Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

ÅretsFörstaTräningAvklarad....

Av Fia - 14 januari 2011 00:23

...och ett tag där funderade jag lite över varför jag har valt att träna i en klubb där det tävlas och fyspassen innan sparringen är på en nivå som bör kallas näst intill elit. Men när kroppen insåg att det är just det här vi älskar, jag och min kropp, tempo, puls, hårda slag, frontkickar, sidekickar och allt vad det är. Och alla fina klubbkamrater, då vaknade vi till ur vinterdvalan och fick energi.

Att träna tillsammans med Stefan är givande. Han vet hur mycket jag klarar och när orken tryter får han mig att fortsätta lite till. Han vet att jag trivs när han sparkar hårt på mina mittsar och i sparringen på mig. Jag vet att jag kan köra på i fullt tempo med honom och det är underbart.

Idag fick jag emellanåt stå åt sidan ett par minuter när han och tränaren hjälpte ett par nybörjare....intressant att se. Dels hur de kämpar och hur gärna de vill. Men framförallt att tränaren använder sig av Stefan som är enormt duktig i kickboxning.


Väl hemma i lilla huset på landet tände vi en brasa och såg den vackra filmen " För kärleken" Fin, vacker, berörande och sevärd.

Nu däremot ska vi sova. Imorgon väntar skola för oss båda och på kvällen ska älsklingarna hämtas hem.

På lördag blir det en tur till Lund och älskade stjärnfamiljen och mys med ungar, bästa vänner och klappa på vackra magen.

Det ska lagas mat och annat gott. Själv tittar jag på och bäljar mitt vatten. Ibland hatar jag att jag är så in i norden målmedveten och disciplinerad och inte tar ett enda snedsteg i min diet. Samtidgt vet jag att det har gjort att jag på mindre än två år har gått ner 70 kilo, att jag har kommit så här långt i livet och att det jag vill ska ske med mitt och min familjs liv alltid blir av. Kanske inte direkt men jag vet alltid hur man jobbar sig till det man vill ha. Det är ganska enkelt i det svåra...det man vill kan man och det man kan vill man.


Puss och godnatt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards