Alla inlägg under maj 2009

Av Fia - 17 maj 2009 16:40

...på fem veckor känns skönt och det är svårt att låta bli att le lite åt att någon för just fem veckor sa "tjockisar kan inte banta" Man ska kanske akta sig för att kasta sten så man inte måste bita sig själv i röven.

Och sen finns det ju de som har kallat mig fet och när jag tittar mig omkring undrar jag om de tilltalar sina "en smula övergödda" föräldrar för samma sak ;0)

Hur som haver. Jag mår som en prinsessa. Det är en tuff kur men det är så skönt. Träningen kommer igång på riktigt den här veckan. Det står kickboxning på schemat och spinning. För att inte tala om alla promenader med våra hundar.

Garderoben är rensad och det är inte mycket kvar. Så jag inväntar beställningen från La Redoute i veckan. Och så får vi ta oss iväg och shoppa lite kläder till mig, Stefan och gullungarna.


För att det nu inte ska bli några missförstånd...jag går ner i vikt för MIN skull och JAG mår underbart.

Och jag inser att det är dax för de som gärna kallar mig saker att leta i ordlistan efter nya ord. Jag önskar er lycka till och njuter av den "nya" kroppen och att jag är så förbaskat viljestark. Heja heja mig på resten av resan mot kilona!!



Av Fia - 17 maj 2009 09:35

Där satt vi i soffan och njöt av Norges bidrag. En klockren sång, en underbart musikalisk kille som tog varenda ton, hade de vackraste ögonen och gjorde ett UNDERBART nummer.

Och vi satt mest med tårar i ögonen och log.

Vi älskar låten och nynnar på den mest hela tiden.


Grattis Norge!




Av Fia - 16 maj 2009 13:17

Underbara, älskade, kloka och vackra Stefan!

Utan dig är jag inte en hel kvinna.

I dig har jag allt en kvinna någonsin kan önska sig. En vacker man, en snygg man som många kvinnor tittar drömmande efter, en klok, rolig, romantisk, händig, passionerad, eldig och underbar vän.

Varje dag med dig är en vacker gåva. En gåva jag aldrig tar för givet. Det är en fröjd att få vara din kvinna och det är så underbart att du är med på den resan som är just nu, den vi gör tillsammans som innebär att livet kommer se helt annorluna ut om ett par månader.

Jag är lycklig över det livet vi har och som vi har skapat tillsammans. Livet som på kort tid blev just så skönt som vi önskat oss.

Vi har helt andra  möjligheter idag, andra resurser, nya vänner, fina barn som förgyller våra dagar när de är här hemma hos oss. Det är en fin familj vi har och allt har en mening.

Du är en man som är värd det bästa!! Jag är STOLT över dig!!

När vi är klara med det sista här hemma tar vi tag i det där med båten älsklingen. Och oj vad vi ska ut på sjön och mysa.

Innan det ser vi till att ha en löjligt skön sommar med resor och äventyr.


Du är vacker älsklingen.

Puss från din Anjovis som fortsätter dona i köket med pensel och annat skoj.


Av Fia - 15 maj 2009 17:48

Dax att boka biljetter till filmen vi har längtat efter ska släppas.

Så nästa vecka blir det en tur in till malmö och en skön stund i biosalongen med min älskade.

Det kan vi vara värda efter mycket jobbande, busande med barnen och renovernade inne och donande av trädgården.


Idag tar jag mig an köket och spacklandet där. Och så njuter jag av att stolarna till matrumsbordet blev så tokigt fina i det snygga shabby tyget med rosor på. Ibland överträffar jag mig själv med hästlängder.

Och kanske borde jag kasta de två stora påsarna med alla kläder jag har rensat ut ;0) Det kommer ju en nybeställd ladding från La Redoute i veckan. Har dessutom hittat ett par löjligt snygga högklackade skor. Så det får nog bli shopping i malmö också en dag.....mellan målandet, tränandet och älskandet.


Hurra vad det är skönt att vara jag!




Av Fia - 13 maj 2009 09:48

Underbara lilla prinsessan hade pysslat när vi hade läst saga och sagt godnatt. Det värmer en mammas hjärta att få så fina kärleksbrev.

Dagens bilder är på de två fina breven jag fick och på oss innan vi ska läsa saga, lite trötta men lyckliga.


Och ett kort litet kärleksbrev till min älskade!

Underbara, vackra och kloka Stefan.

Det var på tiden att du fick uppleva lyckan. Och att livet just nu ler så kärleksfull mot både dig och mig är en vacker gåva.

Du är underbar.

Älskar dig!



Av Fia - 12 maj 2009 17:18

Igår såg vi den otroligt vackra filmen "Maria Larssons eviga ögonblick".

En vacker film med underbara skådespelare, vackra miljöer och en otroligt vacker berättelse som Jan Troell lyckats fånga så det i stunder värkte i våra hjärta.


Tog en skön promenad med Penny och Totte tillsammans med lillprinsen.

Det blev ett par bilder, bla på det vackra landskapet vi har utanför dörren.

Det är en fröjd att leva här!


Amor Vincit Omnia!



Av Fia - 10 maj 2009 16:34

Just nu är det löjligt skönt att leva.


Trädgården är rensad, nya saker införskaffade.

Köket ska målas imorgon.

Barnen är lyckliga.

Dottern har fått en ny säng, en svart smides säng a´la prinsessa och nya gardiner.

Ungarna har varit på barnkalas idag.

Vi har köpt ny dator och ny snygg och stor plattskärm.

Vännerna är underbara.

Stefan har fått en ny mobiltelefon.

Det står massor av shopping på schemat den närmsta tiden.

Träningskort ska köpas till mig och Stefan i dagarna.

Veckorna går.


Lägger in ett par bilder som gör mig glad.

Två från sköna resan vi var på i mars och en på dottern och mig som vi tog igår.


Till nästa gång....som man bäddar får man ligga. Jag har bäddat rent och fint och sover skönt.



Av Fia - 5 maj 2009 19:15

...har gått en tuff match till mötes idag. Men jag vann över allt ogräs.Dessutom blev halva rabatten fin med kullersten längs kanten. Imorgon tar jag nästa halva.

Mitt i allt la jag ut vacker flis som underbara kompostkvarnen har åstadkommit. Där placerade jag ett cafébord och två stolar. På bordet hamnde ett par lyktor och pelargoner och när älskling kom ut log han ett varmt leende och kysste mig ömt. Det är belöning som gör en flicka lycklig!

Och ja Malin, du ska få se bilder. Men idag orkar jag inte lägga upp dem. Allt har sin tid ;0)


Och till er nyfikna, veckorna går och livet bara växer.

Vi är stolta över detta, vår vackra gåva till varandra.


Amor Vincit Omnia!!

Ovido - Quiz & Flashcards