Alla inlägg under april 2009

Av Fia - 4 april 2009 20:05

Våren är här och både jag och våra hundar verkar ha drabbats av vårkänslor.

Att vår Totte är galen kan ha att gör med att Flisan löper. Vår lilla Penny vimsar mest runt och är förbluffad över att fjärliarna verkar vilja sitta på hennes  nos.

Vi tog en lång och underbar promenad ute på åkern och vi avslutade turen med att sätta oss och njuta av vårsolen.

Flisan la sig ner och somnade, Totte satt och tittade på fåglarna och Penny letade efter fler fjärliar. Själv låg jag där och lapade sol och insåg hur lycklig jag är.


Livet är en fest!

Av Fia - 4 april 2009 09:15

Efter en skön kväll tillsammans med min älskade och Édith Piaf i högtalarna tog vi oss till Malmö för att träffa vår älskade Z.

Det blev en skön kväll och natt på en mysig uteservering och det är alltid lika eländigt tråkigt att säga puss och hejdå. Men vi vet ju att vi ses snart igen ;0) .

Väl hemma kröp vi ner i sängen och omhuldade varandra långt in på morgontimmarna. Det går inte att beskriva hur vackert vi har det.


Idag tänker jag vårstäda, öppna fönster, vädra täcke, spela underbar musik, ta en Latte i trädgården och bara ha det underbart bra.

Imorgon tar vi tag i trädgården och när där är klart åker jag till min blomstergrossist och köper vårblommor och beställer ett par kartonger lavendel.

Och så ska det försökas hinnas med att se närmare på lägenhet att köpa i Sharm El Sheik. Där vi ska tillbringa ett par månder varje år.


Dagens bild är en underbar bild som Milo Manara har gjort " A shower of gold"

Den känns underbar i färgerna, och den passar så väl in på min älskling och mig.


Till min underbara Stefan!


Idag blänker guldringen lite extra tycker jag. Vi är lika barnsligt förtjusta i våra vackra ringar och jag är en lycklig kvinna som är din och bara din.

Det är magiskt att vakna med dig, att krypa tätt intill, att få vakna i din varma famn och lyssna på dina vackra ord.

Du är en vacker man älskling.




Av Fia - 2 april 2009 21:08

Nu sover de små söta liven. Det blev ett sagomaraton med lillsessan.

Vi började med Mamma Mu bygger en koja och fortsatte med Hattjakten.

Vi fnissar alltid när vi läser de böckerna och absolut roligast är det när Stefan citerar Hattjakten.


Snart kommer min älskling hem. Har tänt en brasa i kaminen, tänt lite ljus och tänker pussa lite extra på honom idag.

Vi har haft en skön dag på jobb idag med våra fina pojkar. Varje dag med dem är en underbar gåva och vi har så fantastikst kul. Vi jobbar nära men inte alltid intill. Men lite nu och då på dagarna sammanstrålar vi och sjunger, fika och promenarer med de fina pojkarna.

Idag blev jag överröst med varma kramar ochfina ord mest hela dagen och mitt hjärta har en speciell plats för "våra" killar.


Imorgon ska vi försöka klämma in en tur till Malmö för en par öl eller två med vår älskade vän Z.

Det är så underbart att min närmsta vän, frände och älsklingsflicka har fått en så vacker relation till Stefan. De trivs så fantastikst bra tillsammans och vi älskar varandra så att det ibland gör ont. Veckan i Egypten var tom när vi inte hördes av alls.


Nu ska jag se om jag kan boka nästa egyptenresa som jag och Stefan gör i höst. Bäst att boka redan så man får bra rum och samma fantastiska hotell.


Och till mina älskade vänner som har frågat vad jag fick på min 30 års dag så kommer här en kort beskrivning.

Av mina fina föräldrar fick jag resan till egypten för mig, stefan och stora sonen och dessutom en vacker guldkedja.

Av Stefan fick jag en fantastiskt vacker handgjord skinnväska från en av Egyptens främsta väskdesigners och en vacker guldberlock med symbolen Ankh till min fina kedja jag fick av föräldrarna.

Just symbolen Ankh står för livet och bringar tur. Det är en vacker man jag har med en stor dos romantik som han strör i mitt liv mest hela tiden.

Jag är en bortskämd och lycklig kvinna.


Amor Vincit Omnia


Av Fia - 1 april 2009 14:41

....så kommer här en väldigt kort beskrivning av vår vecka i underbara Egypten.


Vi har...


Bott på fem stjärnigt hotell med all inclusive

Snorklat och provat på att dyka med tuber

Njutit av alla vackra fiskar och koraller

Lapat sol på stranden

Lapat sol vid poolen

Ätit och druckit gott

Shoppat

Varit i Kairo

Shoppat

Förlovat oss

Shoppat

Firat min 30 års dag

Kört fyrhjulig motorcykel och njutut av solnedgången i Sinaiöknen

Älskat

Fått nya underbara Egyptiska vänner som vi snart åker tillbaka till

Tittat på lägenhet att ev köpa i Sharm

Fnissat

Shoppat

och framförallt, njutit av att få rå om varandra.


Det kommer mer bilder framåt. Idag blir det en bild från vår första kväll på hotellets terass.

Nu ska den här flickan tvätta lite och invänta att fina familjen snart kommer hem.

Har liksom inte hunnit landa i vardgen än. I måndags hämtade vi våra hundar som var en smula utspridda. Igår var vi hos vår älskade vän som fyllde 50 år. Barnen stortrivdes och jag fick ett underbart vackert kort av vännen och hans fina kvinna....ja och så en finfin flaska vin.

Tack kära ni!

Vi älskar er!


Älskade Stefan!

Du gör mig till en lycklig kvinna och ringen på mitt finger blänker nästan lite oförskämt starkt ;0)

Älskar dig!

Ovido - Quiz & Flashcards