Direktlänk till inlägg 2 december 2010

VinterPåÖsterlen....

Av Fia - 2 december 2010 23:05

....är bland det vackraste som finns. Nu när snökaoset har infunnit sig och snön ligger fantastiskt djup så infinner sig en tystnad som nästan skär i öronen. Det är underbart meditativt att klä på sig varmt och gå ut med hundarna som fullkomligt älskar snön. Eller att njuta av ungarnas glädje när de får åka pulka, ha snöbollskrig och skotta.

Inne i lilla huset råder lugn och julkänsla. Det spelas julmusik hela dagarna, stearinljusen samsas med skenet från alla adventsljusstakar och i kaminen sprakar brasan varmt och underbart.

Jag är tacksam över det sköna liv jag få leva. Jag är frisk....mer än någonsin. Har en fantastisk familj, fina vänner, ett hus jag älskar, hundar som jag idag står som ägare på hos Jordbruksverket...tack älskling :D

Jag går en fantastisk utbildning och varje dag är jag en smula närmare min dröm att få arbeta som lärare.

Jag vet så väl att livet plötsligt kan förändras till något helt annat och jag tar aldrig något eller någon förgiven. Livet har lärt mig att vara tacksam och leva livet fullt ut. Jag minns med stor sorg hur sjuk Stefan var för ett år sedan och att han faktiskt höll på att lämna oss, mig, mina barn och hans två barn. Tack gode Gud att han fick stanna kvar och kämpade sig igenom det hela. Idag är han frisk som en nötkärna och om ett par månader är han dessutom internationell svetsare med allt vad det innebär.


Nu ska jag klura vidare på julklappslistan och vem som ska få vad.

Snart är det dessutom dax för Stefan att baka Klenäter, vi ska koka knäck, baka lussekatter och dricka massvis med Dufvenkroks glögg framför kaminen och njuta av ännu en stämningsfull jul tillsammans.




 
 
Ingen bild

Jonny

3 december 2010 18:22

Vintern på österlen och skåne för den sakens skull är åt helvete. Kram på dig

 
Ingen bild

Kennel ägare :)

3 december 2010 20:57

Bara så att Du vet så är inte det juridisk bindande att äga hund i jordbruks verket ej heller skk (Svenska Kennel Klubben) ägar register är juridiskt ägande. Detta är nåt som många tror.
Tjingelingens ;)

 
Ingen bild

Ann-Sofie

3 december 2010 22:22

Kära Jonny!

Nu är du lite negativ tycker jag....vi ska det positiva i det negativa ju :)
Kram kära Du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards