Alla inlägg under april 2010

Av Fia - 11 april 2010 09:32

Det är obegripligt, hemskt, sorgligt, tragiskt, irriterande och tungt att en så fin kille och Man valde att lämna vår jord.

Du var en fantastisk själ och du var en glädjespridare.

Du var mitt i två världar men ändå inte.

Du var rak, kärleksfull och ansågs säkert obekväm av de som inte fördrar oss som låter mycket och som säger precis vad vi tycker. Men av de som föredrar de dragen hos sina nära var du älskad och omtyckt...och säkert av de andra också. De ska bara våga slappna av.

Vilken kväll vi hade på Z´s balkong förra sommaren. Massvis med prat, skoj, stoj, ordbajsande och fjollande. I dig mötte jag både en enormt manlig Man och en fantastisk fjolla ;) Länge leve den fria världen!!


Du är en av alla starkt lysande stjärnor uppe i skyn.


Du är saknad!

Dagens låt är till dig ;)

Den sjöng vi på du och jag när solen gick ner den där varma kvällen.

Av Fia - 10 april 2010 19:02

Vilken natt!!!

Penny var så duktig och är nu stolt mamma till sex bedårade valpar.

I skrivandets stund är jag på jobb och kopplar av med en av stjärnorna som är hemma själv den här helgen. Stiffe tog mina timmar på dagen med honom så jag kunde skriva mitt prov.

Hemma var barnen, deras morfar och voffsarna.

Igår blev det nya golvet lagt i köket och nu ska inredningen upp på de nya benen. På måndag ska allt målas vitt och det ska införskaffas konsollhyllor.


Nu ska en lite lagom mör fru Bodström sätta sig i soffan med stjärnan och njuta av ett hektiskt dygn som börjar gå mot sitt slut!


Stiffe!

Tack för att du stöttar mig hela tiden.

Tack för att du är en så fantastisk extrapappa till älsklingsbarnen.

Tack för dina varma kyssar...

och tack för att vi alltid somnar sked.

Älskar dig!


Hundvalpar is the shit!!!

Av Fia - 8 april 2010 22:08

...löjligt högt just nu. Men det är samtidigt underbart.

Det har hänt mycket på kort tid. Tänker mig att jag har en stund över imorgon där jag kan lägga upp lite bilder.

Det har anlagts gräsmatta i trädgården och rensats upp så nu är det en vacker trädgård. Tack R, barnens pappa. Finfint att ha en utbildad trädgårdsmästare i sin familj som dessutom har maskiner och gräsfrö att tillgå.

I veckan ska det inhandlas segel som ska sättas upp på nya uteplatsen. Det ska handlas växter och buskar.


Penny är tjock om magen och om det är som det ska så kommer valparna i helgen...och det lär bli en hel del fler än förra gången med tanke på hur mycket större hon är den här gången.


Uppsatsen är inlämnad och resulterade i ett finfit betyg så nu lägger jag ännu ett ämne åt sidan.

På lördag väntar högskoleprovet och det är ju löjligt spännande.


Köket är på väg att bli helt nytt och i skrivandets stund har Kusin D och Stiffe slitit upp golvet för att lägga in det nyinköpta.


Passet är fixat och resan till Egypten som blir i november och den här gången två sköna veckor, bara jag och Stiffe.


Nu ska fru Bodström vifta på tårna och njuta av stillheten.


Våren is the shit!!



Av Fia - 1 april 2010 08:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards