt i natten kysste varandra för första gången och vi båda visste att det var det här vi väntat hela livet på.

Min älskade, det är lättare att lägga hemskheter bakom sig när man är trygg i livet och har funnit den sanna kärleken.

Dina år nere på botten ledde oss till varandra och du är den vackraste jag vet.

Älskar dig!


Dagens bilder blir på kvällens pysslande.


    

   

Av Fia - 8 december 2009 23:48

Idag fyllde älskade sessan 6 år.


Morgonen startade tidigt med sång och presenter på sängen.

Sen blev det ett par timmar i skolan för att sen komma hem och ha ett underbart kalas. Det blev ännu mer presenter och förutom det god middag och Stefans goda prinsesstårta, som såg ut precis som våra börllopstårtor med svart marsipan och röda rosor.

Det blev sent i säng för älskade sessan som summerade sin dag på ett klokt och rörade sätt när vi låg i sängen och kvällsgosade.

"Mamma, jag har en så fin familj och jag älskar den så mycket. Jag tycker det är tråkigt att jag inte har en storasyster längre men hon får hitta en annan lillasyster nu"

Kloka ord från en klok flicka som inser att livet inte alltid blir som man tror. Och eftersom vi alltid är raka och ärliga mot våra barn så fanns det inte så mycket mer att tillägga i den tanken. Hon vet att vi alltid finns här, jag, Stefan, hennes pappa, lillebror och annan släkt och vänner.

Och det är med glädje vi följer dig på vägen älskade lilla kloka flicka. Vi din familj finns här för dig hela tiden.

Det är en gåva att få vara en del av ditt liv.

Vi älskar dig!


   

 

        

Ovido - Quiz & Flashcards