Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

VardagsromantikOchSnorigaUngar

Av Fia - 18 februari 2011 08:49

Fredag, ännu en fredag! Den här fredagen innebär att skitungarna åker till sin pappa. I och för sig ses vi en kort stund imorgon, men det är ändå fredag.

Samtidigt lägger det sig ett skönt lugn här hemma när de är hos sin pappa och vi njuter av vår "lediga" vecka. Det är många som tycker att det är hemskt att jag kan säga så, att jag tycker de veckorna är sköna och då gör vi precis vad vi vill här hemma. Ibland hörs vi på telefon under veckan, andra veckor inte alls. Herregud, barnen har det jättebra hos sin pappa.

En dag är barnen stora och ska flytta hemifrån, navelsträngen klipps vid förlossningen, inte när de är tjugo år.

Mina barn har växt upp till trygga och harmoniska barn som anpassar sig på ett sunt vis till de situationer i livet som dyker upp.

I tisdags var vi på utvecklingssamtal angående sessan, jag Stefan och hennes pappa. Ännu ett samtal med idel fina ord. En klok, allmänbildad, snäll och omtänksam flicka. Vi är glada över att hon har ett bra stöd på skolan i fråga om att hon är så långt fram. Hon slipper sitta och vänta in klasskamraterna och har istället gått över och vidare till böckerna de i tredje klass använder.

När även de blir lite för lätta är hon en hjälpsam kompis.

Vi är givetvis stolta över vår fina flicka.

Lillebror i huset myser fortfarnade på dagis fram till i augusti då han börjar skolan. Och varje dag med honom innebär massvis med tokigheter och ordbajseri. Och bäst i världen just nu är Stefan som är hans bästa kompis och buspartner.


Annars är det mycket snoriga näsor just nu, varvat med romantik.

Sessan frågade nyfiket häromdagen : är alla mammor och pappor så kära som ni är i varandra och pussas och kramas de alltid så mycket som ni gör?

Ja inte vet jag, men man hoppas ju det. Att glöden finns där hela tiden och att relationen är passionerad och intensiv. Idag kan jag inte tänka mig ett annat sätt att leva. Och jag är glad att barnen växer upp med föräldrar som rör varandra mycket och ofta och där kärlek är en av de största och viktigaste ingredienserna i livet.


Nu ska fru Bodström elda lite i kaminen och undra lite över när i helvete våren tänker komma. Jag har köpt en ny skinnjacka och den vill jag börja använda NU!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards