Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Vardagsjox...

Av Fia - 21 april 2011 11:17

....kan göra en avslappnad kvinna lite lätt hysterisk.

Ja i alla fall om man ser på hur det går för mig just nu. Det är ovant att inte vara i skolan så dagarna flyter på i ett skönt tempo. Så lungt så att när Stefan kröp intill i natt och sa att det är skönt att det bara är en dag kvar på den här veckan så övertalade jag honom om att det idag är onsdag. Och detta har jag gått omkring och trott i min lilla bubbla. PANG sa det när min fina mamma ringde och sa att de kommer ner om två dagar, på lördag. Även då försökte jag övertala mer än mig själv om att det idag är onsdag. Onsdag som i onsdag som i onsdag,  ja ni förstår själv.

Det innebär massor....

Barnen kommer imorgon

Jag måste ut och handla lite kläder till begravningen

Jag ska beställa blommor till begravningen

Vi ska grilla hos fina vänner på deras båt i Simrishamn ikväll

Gamla vedskjulet ska rivas ner

Jag ska måla panelen i trappan vit

Barnens påskpresenter ska inhandlas

Joggingskorna ska snöras mer än en gång

Ja.....det är massor som ska hinnas med, jag tror till och med att vi måste hinna in om ILVA och Mio möbler. Åhhhh jag är en löjlig tidsoptimist.


Men jag tänker vara positiv. Jag tänker börja med att njuta av en kopp te i min favorit kopp ute på altanen i vårsolen och sen ta mig en tur i joggingspåret så jag är piggelin ikväll när jag sitter på stranden i Simrishamn med goda vännerna, Stefan och lyssnar på Stefan när han spelar och sjunger för oss. Väl där vet jag att det var värt att stressa en smula.


Fantomen, du trollbinder mig!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards