Alla inlägg under november 2008

Av Fia - 3 november 2008 23:24

...jag och min älskade precis.

Såg Mama Mia och grät mest hela tiden. En oroligt bra och vacker film med enormt bra skådespelare och sånginsatser.

När sen sången "the winner takes it all" kommer storgråter vi och plötsligt kommer det en bit papper att torka näsa och ögon med från älsklingen som själv tar en och gör det samma.


Livet över lag just nu är nästan för bra för att vara sant.

Igår hände något som bara vi vet...(ja med snudd på Z) och från den stunden är vi om än mer kära och lyckliga. Vi är som nykära och går på rosa moln. Vi vet, vi njuter, vi älskar det som skett och vi vet att detta kan INGET eller INGEN ta ifrån oss. Våra vänner som vi träffar undrar varför vi ser så lyckliga ut, varför det är en sådan gnista i våra blickar. Vi väljer att le och mysa.

Idag var vi hos en otroligt duktig tattuerare med bilden Stefan har gjort till mig. En bild med många symboler, sådana bara vi vet vad de betyder.

Jag tillhör kategorin som anser att om man ska märka sig så ska man göra det med något man vet att ingen annan har och med något som betyder något speciellt för en. Den här är just en sådan.


Dax för sängen och den utlovade oljemassagen. Imorgon är en dag fylld med både det ena och det andra. Diskmaskinen vi köpt till vårt café ska installeras imorgon. Spis köpas och på kvällen kommer några nya vänner på fika. Och vad gäller hemligheten....den växer och frodas. Vi njuter och vet att detta är det vi väntat så på.


Idag skrev jag på papperna i min och mitt ex bodelning. En enkel sådan. Han fick huset av mig. Jag vill att barnen ska bo kvar där, det är ett underbart hus. Så nu har de två underbara hus. Lyx säger dottern som är glad över sina två rum och två familjer.


Dagens visdomsord är...

" ringer man till kronofogden och har någons fullständiga personnummer får man alla eventuella skulder. Och då menar jag ALLA. Summa, datum och sammanlagd skuld. Kan vara väldigt intressant information".


La vita é bella



Ovido - Quiz & Flashcards