Alla inlägg under juli 2008

Av Fia - 10 juli 2008 01:27

En trött flicka.....ska strax krypa ner med min käraste i stora varma sängen.

Huset är fullt avv ungar oc hundar. Mysigt, rörigt, förlösande och hemtrevligt. Snart är det morgon och jag måste sova. Tar till den bästa sömnmetoden......kryper in i älsklingens famn under täcket och somnar.


Amor Vincit Omnia

Av Fia - 9 juli 2008 08:49

Idag kommer mina två busar hem efter ett par dagar hos mina föräldrar på landet. Ska bli skönt att få gosa och mysa ikväll.

På fredag är det byte med deras pappa. Han har fyra veckors semester och ska ha dem under den månaden. Jag träffar dem lite då och då under den tiden. Känns tufft men samtidigt vet jag att de ska på massor med äventyr. Och när deras tid med pappa är slut åker jag, mina föräldrar, min älskade och ungarna till öland för en weekend där. Den karamellen tänker jag suga på de dagar längtan blir svår.


För övrigt.....myser och fixar lite.


Av Fia - 8 juli 2008 10:41

Varje dag tillsammans med dig är en gåva. Livet vi lever tillsammans är i stunder för bra för att vara sant. Ett harmoniskt, skönt, eldigt, passionerat förhållande som vi båda har "väntat" på utan att veta om det.

Plötsligt stod vi där framför varandra en kall dag i november förra året. Det kallas i folkmun för "klicket". Så var det nog. Vi visste båda två att vi ville. Hur vi skulle få till det var en annan historia.

Så tassade vi på tå, nuddade vid varandra, fikade, fnissade, tittade på varandra.....för att den där speciella kvällen inse att det inte fanns något att göra. Vi var menade för varandra. Den dagen är alltid "vår" dag.'

Idag är vi lyckliga sambos och bygger upp ett liv tillsammans med våra barn, våra hundar och våra framtidsplaner.

Att vara kvinnan i ditt liv är en gåva. Varje dag får jag veta hur vacker du tycker att jag är, dina armar som omfamnar mig, dina varma kyssar, dina små hemligheter som du viskar i mitt öra, din goda mat, våra hysteriska skrattanfall, tryggheten i att få falla och gråta och veta att den andra alltid finns där och fångar en, dina små meddelande, din kropp och själ när vi älskar ofta och länge. Du är en man som gör mig hel.

Blicken du gav mig igår när jag tagit en dag ledigt och fixat med hem och hundar och du kom hem från jobb var obetalbar. Vi visste båda att vi var lyckliga att se varandra. Vi har väntat på varandra ett helt liv. Nu står vi här och njuter av att ha mött vår själsfrände.

Så från djupet av mitt hjärta. Tack älskling för att du är du.

Tillsammans kan vi går hur långt som helst.


Dagens länk är "vår" låt ust nu. Den som berör och som vi båda sjunger högt och galet förlösande varje gång vi hör den. Dessutom gör styvsonen där tokigt bra tillsammans med mig...utan att han visste om det.


Jag älskar dig.


Av Fia - 6 juli 2008 09:25

backa i mitt bloggande?

Skulle min blogg vara mer utlämnade och angripande än andra som har kastat skit på och om min blogg? Ler mitt största leende....INTE ALLS.

Forsätter alltså att blogga här.....men fortfarande finns den "nya" kvar.


För att göra en lång historia kort.

Livet är just nu rörigt, knepigt och samtidgt underbart.

Familjen, dvs jag, mina ungar, älsklingens ungar, våra hundar och våra vänner lever och frodas.

Sommaren har kommit till oss och vi njuter av värmen och solen. Planerar lite resor i sommar. Och framförallt planeras min 30 års dag i mars som ska firas på femstjärnigt hotell och spa i Egypten. Mina underbara föräldrar står för det kalaset och det ska bli en skön resa med mina föräldrar, älsklingen och hans två fina barn. Mina två busar lämnar jag faktiskt hemma....utan dåligt samvete. De ska få semester när vi kommer hem från egypten tillsammans med mig och sambon.

Huset renoveras och inreds lite hela tiden. Mina möbler har flyttat in och likaså tavlor, gardiner och annat fint. Det börjar bli ett underbart hem.

I familjen finns dessutom tre små söta valpar. De pysslar jag med varje dag. Mysigt. Vi är rörade överens om att inte skaffa barn jag och min älskade. Vi är ganska nöjda med att "vara med valpar". Barn har vi två var. Barn vi älskar. Jag hans och han mina. Vi väljer att vara just så bra föräldrar som vi är just nu till de fina barn vi har. Jag får mysa med stora barn vilket är nytt och han får mysa med små barn...igen. Han är en underbar styvpappa, närvarande, busig, kärleksfull och älskad av mina två troll.

Och jag njuter av hans två fina barn och den fina relation vi har fått till varandra. Deras kramar är sköna och vi har i stunder löjligt roligt tillsammans. Dessutom är min lillsessa lycklig över att som hon säger ha fått en "storasyster som jag alltid ska vara lillasyster med" Våra två sessor är fina tillsammans och de trivs så bra tillsammans. Får väl ta dem med mig till NK nästa gång vi är i huvudstaden och lära dem att shoppa. Det skulle de båda njuta av och må bra av. Så får det bli!!


Nu ska jag städa lite, ta en lång dusch, göra en god frukost till min älskade, sätta på en bra skiva och njuta av den fina dagen.

Kanske tar vi en tur till stjärnorna innan vi tar tag i vår dag.


Och till K. Nu har du änterligen en blogg igen...haha. Njut älskade du. Du är en fin man.


Amor Vincit Omnia

Ovido - Quiz & Flashcards