Direktlänk till inlägg 7 april 2011

NärJagTänkerTillbaka....

Av Fia - 7 april 2011 19:22

....på tiden då jag var en flicka så är jag idag så lycklig och tacksam att jag blev den jag är idag och att trots hur hemskt livet var i stunder så kan jag idag vara tacksam att jag fick uppleva sorgen, smärtan och längtan bort ifrån detta livet.

Det var vardag att skära sönder armarna, ha en dödslängtan och en stor svart klump i mitt hjärta. Något andra sjuka individer hade planterat in där.

Då trodde jag att det livet jag har idag bara var en dröm och inget jag någonsin skulle få uppleva. Idag vet jag, alla kan om de vill. Och som vuxen är det min skyldighet att kämpa för de idag trasiga själar som är där jag var, flickor som pojkar.

Att brottas med minnen från övergreppen kommer jag alltid att få göra. Men idag kan jag hantera dem och jag har förlåtit. Ingen mår bra av att hata. Även om det i stunder säkert skulle vara enklare.  Hat föder hat och ett hatfullt inre är det samma som att göra sin själ svart och sakta dör man själv.

Att brottas med min sexuella läggning var på sätt och vis också tufft även om mina föräldrar aldrig vände mig ryggen. Jag tänker på alla de som har haft föräldrar som har gjort just det. Vilket ärr sätter inte det i reltationen till sina föräldrar?

Ärren på armarna är borta tack vare laser och det är jag idag glad över även om jag aldrig skämdes. Det var då och nu är nu. Men det var aldrig vackert, så enkelt var det.

Jag insåg när jag tittade på Pinks video att det kunda ha handlat om mig. Och den är bra, löjligt bra! Och jag fortsätter min kamp för de svaga. Som blivade lärare känner jag att mina erfarenheter är en fördel i mitt arbete. Jag kan aldrig vara fördomsfull och jag vet hur det är, där på andra sidan.

Idag är jag en hel kvinna och en stolt sådan. Jag är stolt över vägen jag har vandrat och att jag har rest mig. Jag är stolt över att jag är en mamma som gör så gott jag kan och aldrig ger upp för mina barn, någonsin.

Jag är stolt över att jag vågade ta emot Stefans villkorslösa kärlek och jag är stolt över min väg mot läraryrket. Något jag vet att jag är bra på.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards