Alla inlägg under april 2009

Av Fia - 14 april 2009 19:20

Fick ett ryck och fixade lite extra idag. Blev faktiskt en smula nöjd.

På byrån står dessutom det goda vinet och det UNDERBART fina kortet från vår underbara vän och hans fina kvinna. Det är ett kort jag älskar och är så tacksam att jag fick i 30 års present.


Lägger in ett par bilder till våra nyfikna kära vänner.


Efter att ha rensat i garaget och i lådor inne i huset hittar man hela tiden nya bilder man inte visste att man hade, böcker man glömt bort, teckningar ungarna har gjort, kläder man helst vill glömma att man ägt och mycket annat. Dessutom har vi hittat ett par lådor med barnböcker så det ska antagligen läsas lite extra om de små får bestämma.


Imorgon kommer de tre älsklingarna, (ja våra ungar alltså) hem och samtidigt får vi hjälp med att köra skiten från garaget och trädgården till tippen.

Ack så skönt det är att vara jag.

Tack älskling för att du är du och gör det du gör!

Du är bäst, smakar sött och salt och är UNDERBAR!!


Amor Vincit Omnia

Av Fia - 13 april 2009 23:05

" Varför lägger en kvinna ned tio års arbete på att försöka ändra en mans vanor och klagar sedan över att det inte är samma man som hon gifte sig med? "


Barbra Streisand


Hahahahahaha, undrar om vi känner samma mäniskor....:0)


*njuter av att vara en nöjd kvinna som aldrig vill göra om min underbara man*

Av Fia - 13 april 2009 15:45

Ibland finns de så nära så man först inte upptäcker dem, ibland är de av samma kött och blod. Oavsett är de lika läskiga.

Vi har äntligen valt bort dem alla som fanns i vår närhet som hörde till just den kategorin och har idag en underbar familj och vänskapskrets.

Vi älskar er alla!


Nu ska flickan ut i trädgården med Torsten och njuta av våren.


Stefan min älskade.....inget smakar så underbart som du!

Av Fia - 12 april 2009 20:28

Efter en lång dag i vårt garage där vi har rensat, kastat, sorterat, klurat och varit duktiga satte vi oss i soffan en smula möra.

Stefan grep tag i den underbara barnboken pannkakstårtan, kröp upp i soffan med mig och sen följde en underbar stund. Med underbar inlevelse läste han sedan denna underbart tokiga och roliga bok. Vi skrattade, fnissade och hade en underbar stund. Jag inser att jag har att leva upp till när dottern ska lyssna på när jag läser den för henne. Inget slår Stefan inser jag.

Plötsligt har vi ett organiserat garage, en städad trädgård och ännu en gång men den sista på väldigt länge, en ENORM hög som ska till tippen. Brädor, skräp, sånt vi inte behöver, kyl och frys, gammal fåtölj som har sett sina bästa dagar och en del trädgårdsris.


Livet är underbart nu när våren har kommit. Fönsterna står öppna på dagarna, hundarna myser på promenaderna, det städas, planeras utbyggnad och det pussas mest överallt.

"kom hit ska jag visa dig en sak" sa min älskade. Jag tittade noga efter vad det var jag skulle titta på där i högen av brädor.....då omfamnar han mig med en varm, intensiv, och het kyss......ja oj så jobbigt det är att vara Stefans kvinna.

Av Fia - 11 april 2009 22:34

Underbara småbusarna firar påsk i de småländska skogarna. Där äts det påskmat, busas, pussas, gosas och pysslas. Skickade med ägg till påskharen som morfar har ordnat med på stora gården idag.

Vi hade stora sonen hemma ett par dagar och hann mysa en kortis iaf.

Det är fina ungar vi har. Vi älskar dem så!

Själv tar vi den här påsken till att pussas i solen, rensa i trädgården, måla hall, skriva inbjudningskort, älska, träffa älskade vänner och promenera med Flisan, Penny och "Torsten".


Imorgon ska det rensas ut mer från garaget och har vi tur hittar vi Stefans gamla "Min skattkammare" så jag och sessan kan läsa underbara sagor på kvällarna.

Min älskade älskling är en älskad man.

Idag var vi hos underbara Z med barn och det är så vackert att se honom mysa, busa och krama de underbara ungarna som vi älskar så mycket.


Nu ska jag skissa lite på hur vi ska planera trädgården, var alla lavendel ska planteras och på vår utbyggnad.


Där lavendel och rosor blommar där bor kärleken.


Av Fia - 9 april 2009 00:34

Tack underbara älskade Z för en skön eftermiddag och kväll.

Vi älskar dig innerligt och du är en kär vän och du gör vårt liv en smula vackrare. Att få vara med på din väg just nu är en gåva vi förvaltar med omsorg.

Stunden ikväll när Stefan fick din vackra son att somna i hans trygga famn var en sån där otroligt vacker stund då hela rummet fylldes med kärlek.

Vi ser fram emot resan till Egypten med dig i vinter och vi vet att du kommer att älska det.


Så underbara vännen......ta hand om dig och var försiktig med ditt inre.

Dagens bild är en bild på en av hotellets vackra blommor i Egypten. Den är till dig och bara dig.

Vi älskar dig!!!!

Av Fia - 6 april 2009 23:53

Vår Totte, även kallad Torsten har det en smula tufft just nu.

Han tycker det är eländes elände att han inte får sätta på Flisan som är i höglöp just nu. Så för att alla ska förstå hur eländigt han har det piper han, yrar runt, ser allmänt hängig ut och vill mest ligga vid mattes fötter i soffan eller i mitt knä. Och som vanligt får han inte vara i vår säng ( det är inget ställe för en hund) och det är liksom en sak han verkar ha förträngt så där står han och tittar på den stora varma nybäddade sängen och undar när vi ska bli blödiga. Vad gäller sängen blir jag aldrig blödig så där kan han stå ;)

Däremot har han blivit en mattes pojke med råge. Matte är bäst, matte är bäst, matte är bäst.

Vi träffade en av valparna vi skickade iväg i somras häromdagen. En superfin hund med lika mycket vitt som svart i sin vackra päls.

Det var tre vackra och fina hundar vi hade här hemma.

Nästa gång behåller vi nog en själv också.


Hur som haver. Nu ska Torsten sova och matte och husse likaså.

Imorgon väntar en spännande dag på jobb.


Visst är livet underbart!!


Av Fia - 6 april 2009 11:25

...bokas vilken dag som helst. Nu är det bara älskade vännen som ska fundera lite på om hon ska med. Vi tycker ABSOLUT hon ska följa med och njuta.


Nu ska de små tokhundarna ut på promenad i vårsolen och sen ska jag iväg och träffa en kär vän.

Efter det kommer Stefan och så beger vi oss till Malmö...igen. Ibland känns det som vi är i Malmö mest hela tiden. Varje gång vi lämnar vår gamla stad njuter vi lika mycket....vi längtar ut till sköna landet.

Så idag blir det shopping och en bit mat i malmö. Sen ska vi hem och mysa och ladda batterierna inför en låååång tisdag.


Så för nu....må så gott och njuuuuut av solen.

Ovido - Quiz & Flashcards