Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

UnderbartMycketSomHänderOchSker!

Av Fia - 16 juli 2010 11:26

            

Ja, jag har sagt det förr men det tål att sägas igen!! Vi är så innerligt tacksamma över vårt liv och hur det har blivit.

Att det dessutom äntligen blev sommar och vackert väder gör inte saken sämre.


Igår hade vi en underbar dag tillsammans. Vi tog oss till Malmö där vi tillbringade massvis med timmar på gågatan och dess butiker. Jag hittade klänningar, sandaler och småsaker. Stiffe gjorde fina fynd på Jack and Jones och när jag handlade smått och gott på Indiska köpte han gott kaffe där.

När kassarna var överfulla och lite lagom tunga tog vi en fika på Espresso House innan vi åkte vidare till IKEA och shopping till både oss och barnen.

Där hanns det med en lunch innan vi begav oss till barnen och deras pappa som bjöd på grillat och trädgårdsbus.

När klockan började närma sig godnatt för trollungarna tog vi oss hem till vårt vackra Äsperöd och gick hem till våra kära vänner H och P.....P som spelade i Stiffes band när de var yngre. Världen är liten och idag bor de i samma by.

Där satt vi på deras veranda och drack gott vin, njöt av sommarkvällen, sjöng och våra fina män spelade.

När natten började bli morgon tog vi varandra i hand och gick hem med månen som närmsta sällskap. Där, mitt i promenaden bjöd Stefan upp till dans och vi dansade oss hem, fnittriga och lycklig.


Idag ska jag gå på ett dygnspass på mitt jobb hos mina fina stjärnor. Stiffe hämtar barnen och har en skön fredag och lördag med dem.

Vi ska passa på att njuta massvis av ungarna den här veckan för på söndag åker de på två veckors semester med sin pappa och får äntligen se Italien.

Nästa år ska vi åka allihopa....underbara Stjärnfamilj!!

Det är en gåva att ha två så underbar barn, en make som är allt det jag drömt om och en underbar ex make som idag är en underbar och kär vän till oss båda. Och att Stiffe idag kallar mina barn för sina barn är en underbar känsla och barnen har det löjligt bra!


Det enda orosmomentet just nu är Stiffes fina och älskade släkting som mår allt annat än bra och som vi tänker se till att den tiden som är kvar blir så bra den kan! I helgen kommer dessutom Stiffes ena brorsson hit och hälsar på. Underbart!


Nu ska jag ta med mig min bok ut i solstolen och njuta av att solen visar sig från sin bästa sida.

Och som vanligt bjöd jag på lite bilder!


Och som Grynet skulle ha sagt: Ta ingen skit!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards