Alla inlägg under augusti 2010

Av Fia - 4 augusti 2010 11:58

...har jag ju glömt att berätta om :D


  


När Sessan började förskoleklass förra året fick hon en rejäl skolväska från Converse, en stor ryggsäck som jag har funderat på att ta över nu när  jag ska börja plugga på Högskolan. Men så plötsigt en dag när vi var i malmö och handlade ett trådlöst tangentbord på ON OFF hittade Stefan en stooooor axelväska att ha datorn och mycket annat i från just Converse, för 700 kr.

Där stod jag en stund och filosoferade och övervägde att köpa den när en säljare plötsligt frågade om jag är kund hos Tele 2 eller Telia. Och jag har ju alla telefoner och mobila bredbandet på abonemang hos Tele 2. Då ville de ge mig bonus för det och det fick jag gärna ta ut i tex just den finfina väskan. Kan man tänka sig, plösligt var jag ägare till ännu en väska. Sist jag räknade på hur många som bara hänger i hallen kom jag till 15 st :D. Kanske dax att rensa lite?


Nu ska jag ta tag i dagens i-lands problem, rensa ut alla kläder jag har tröttnat på, i hela familjens garderober och sen köra och lägga det i Erikshjälpens conteiner.


Kärlek och solsken....och Egypten närmar sig med stormsteg :D




Av Fia - 2 augusti 2010 21:13

.....är de fina fynden vi gjorde hemma hos vännerna P och H igår.

Det blev lite bilar och annat bus till prinsen som deras son växt ifrån, en liten söt, gammal fåtölj/gunstol i rätt shabby anda, en termos med rosor på, en gammal plåtlåda med rosor på och framförallt, två vackra jättegamla fönsterbågar som jag direkt visste att jag "behövde". Och mycket riktigt.....nu sitter de där de ska, som om det alltid har varit meningen att de skulle hänga just där. Stiffe och hans bror har skruvat och hängt upp och jag har fått det att se ut just så där som jag vill. Bror T undrade om jag är släkt med Ernst.....haha.


Lite bilder bjuder jag på innan jag kryper upp i nya gungstolen och kikar på filmen " Flickan ".

Dessutom är jag glad över våra nyfunna vänner som vi träffade hos kära P och H. Livet är underligt och vackert och vi är så tacksamma att det fortsätter att le mot oss.


Tjingelingen!


        


Av Fia - 2 augusti 2010 07:17

Ny vecka och nya äventyr väntar runt hörnet.

Helgen som gick var underbar. Vi tog oss till byns grisfest och det blev en kväll som sent ska glömmas. God mat, gott vin, goda vänner, nya vänner, logdans, varma kyssar i sommarnatten, hemligheter och harmoni. Dagen efter gick allt i maklig takt ska det erkännas. Men framåt kvällen tog vi oss hem till våra finfina vänner P och H ett par hus bort. Tänk att Stefan mötte P på bygghandeln för ett par månader sedan och insåg att vi bor i samma by som hans barndomskamrat. Tack vare den vetskapen har vi fått en helt underbar familj som nya vänner och vi njuter så av deras sällskap. Det har blivit sköna sommarkvällar med gott vin, prat, fniss och mys. På köpet har vi lärt känna ännu lite fler både i byn och utanför.


Helgens absoluta favorit är allt dansande på logen i lördags. Både med vännerna P och A och alla andra trevliga personer. Men framförallt allt dansande med Stefan som är en jäkel på att dansa.....många stannade upp och applåderade och jämförde honom med en viss Travolta....och när det var dax för vals tog han tag i mig och förde mig vant över dansgolvet.

Tack älskling för en underbar kväll och natt i Änglamarken!!


Barnen, våra älsklingsungar kommer hem till Sverige om en vecka...gissa om vi längtar. Och även om de ska vara en vecka till hos sin pappa tror jag att vi lånar dem en dag och åker och köper lite nytt inför sessans skolstart. Nu är hon stora tjejen och ska börja första klass...och jag undrar var tiden tog vägen.


Nu ska fru Bodström krypa ner en stund till i sängen innan jag tar tag i den här sköna måndagen.


Kärlek is the shit!!!



Ovido - Quiz & Flashcards