Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

JagHadeRätt!!!

Av Fia - 21 mars 2011 23:07

Ja, jag vill påstå att jag hade rätt när jag sa att våren är här. Sen att det råkade komma en smula snö typ dagen efter mitt uttalande låter jag bli att nämna närmare än så här. Men nu är den här i alla fall.

Trädgården är så vacker med alla snödroppar, snöklockor och vintergäck.

Den här veckan är det tänkt att jag ska sitta med böckerna inför tentan på måndag och jag försöker verkligen. Men dels är jag ganska säker på det hela och dels är det svårt att inte vara ute i det vackra vädret. Men när jag lägger ifrån mig böckerna tar jag mig ut i vår trädgård med grensaxen och klipper till häcken på insidan och sekatören får agera finlirare.


I helgen tog vi oss till Malmö och hämtade lite möbler hos min älskade och fina gudmor. En hel del bord blev det men framförallt ett vackert ekskåp som jag genast penslade på lite vit lasyr på när vi kom hem. Fick dessutom med mig en söt matservis från Rörstrand och lite annat fint smått och gott.

Väl på väg hem och när vi sa hejdå till min älskade Gudmor uppenbarade sig två arma själar som där och då visade hur svaga de faktiskt är. Hade de nu varit så starka som de säger sig ha blivit hade de klarat av att gå förbi, hälsa och hålla huvudet högt. Tragiskt men också skönt att någon annan såg hur misslyckade de var just där och då. Förhoppningsvis vaknar de och drar bort filten ur örat.


Nu ska fru Bodström försöka sova en smula och när älskade maken kommer hem om ett par timmar ska hon klia honom på ryggen i vanlig ordning, pussa honom godnatt över hela kroppen och sen somna så där tryggt som hon bara gör intill honom.


             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards