Direktlänk till inlägg 13 december 2010

PrioriteringarOchVal!

Av Fia - 13 december 2010 00:05

Jag skulle kunna lägga tusentals ord på att beskriva hur hemskt jag tycker det är att en förvirrad själ spränger sig själv i luften, utsätter oskyldiga liv för fara och lämnar sin familj kvar på jorden med alla frågor. Dessutom har han mage att påstå att det är i Guds namn.....Det var i sitt eget namn har gjorde detta vansinnes brott. Att skylla/påstå att det är i Guds namn visar på fegheten och okunskapen denna typ av individer besitter. Det är tragiskt och oroande!!!


Jag tillhör skaran av individer som varje dag är tacksam över det liv jag får leva. Livet har lärt mig att inte ta någonting för givet och jag inser idag att min livsväg har gjort mig till den starka och trygga kvinna jag är idag.

Och just med tanke på att jag vet hur skört livet är blir jag i stunder som den här än lite mer fundersam. Jag vet hur snabbt livet förändras.

Vänner har dött i cancer, precis som släktingar till mig. En vän valde att ta sitt liv, andra har lidit i sina äktenskap, några har haft jobbiga separationer, någon har och lider över sin sexuella läggning, någon saknar pengar.....Många är de jag älskar som lider, mer eller mindre. Även jag kan sörja saker som skett i mitt liv, men jag har kommit till en punkt där jag ser att det har varit och att leva i nuet är det mest underbara och hälsosamma.

Därför ställer jag mig undrande till att det finns individer som inte vaknar ur sin dvala och ser hur liten världen runt dem är. Att jorden inte snurrar enbart runt dem själv. Att inte barn som har "valt bort" sin pappa inser att de bara har just en pappa, att kvinnan som födde en son för 40 år sedan inte verkar känna någon typ av samhörighet till sitt barn utan mest smutskastar.....och vänder kappan efter vinden. Det är beklämmande att det inte händer något i deras världar...samma värld som vi andra lever i. Det är en sorg både för mig och Stefan men idag vet jag att han kan hantera det......Men det gör det inte mer sorgligt för den sakens skull.

Nu får ni vakna!!!! Sluta gräva i det som varit och jag vet att ni alla läser här.....av någon märklig anledning ;)

Se er omkring, hur viktig är det att hålla fast i något som ni inte ens själv verkar förstå längre?!

Plötsligt står vi där, mitt i infernot av eld, hat, sorg och död....då är det för sent.


Nu ska jag krypa ner i min varma säng, tänka på den mysiga adventsfikan vi hade med barnen och deras pappa ikväll och minnena av Stefans och min sköna helg.


" Vänlighet är den gyllene kedja av vilken samhället hålls ihop "

Goethe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards