Direktlänk till inlägg 17 april 2011

UnderbarHelg....

Av Fia - 17 april 2011 23:32

....med fina och älskade vänner.


Lördagen tillbringade vi i trädgården och där njöt vi av solen och livet. På kvällen tog vi oss till Ölkaféet i malmö där vi mötte upp våra goda vänner. Det fanns många anledningar att fira lite extra men för min och kursaren E var det dags att fira högsta betyget på tentan. Vi är nöjda och lyckliga över vårt resultat och det skålade vi för mer än en gång vill jag minnas.

Det blev en sen natt och väl hemma stupade fru Bodström i säng omedelbums och vaknade någorlunda utvilad idag runt middag med min älskade tätt intill. Det går inte att börja en dag bättre och vilken lycka att varje morgon ser ut på det viset.

Vi tog en tur till Simrishamn där vi åt lite lunch och njöt av sol och hav och en och annan puss. Resten av dagen har vi njutit av vår goda gryta som vi tillagade tillsammans och lät puttra i ett par timmar. Det blev en bra film och nu när dagen närmar sig sitt slut är det snart dags att krypa ner. Imorgon är det skola som gäller och sen är det ledigt i en vecka. En vecka som ska ägnas åt att sova, trädgårdsmeditera, fira påsk med familjen, snöra på sig joggingskorna och att ha tid att pussas ännu lite mer än vanligt.


Dagens bilder får bli på vår vän kyckligen. Den sötaste man kan tänka sig som E hade gjort på sin praktik med unganra i hennes klass. Kyckligen fick följa med ut i lördags och han blev både rebus, överkörd, pussad på och presenterad för stora dotterns pojkvän, Stefans svärson som log glatt :0)

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards