Direktlänk till inlägg 10 december 2012

LyckaOchSorg

Av Fia - 10 december 2012 07:51

Livet är en spännande resa. Intensiv, vacker, trist, kall, varm och full av överraskningar.


Älskade sessan fyllde nio år i lördags och det firades med sång och paket på sängen hemma hos oss innan hon åkte till sin pappa. Där hade vi på kvällen disco för hennes kompisar.

En av flickorna frågade plötsligt: " behövs det verkligen tre vuxna här idag?" När sessan förklarade att hon så klart vill att hennes mamma och hennes två pappor är där och firar henne log vi alla tre och insåg att vi är lyckligt lottade som har en så fantastiskt klok och kärleksfull flicka i våra liv.

I vanlig ordning blev det mycket paket och bus.

Sent på kvällen tog jag och Stefan oss till Malmö för en mysig kväll på Ölis med Stefans chef och hans fru, våra kära vänner och våra fina Irländare. Kvällen avslutades i stort sett på söndagen, sent på kvällen. Det har varit en minst sagt spännande, kärleksfull och busig helg. Helt i min smak.

Men, mitt i allt detta går våra tankar till vår vän D som är sjuk i cancer och som idag ska opereras och allt vad det innebär. Att en så vacker själ, fantastisk pappa och kamrat har insjuknat gör ont, så in i helvete ont. Och för Stefan blir det än hård påminnelse om hans pappa som dog just i cancer. Jag för min del minns min barndomsvän och granne som dog i just samma cancer, bara 27 år och min faster som dog av sin leukemi.

Livet må vara en vacker gåva att få ta del av, men ibland gör det så in i helvete ont att leva just livet.


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards