Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

DetÄrMycketNu....

Av Fia - 31 maj 2011 22:01

.....men framförallt är det hemtenta som ska lämnas in på fredag och det är nog hemtentan från helvetet. Nu är jag sällan orolig och jag jobbar som vanligt bäst under press. Men det här är ta mig fan något extra att bita i. De har tänkt till må jag säga, våra kära lärare på högskolan.

Spännande och stressigt. Tack älskling för det fina vinet du köpte hem till mig idag, Det ska anjutas imorgon när dagen är slut och jag sitter i min hammock med alla lyktor tända omkring mig. Jag vet att jag är bra på det här och får hela tiden bevis på det och fantastiska ord av mina lärare och mentorer. Och jag tänker, tack ska jag ha för att jag äntligen vet att jag kan och är bra.


På fredag fyller vår älskade lillprins 6 år! Det ska firas med grillparty i trädgården och massor av paket. Vi älskar honom så och är så stolta över honom. Efter sommaren börjar han förskoleklass och tiden bara rinner iväg känns det som.


Nu ska Fantomens fru lägga tentan åt sidan och gå och lägga sig tillsammans med sin älskade make.

Dessutom ler jag lite åt senaste skvallret som nått barnens pappa. Han blev informerad om att jag är öppet bisexuell på min blogg och folk varnade honom och tänkte på honom och barnen. Att det var en skandal. Heder åt honom som log och berättade att det inte var någon nyhet och att det borde jag fortsätta att vara öppen med. Tack kära R för att du är en bra pappa och tillsammans med mig jobbar för samma mål. att barnen ska ha det bäst. Våra ungar har förmånen att ha två "pappor" i sitt liv och de är så lyckliga över det. Tack, tack, tack!


Nu lite bilder......


             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards