Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

ÄlskadeVännernaOchÄnnuMerGladaBesked!

Av Fia - 26 oktober 2010 21:17

     

      

    

Oj vad tiden går fort just nu. Har lagt en redovisning bakom mig i skolan med lysande resultat. Om en vecka är det dax för nästa redovisning som även den känns bra redan nu. Om två veckor ska hemtentan vara inlämnad, dagen innan vi åker till Egypten. Ska bli så underbart att leva lyxliv i en vecka tillsammans med min älskling. Om en stund ska jag beställa massor av godsaker från taxfree katalogen. Dryck, parfym, smink och lite gott till barnen.


I lördags var vi på middag hos våra älskade vänner L och J. Vi hade lilla sessan med oss som njöt av att få leka med barnen i familjen, kramas med L och J, goda pizzan som barnen fick göra, godis och bus. När Stefan och jag ramlade i säng vid halv fyra på morgonkvisten låg lillsessan i sängen intill. Där och då infann sig ett ögonblick som är magiskt och vackert. Hon öppnar ögonen, ser Stefan, ler och tar hans hand. Trygg och lycklig somnade hon glatt om.

Vi njöt av underbart vin, en fantastisk middag, mycket prat, skratt och mycket mycket mer som goda vänner njuter av i varandras sällskap.

Jag är så innerligt lycklig över att ha fått möta den här fantastiska familjen!!! Och i både L och J har jag två av mina bästa vänner.


Nu ska jag börja plocka lite i sommarkläderna, snorklar, simfötter och annat vi ska ha med oss ner till Sharm och Egypten. Och framförallt, som vanligt en tom resväska för all shopping :D

Väl hemma ska sessan fira sin sju års dag och så ska hon ha party. Innan det åker jag tre dagar till Stockholm och Lärarförbundets Rikskongress tillsammans med ett gäng andra studenter på Högskolan i Malmö. Skönt att få komma iväg i tre dagar. Resa, boende och mat står Lärarförbundet för och det ska bli spännande då jag engagerar mig i just Lärarförbundet och mitt blivande yrkesval.


För övrigt är det idag dag 58 och den enda pausen jag gjort vara middagen i lördags och ytteligare 13 kilo är borta och idag har jag sedan ett och ett halvt år tappat 72 kilo...snart i mål. Heja mig och tack alla vänner för ert fina stöd.


Som vanligt...lite bilder.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards