Alla inlägg under maj 2009

Av Fia - 4 maj 2009 14:07

Imorgon börjar arbetet med det lilla köket.

Vi har köpt färg till tak och väggar så imorgon ska det tejpas maskeringstejp.

Häromdagen var vi i Kivik och köpte underbar linoljefärg till luckor och lådor.

När det är färdigmålat ska vi bara köra till Media Markt och köpa den snygga fläkten som ska sitta över spisen.

Har jag tur hittar jag snygga porslinsknoppar på Indiska till alla skåp och lådor.

Med tanke på hur litet vårt kök är så kommer det att vara klart på ett par dagar. Något som passar en otålig själ som jag :0)


Och nu något helt annat......KARMA!

Jag vaknade med en känsla av total lycka och kärlek denna underbara måndag. En känsla av tacksamhet och välbehag.

Jag har en underbar familj, tre fina ungar här ute på landet, tre fina hundar och en som bor i småland. Jag har ett hus som börjar bli så där lantligt vackert som jag drömt om.

Jag har underbara vänner som jag älskar.

Jag har en man som är allt en kvinna kan önska sig. En man som är en underbar livskamrat, en romantiker, underbar älskare, en fantastiks pappa och en god vän åt sina vänner.

Jag har ett jobb jag älskar och Stefan likaså.

Vi lever ett skönt liv ekonomiskt och själsligt. Allt har sin tid och vår tid är nu.

Jag är tacksam över att jag har två underbara barn som jag kan ge det bästa.

Jag är tacksam över att jag slipper vara en av alla som har skulder och anmärkningar. Något som gör att livet faktiskt är ganska lätt att leva, speceillt om man är mamma då man vill ge sina barn det bästa.

Jag är tacksam över att vi ska på semester och att det antagligen kommer att bli så varje år.

Jag är tacksam över att jag och Stefan möttes och hittade hem.


I all denna lycka ska jag njuta av det sköna regnet som smattrar på rutan och sen vatta mina 10 Mårbacka pelargoner som är så vackra här hemma.


Till Stefan!

Tack, tack, tack!


Amor Vincit Omnia


Ovido - Quiz & Flashcards