Direktlänk till inlägg 6 november 2010

BortskämdKvinnaOchMamma♥♥!!

Av Fia - 6 november 2010 22:40

En helg i familjens tecken, lite mer än vanligt. Vi har njutit av busungarna, fikat hos goda vänner, ungarna har fått klä ut sig, god mat, fika hemma hos barnens pappa och avslutningsvis idag en bra film.

Känns lite extra viktigt att ta tillvara på den här helgen eftersom att planet till Egypten lyfter från Kastrup klockan 7 på måndag. Ungarna får en skön vecka här hemma med mormor och morfar som förutom barnvakt är hundvakt till Penny och Totte.


Vi är som två barn på julafton jag och min älskling inför vår resa. Flygresan med de fyllda taxfreepåsana både ner och hem, det femstjärniga hotellet, all inclusive, våra egyptiska vänner som väntar på oss, motorcykelsafari i Sinaiöknen, korallreven, snorklingen, shopping, tystnaden, syrsorna, våra nyinköpta böcker, att älska under stjärnorna på stranden en vacker natt, återuppleva platsen där vi förlovade oss......ja ni förstår.

Känslan av att ha gått ner över 70 kilo sen jag var där för ett och ett halvt år sedan. Tar en kort paus i den sista viktnedgången under den här veckan sen tar jag de sista små kilona. Nästa år är jag beviljag en bukplastik där de tar bort överskottshuden på magen och stärker muskulaturen. Armar och ben har inte blivit påverkade av min viktnedgång och där tacka jag träningen. Och jag är dessutom glad att min D-kupa fortfarande är just en D-kupa som sitter där den ska :) Att operationen dessutom är gratis och jag slapp lägga de 150.000 jag tänkte lägga på det är ju en finfin bonus.


Förutom allt det här som är så fina saker så är jag glad över vår som alltid mysiga fika hos älskade Jonny och hans fina och kloka kvinna.

Jag är glad över att de muntliga redovisningarna har gått så bra på i skolan och att hemtentatn blev inskickad i god tid och att det kändes just bra.

Jag är himmelens glad för stefan som om max 40 veckor är svetsare och med sina licencer kan jobba både hemma och utomlands. Och med tanke på hur snabbt han klarar proven och vilka lovord han får varje dag så lär det gå gnaska snabbt.


Lägger upp lite bilder idag........För övrigt ska fru Bodström försöka sova en smula och planera julen som är på ingång. Vilken för övrigt ska firas i de småländska skogarna med mina föräldrar, Stefan, barnen, barnens pappa, kusinerna och min lilla farmor.


            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards