Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

KnäbäckshusenOchShopping

Av Fia - 23 juli 2010 08:55

Igår packade vi in ungarna och Stiffes bror T i bilen och körde till Knäbäckshusen för en skön dag. Det badades, busades, pussades, fikades och badades ännu lite mer. När jag låg där på min filt och njöt av solen och lyssnade på min älskade familj när de busade kunde jag inte annat än le. Där sprang mina älskade ungar i strandkanten och lekte med mannen som älskar dem så innerligt, älskade Stefan.

De skrattade så de fick ont i magen och mitt mammahjärta bultade lite extra.


Efter badet tog vi oss till frissan som gav barnen nya frisyrer inför deras långresa som de åker på med sin pappa på söndag. Två ljuvliga veckor i Schweiz och Italien. Idag ska de dessutom in till malmö och få vaccinationerna inför resan till Tunisen i augusti.

Mer semesterplanerande gjorde vi i helgen som var. Då packades bilen med barnen och deras pappa. Vi tog oss till Nova i Lund där barnen fick fria händer att köpa vilka kläder de ville och hur mycket kläder de ville. Det blev en hel drös med kassar och lyckliga barn. Det är sunda familjehförhållande, när barnen, deras föräldrar och eventuella nya partners umgås som en hel familj. Tack älskade S och R för att ni ger barnen sunda värderingar och en underbar uppväxt.

Ja och på tal om shopping, jag hann ju också med ett par fynd.....skor, som man liksom väskor och klockor aldrig kan få för många av. Stiffe hittade ett par skinnpumps med skyhög träklack...vi blev lika lyckliga båda två när vi såg dem.

Tack Stiffe för allt du ger mig!


Förutom bad och shopping har vi hunnit med en och annan fika och middag på stan.

Idag är det en tur till Malmö som gäller. Imorgon ett par timmars jobbande för oss båda sen till malmö och fina A som fyller 40.

Livet är finfint....och jag ska bli lärare...tjohoooo!!!

    

  

      

    

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards