Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

VårÄlskadeOchFinaSessaBörjadeEttanIdag♥♥

Av Fia - 17 augusti 2010 23:52


  

  

I dag var det dax, den stora dagen var kommen. Sessan började ettan!!!

Hon har varit så förväntansfull de sista dagarna. Hon har bläddrat i sin garderob bland alla nya kläder och velat in i det sista innan hon till slut beslutade sig för det hon först tittade på. Hon är inte mammas flicka för inget ;)


Med på uppropet var så klart Stefan också. Och sessan var så glad att ha hela sin familj med sig.

Igår fick sessan sin mormors lyckoklöver i guld och en guldkedja av just hennes mormor. Det har hon blivit lovad sedan hon var en lillfis. Lyckoklövern har min mamma haft sedan hon var liten flicka och nu ville hon att sessan skulle få det. Och när det är prinsens tur att börja skolan ska även han få ett halsband som förhoppningsvis bringar tur det med.


Igår var vi hos fina A, stefans gamla klasskamrat. Där fikade vi på våfflor, gosade med hundarna och så fick sessan rida på en av hennes fina hästar.

Plötsligt utbringar hon..."Mamma, jag vill också ha en egen häst...kan jag få det?!??". Och kanske kan hon väl få det om ett tag....vi gillar ju hästar allihopa och jag är ju dessutom gift med en utomordentligt skicklig ryttare.

Det är så mysigt att se Stefan med våra fina vänner och att han äntligen kan ha en realtion med dem alla, oavsett kön. Det var på tiden! Grattis till dig älskling!


Nu ska vi gosa lite framför en film innan det är dax för sängen. Imorgon är det dax för de vardagliga rutinerna. Prinsen ska åka till dagis med sin idol och bästis, Stefan. Sessan ska ta skolbussen vid halv åtta, jag ska förbereda mig inför skolstarten nästa vecka, ta en lång och skön dusch och efter det rensa vidare i garaget som ska renoveras och göras till hemma spa och butik.

På torsdag kommer bror T´s mamma på besök från Norrland och stannar över helgen. Det är så mysigt att ha lärt känna den delen av Stefans familj och vi älskar dem så. Och framförallt får vi alltid höra så fina berättelser om Stefans pappa.


Natti!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards