Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

AttHaTråkigtÄrEnKonst....

Av Fia - 22 januari 2011 23:46

....som kan ta tid att lära sig behärska har jag lärt mig.

Jag har fortfarande en smula svårt att behärska just detta även om det går framåt. Det handlar inte om att jag inte kan göra ingenting för just den biten i livet har jag lärt mig att njuta av och använda mig av en stund varje dag.

Rastlös var jag länge i livet men sedan jag bröt upp och började leva mitt liv tillsammans med Stefan har det försvunnit. Kanske just för att mitt liv och min vardag är meningsfull på ett annat vis och innehåller så mycket mer än tidigare. Samtidigt har mitt tidigare liv gjort att jag är den jag är idag. Utan min historia vore jag inte den jag är idag. Och just därför, eller tack vare så kan jag ha tråkigt och njuta av det.


När jag samlar ihop mina tankar och min själ är jag tacksam över att jag är där jag är i mitt liv. Att livet inte längre är tungt att leva. Jag har så klart som alla andra dagar som är mindre lätta att möta. Men tack och lov är jag förskonad från tunga bördor. Jag lever ett inspirerande liv med en man som älskar mig, ett hus som är färdigrenoverat och vackert, jag har två vackra och friska barn, en fin relation med deras pappa, en liten men fin släkt, underbara vänner, träning som jag älskar, en otroligt spännade och givande lärarutbildning som jag är mitt uppe i, en kropp som njuter av att leva och som är mer än 70 kilo lättare än för mindre än två år sedan, en trygg och bra ekonomisk situation och en man som snart är färdig internationell svetsare.

Det som i stunder tynger mig är att min mormor för varje dag som går blir sämre och sämre och att Stefan ska behöva sakna sina barn och samtidigt lägga det bakom sig. Samtidigt är vi glada över att fina stora sonen funnit sin väg, om än uppe i Uppsala. Men vi vet att han har det bra.

Vi är glada över att stora dottern har fått en egen lägenhet och skapar sin egen familj.

Vi väljer alla våra vägar i livet och det är så det ska vara, det är tjusningen med livet....att det är föränderligt och vackert.


Nu ska fru Bodström sova en smula. Förkylning, tuff träning i veckan och vedstaplande idag tog liksom ut sin rätt.


Godnatt gott folk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards