Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

ÄlskadeUngarSjukhusRyggmärgsbedövningOchNyttLiv

Av Fia - 7 augusti 2010 19:22

        

Det har varit en hektisk och minst sagt innehållsrik vecka.


Älsklingsbarnen kom hem från sin roadtrip i Europa. Med sig hade de presenter som gjorde oss så glada. Med lite hjälp av deras fina pappa fick jag ett paket med finfina produkoter från Biotherm och Stiffe fick skojiga kaffemuggar.

När allt pussande och kramande var klart var det dax för lite dramatik och jag tillbringade ett dygn på akuten. Usch och ve att vara hemifrån men tack och lov för Stiffe som satt och vakade vid min sida mest hela tiden. När nålarna stack, när ryggmärgsbedövningen var som mest jobbig, när morfinet kickade in och när jag saknade allt där hemma.

Dag två tog han en tur på stan och kom tillbaka med två fina presenter till sin sjuka fru...en vacker skrivbok från Tibet och ännu en Buddha till min samling :D

Mitt i kaoset fick vi insikt om vilka underbar vänner vi har. De ringde, skrev och var oroliga. Det var skönt för mig att veta att Stiffe hade ett stort skyddsnät av älskade vänner....tack alla ni!!!

Som en av våra kära vänner så klokt sa...Blod är inte alltid tjockare än vatten.

Jag är glad över min släkt och att jag har den kvar och att Stefan från början togs emot med öppna armar. Det värmer i stunder som den här.


För att få tiden att gå lite snabbare de stunder jag är vaken skriver jag just nu inköpslista till sessans rum som ska uppdateras i veckan. Både här och hemma hos barnens pappa. Hon är stora tjejen nu och börjar skolan och behöver ett rum som visar just detta. Så i veckan blir det IKEA och så får hon välja ut vad hon vill köpa till sina nya rum. Och när det är klart ska det köpas pennor, skrivböcker, skrivbordsunderlägg, papperskorg och allt vad det nu är hon anser sig vara i behov av. Och eftersom hon har en shoppingglad mamma är det inte svårt att uppflylla hennes önskningar. Och eftersom att jag är en smula allergisk mot rum och hem som ser ut som katalogerna från IKEA och ILVA så blandar vi även denna gången med loppisfynd som jag renoverar i den fina franska stilen....med vitt, vitt och vitt.

Vitt och romantik!!


Nu ska fru Bodström lägga sig igen och försöka sova.

Till Stefan!!

Min älskade och underbara make!

Tack för att du står vid min sida. Tack för att du stöttar mig.

Tack för att du fick mig att ta tag i min dröm om att bli lärare.

Tack för att du älskar barnen som om de vore dina egena.

Tack för att du går genom eld för oss, din familj.

Tack för att du vill göra vår familj ännu större ;)

Jag älskar dig, härifrån och till stjärnorna...och tillbaka.

Din Fia



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards