Direktlänk till inlägg 8 juli 2008

TillMinÄlskade

Av Fia - 8 juli 2008 10:41

Varje dag tillsammans med dig är en gåva. Livet vi lever tillsammans är i stunder för bra för att vara sant. Ett harmoniskt, skönt, eldigt, passionerat förhållande som vi båda har "väntat" på utan att veta om det.

Plötsligt stod vi där framför varandra en kall dag i november förra året. Det kallas i folkmun för "klicket". Så var det nog. Vi visste båda två att vi ville. Hur vi skulle få till det var en annan historia.

Så tassade vi på tå, nuddade vid varandra, fikade, fnissade, tittade på varandra.....för att den där speciella kvällen inse att det inte fanns något att göra. Vi var menade för varandra. Den dagen är alltid "vår" dag.'

Idag är vi lyckliga sambos och bygger upp ett liv tillsammans med våra barn, våra hundar och våra framtidsplaner.

Att vara kvinnan i ditt liv är en gåva. Varje dag får jag veta hur vacker du tycker att jag är, dina armar som omfamnar mig, dina varma kyssar, dina små hemligheter som du viskar i mitt öra, din goda mat, våra hysteriska skrattanfall, tryggheten i att få falla och gråta och veta att den andra alltid finns där och fångar en, dina små meddelande, din kropp och själ när vi älskar ofta och länge. Du är en man som gör mig hel.

Blicken du gav mig igår när jag tagit en dag ledigt och fixat med hem och hundar och du kom hem från jobb var obetalbar. Vi visste båda att vi var lyckliga att se varandra. Vi har väntat på varandra ett helt liv. Nu står vi här och njuter av att ha mött vår själsfrände.

Så från djupet av mitt hjärta. Tack älskling för att du är du.

Tillsammans kan vi går hur långt som helst.


Dagens länk är "vår" låt ust nu. Den som berör och som vi båda sjunger högt och galet förlösande varje gång vi hör den. Dessutom gör styvsonen där tokigt bra tillsammans med mig...utan att han visste om det.


Jag älskar dig.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards