Alla inlägg under oktober 2008

Av Fia - 7 oktober 2008 08:43

...men inte samtidigt.


Snart är det jul....eller ja ganska snart i alla fall. Det är Stefans och min andra jul tillsammans. Förra året var vi inte på samma ställe. Men i år får vi äntligen fira jul tillsammans med varandra, nära och kära.

Jag är galen i jul och varje år pyntar jag mitt hem likt en Fanny och Alexander jul. Vita dukar, alla i linne, Äpple, julgran med pynt från gamla dagar, tomtar och annat vackert. Lyktor både ut och inne, mistel lite här och var i huset och alltid med vår kära tomte som aldrig kommer med bara en säck....minst tre. Det är en snäll tomte vår tomte.

I år är första året barnen får en jul utan både mamma och pappa. De är hos mig juldagarna eftersom att det är min vecka, nyår får de fira hos sin pappa. Den dagen tror jag att vi ska se till att göra något extra mysigt min älskling och jag.

Idag är jag hemma och myser lite. Städa trädgården står på schemat, ut och promenera med våra vovvar, tvätta, stryka, städa, pyssla och hänga upp lite tavlor på dotterns rum.

Sen är det dax för tapet på sonens rum och vårt stora sovrum ser ut att ta form. Ska bli skönt. Jag hittade ett Laura Ashley överkast som jag har lagt undan till sängen. Kommer bli så fint så. Lampor till sängborden ska jag beställa från en liten söt butik i NY. Galet söta och passar oss här hemma. Vårt vita, romantiska sovrum....snaaaaaart.


Så var det Egypten...

Igår bokades tilläggen i vår resa. Vi ska simma med delfiner en dag, vara i Kairo en dag och så ska jag gå på en drös spa behandlingar på hotellet. Min pappa är en söt pappa som tyckte att jag skulle få njuta lite extra när jag fyller 30. In i pyramiderna ska vi ju också och det ser alla fram emot.

Sen har jag lovat min älskling att vi ska testa den fina golfbanan där nere.

Det lär bli en resa utöver det vanliga. Men så är det ju i min familj, ska man göra något gör man det ordentligt...annars kan det vara.

Och dessutom frågade min kära mamma vad jag önskar mig när jag fyller 30. Och de var en svår nöt att knäcka. Jag har ju redan allt jag vill ha och saknar jag något köper jag det. Får väl suga på den karamellen ett tag.

Det lutar nog åt Efva Attlings ena guldhalsband.

I-lands problem....jag vet. Men när man har kommit dit i livet när man har allt man vill ha och det man inte har köper man. Där man har en familj och vänner som man älskar. När man lever ett stressigt liv som egen företagare tillsammans med mannen man älskar, när man mitt i en lunch beställning på jobb får en kyss i nacken, när huset börjar bli renoverat och man ser hur bra det blir, när man har friska barn, när man har lärt sig leva med det som en gång var jobbigt i livet.....då behöver man faktiskt inte så mycket mer.

Och det är med glädje jag säger att jag äntligen är där.


Nu ska jag pyssla här hemma.

Amor Vincit Omnia

Av Fia - 6 oktober 2008 20:30

Dagen började jag med en underbar promenad ner bland ängarna och åkrarna. Tog en del vackra bilder på soluppgången och de söta kossorna som mest såg ut att njuta av livet.

Sen bar det av till stora staden och lämna stora sonen i huset i skolan och sen var det shopping för mig och älsklingen.

På jobb har vi som vanligt harft det mysigt och massor att göra. En del kära vänner har tittat in på en fika och småprat.

När söta stora sonen var hemma från skolan gick vi till körskolan. Vi har det himmla mysigt tillsammans han och jag.

Sen var det kvällsmats shopping och det var en flamsig och fnissig stund i affären. Mina vackra älskade män och jag fnissade, kitlades, brottades och tjatade om vad vi skulle äta ikväll.

Nu är vi hemma och en skön kväll i sofforna väntar.

Livet är vackert.



Av Fia - 5 oktober 2008 19:13

...som gör det stora.

Idag har varit en sådan dag.

Vaknade och kröp som vanligt tätt intill min älskade. Där låg vi och pratade, mös, busade och älskade livet.

Sen kördes stora sonen i huset till jobbet. Jag vände mig och somnade om. Vaknade av att älskling kom hem med juice, kaffe och bröd. Vi hade en underbar stund vid matbordet och vi njöt av vår ledig dag, bara vi två.

Nu ikväll har kära vännen Z och hennes man varit och hämtat ett skåp och lite smått från min butik. Vi hann med en fika här hemma och som vanligt njuter vi i deras sällskap. Vi planerar lite fest/middag med våra kära vänner.

Z och A, våra älskade vänner i byn en bit bort som alltid är lika goá och glada, sanna göteborgare....och ett par vänner till.

Livet är just nu underbart och det vill vi fira med de vi älskar. Och kanske är det så att vi har mer att fira, som de får veta först.

Men som alltid, allt har sin tid.

Nu väntar god middag med mina underbara män i huset. Senior och Junior.


Amore.


Av Fia - 5 oktober 2008 00:00

Den frågan fick jag idag. När vi får den frågan svarar vi alltid..."vi är gifta, men inte med varandra"

Jag däremot är en fri kvinna om 18 dagar. Min älskling...ja han får nog vara gift ett tag till. Någon vill tydligen vara gift med honom så länge det går. För min del är det helt okej, jag gillar ju att dela med mig.


Annars är livet skönt och kvällen har varit en skön kväll som de de flesta andra kvällar i vårt lilla hus på landet. Vår hemlighet gör att jag myser lite extra och vi är i varandras armar mest hela tiden.

Tänk att vi skulle få uppleva SANN och VACKER kärlek. Livet ler åt oss.

I morgon kommer underbara Z med sin familj.

Nu ska jag hoppa ner i sängen mellan de ny manglade lakanen och täcket. Där ska jag som alla andra kvällar ligga varmt inbäddad i Stefans famn.

Tack älskling för en skön dag. Älskar dig.

Och till söta M.....vi är så glada att vår lilla bus vovve har det så bra hos er. Tack för bilder och rapporter. Vi ses snart hoppas vi.


Över och ut.

Av Fia - 4 oktober 2008 11:53

I natt upplevde vi något som jag alltid kommer minnas med kärlek. Det vi gjorde var så innerligt och vackert. Din vackra kropp i ljuset av searinljusen, orden du så vackert viskade i mitt öra. Vi är hemma med varandra och tillsammans upplever vi det vackraste på jorden.

När vi sen låg där, trötta, varma, tätt intill och allmänt nöjda med livet viskade vi en underbar hemlighet till varandra. Den som gör att vi idag är lite extra kära och lyckliga. Nu vet jag att b la M vår vän är nyfiken. Men du och våra andra vänner får stilla er lite. Men när det är dax så får ni veta. Allt har sin tid...


Idag är det en underbar dag. Hösten är här och när vi har stängt idag kommer killarna som ska sätta rör i vår skorsten och installera vår nya, stora fina kamin. Vårt söta lilla hus börjar bli just så där underbart som vi vill ha det. Ett hus vi tillsammans sakpar från grunden. Där ska mina rosor och min lavendel få växa och gro till våren. Där ska mina bärbuskar ge oss massor av bär till saft och sylt. I huset där kärleken bor.


Tack älskling för en underbar natt!! Och tack för att du vill göra den här hemliga resan tillsammans med mig.


Amor Vincit Omnia

Ovido - Quiz & Flashcards